Iemand een Taurus met sound die ik even mag lenen aub ?

Gestart door dani, 19 mei 2017, 13:12:44 PM

bellejt

locprogrammer kan je hier bij mij gebruiken als je die maar een keer nodig hebt.Heb enkel nog een v 3.5 liggen en die sound is veel kleiner.

D_Loc

Citaat van: dani op 20 mei 2017, 13:41:37 PM
Dus al tips voor het opnemen, maar echt niemand dier er eentje heeft ???

Straks moet ik er nog zelf ene kopen, wat een straf... zal dan meteen de lokprogrammer meebestellen, kapitaalkrachtig als ik ben:-(
Misschien ligt het aan mij maar waarom heb je een fysiek exemplaar nodig, ik snap hem niet.
Met de Lokprogrammer software (dus zonder de Lokprogrammer box) kun je alle geluiden (samples) afspelen. Zowel los als gesimuleerd (rijdend). De software is gratis te downloaden van de ESU website evenals de soundfile van de Taurus.
Tijdens het afspelen van de sample kun je die met andere​ software (audio programma) opnemen of op fysieke hardware zoals mp3 speler/DAT recorder/Minidisk recorder (deze laatste gebruik ik zelf ook nog steeds). Daarna kun je die opname eventueel weer terug opnemen op de PC en bewerken.
Ik zal wel even​ kijken of ik een voorbeeld kan maken en in Dropbox kan zetten.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

D_Loc

#17
Zoals beloofd wat voorbeeldjes gemaakt, ik heb nu alleen even de rij geluiden gedaan.

De opnames zijn niet geknipt hierdoor duurt het een paar seconden voor de opname begint. Ze zijn ook niet genormaliseerd.

1) "Sound slot: locomotive while standing": Opstarten van de Taurus loc (de ruis blijft ook actief tijdens rijden actief en het rij geluid wordt er "overheen" gelegd)
2) "Sound slot: taurus drive 1": Langzaam optrekken en weer naar stilstand, .
3) "Sound slot: taurus drive 1": Snel optrekken en weer naar stilstand.

Er is ook nog een sound slot "Taurus 2 drive", deze wordt via Shift geactiveerd in de function mapping (F5) en simuleert doorslippende wielen. Daar heb ik nu niets mee gedaan.

[Edit]
Nog even een toelichting toegevoegd hoe ik te werk ben gegaan:

Stap 1: Opname apparaat Windows ingesteld


Stap 2: Audio editor geopend om op te kunnen nemen (in mijn geval Cyberlink Wave Editor maar Audicity zou ook moeten werken)


Stap 3: Lokprogrammer software opgestart en Taurus project geladen en het op te nemen soundslot geopend (niet noodzakelijk wel handig, je kan namelijk zien welk fragment wordt afgespeeld)

Stap 4: Opname in de Wave Editor gestart

Stap 5: Geluid afspelen via Sound slot simulatie in de Lokprogrammer software

1) Start "Sound slot simulatie" door er op te klikken
2) Verander de snelheid via de schuifregelaar bij de rechter dropdown box, dit kan met de muis of met de pijltjes toetsen zodra de schuifbalk in beeld is. De pijltjes toetsen is het nauwkeurigst want dan kan je per 1 stap verhogen, zo heb ik ook de tweede opname gemaakt.
3) De groene box geeft aan welk fragment nu wordt afgespeeld. De constanten die links staan geven de drempels aan, D2 wordt bijv verlaten zodra de snelheid groter is dan B en B=6, de snelheid is in dit voorbeeld 8 dus wordt D3 afgespeeld, zodra de snelheid >9 (constante C) is zal er worden doorgegaan naar D4 (staat buiten de afbeelding)

Stap 6: Opname stoppen zodra alle gewenste geluiden zijn afgespeeld.

Op deze manier moet het lukken om alle soundslots af te spelen en op te nemen,  mochten er nog vragen zijn dan lees ik het wel.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Geert

Dirk,

Het eerste geluid werkt, en klinkt mooi.

De twee andere komen over als een toonladder?


Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

D_Loc

Citaat van: Geert op 20 mei 2017, 16:07:54 PM
Dirk,

Het eerste geluid werkt, en klinkt mooi.

De twee andere komen over als een toonladder?


Geert
Hoi Geert,

Dat klopt en is correct:

https://www.youtube.com/watch?v=5zDkTVFL61g

https://www.youtube.com/watch?v=NTNhGRzmCQE

Beetje afhankelijk van welke Taurus.

Nog één: https://www.youtube.com/watch?v=aRf30pVGMp4
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

dani

ik daarwas ik even niet mee, ik wist niet dat dit mogelijk was...;

SORRY  verkeerd begrepen !!

Ik ga dit uitproberen, datl ijkt me een super manier !


Hartelijk Bedankt !!!
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

Citaat van: D_Loc op 20 mei 2017, 14:16:37 PM
Met de Lokprogrammer software (dus zonder de Lokprogrammer box) kun je alle geluiden (samples) afspelen. Zowel los als gesimuleerd (rijdend). De software is gratis te downloaden van de ESU website evenals de soundfile van de Taurus.

dit wist ik dus niet.   THANKS  !!!
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.