Iemand een Taurus met sound die ik even mag lenen aub ?

Gestart door dani, 19 mei 2017, 13:12:44 PM

dani

de titel zegt het eigenlijk  al...      Ik ben op zoek naar iemand die een Taurus lok heeft met sound functies, die ik even mag lenen.

iets dergelijks dus : https://www.youtube.com/watch?v=VMy02ANxJH0


2 rail of 3 rail, Motorola protocol, Mfx, DCC of Railcom  maakt helemaal niks uit, ik kan ze allemaal sturen met de Ecos 2.

Voor mijn G-schaal decoder project zou ik graag het geluid even "dubben" om te kijken of dit realiseerbaar en haalbaar is met een  Raspberry Pi of zelfs met een gewone MP3 module "el cheapo".

Liefst omgeving Aalst maar ik wil er best wel een eindje voor rijden.   Ik kan de lok bij U ophalen, en breng hem zo snel mogelijk in dezelfde staat terug.
Of voor de dapperen die het aan durven om hier in Oilsjt te verzeilen : welkom bij mij thuis, de koffie staat altijd klaar en frisdrank is er ook.  Zelfs een biertje of wijntje behoort tot de mogelijkheden.    Gevoelige zielen zich wel onthouden want het kan zijn dat de kap van de lok  gelicht wordt en dat er geluid wordt afgetapt van aan de speaker draden.   Maar alles met uiterste zorg en voorzichtigheid.

Alvast hartelijk dank !!!

Dani 


De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

eve


dani

#2
euh.....    ik veronderstel dat dit een ESU sound file download is, juist ?

Dat is niet echt iets waar ik mee kan werken, want ik ga geen SouldPilot programmeren.

Ik zou graag de individuele geluiden hebben.  Als die in een leesbaar formaat in de file zitten, dan zijn we er inderdaad helemaal uit.
Met leesbaar bedoel ik WAB, MP3, OGG, ...  whatever formaat ik kan lezen en opslaan.

Maar volgens hun website kunnen die files enkel door een lokprogrammer geopend worden en die heb ik nu net niet.  DANG !!!!


Zoniet, gaat de zoektocht verder.


Bij deze een voorlopige Duvel...




De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

bellejt

die heb ik wel maar of de waves eruit te halen zijn is nog maar de vraag.


dani

Citaat van: bellejt op 19 mei 2017, 15:31:09 PM
die heb ik wel maar of de waves eruit te halen zijn is nog maar de vraag.

wel, daar twijfel ik ook ten zeerste aan.   

maar.......   Ik zie een lampje branden.

Als iemand een V4 soundpilot heeft die ik kan lenen... dan zijn we er BIJNA uit denk ik...   Dan moet er geen lok heen en weer gaan..

Stap 1;   decoder  ter hand nemen
Stap 2  sound file downloaden
Stap 3 :  via de lokprogrammer het geluid op de decoder zetten
Stap 4 : via de lokprogrammer of de ESU decodertester ( die heb ik dan weer WEL)  het geluid afspelen en opnemen in mp3 op de laptop.

Dan zijn we er....


De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

Citaat van: eve op 19 mei 2017, 15:34:04 PM
In mp3 dan ?
http://www.d-i-e-t-z.de/jd/mp3/micro/EL-TAURUS.mp3
Erik

Dit zou misschien wel lukken, als ik die file in stukjes kan knippen .....    bedankt , daar ga ik eens mee aan de slag !
Het is een klein deel van de geluiden, maar als experiment kan het al dienen.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

intussen eens gekeken op de site van ESU.... je kan wel je eigen geluiden in de soundpilot  opladen, maar het ie éénrichtingsverkeer...  downloaden naar een bestand kan niet
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

eve

Voor een mini-muziekje kan je misschien dit gebruiken : https://iprototype.nl/products/components/modules-adapters/mini-mp3-player

Van Dietz heb ik nog een gezipte file gevonden van 500 kB...

Erik

dani

#9
Citaat van: eve op 19 mei 2017, 16:19:52 PM
Voor een mini-muziekje kan je misschien dit gebruiken : https://iprototype.nl/products/components/modules-adapters/mini-mp3-player

Zo zijn er enkele op weg van bij de Chinees voor 1.6€ per stuk of zo   (heb ze per 10 besteld)

http://www.benl.ebay.be/itm/201802907512?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT#ht_5471wt_1161



De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

D_Loc

#10
Met de Lokprogrammer (software) de geluiden afspelen en met een audio programma opnemen wat je hoort (interne audio) of extern op what ever (mp3, minidisc DCC, DAT CD).
Ik heb dit zelf ook al eens gedaan om een specifieke sample te krijgen waarvan ik zelf geen opname had.

Extra toelichting toegevoegd:
Met "Sound slot simulation" kun je de rijdende trein simuleren. Met de dropdownbox rechts (dat geen dropdownbox is maar een schuifregelaar...)  regel je "de snelheid".




Je kan ook de individuele geluiden afspelen, dat is denk dat je wilt:
Selecteer het geluid en druk op het groene play-knopje of loop-knopje, zie pijl en (soort van  ;D) cirkel.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

dani

zo iets is inderdaad de bedoeling ...   aan de laag ohmige LS uitgang een hoogohmige adapter voor ingang op een audio kanaal en dat in  WAV / MP3 opnemen.

Dat kan ofwel vanuit de lok op een  test spoortje, vanaf de lokprogrammer of vanaf de loktester.

En dan maar mixen, mengen, bewerken en op micro sd zetten
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

D_Loc

Ik bedoelde direct vanaf de PC opnemen terwijl je het geluid afspeelt via de software, dus zonder tussenkomst van externe hardware (behalve dan als je de audio van de PC op een extern apparaat opneemt).

Met de Lokprogrammer software kun je samples op de PC afspelen, afzonderlijk of via sound slot simulatie (hiermee kan je het soundslot testen alvorens je het in de loc gaat laden, dit duurt namelijk 30 minuten).

Over het algemeen vind ik wel dat ESU de geluiden te veel opblaast (te schel en liggen tegen oversturing aan) maar dat is een persoonlijke mening.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

eve

Zoek dan eens bij ZIMO of Dietz.
Tenminste als die bestanden bruikbaar zijn, ik bedoel compatibel met ESU programmers ed.

Erik

dani

Dus al tips voor het opnemen, maar echt niemand dier er eentje heeft ???

Straks moet ik er nog zelf ene kopen, wat een straf... zal dan meteen de lokprogrammer meebestellen, kapitaalkrachtig als ik ben:-(
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.