BRELEC / ILIGHTSHOP verlichtingsset voor NMBS reeks 77/78 ("FL7700")

Gestart door itchy, 12 mei 2017, 19:18:06 PM

itchy

Hallo,
Aangezien ik niet zo'n held ben in dit mini-mini-miniatuur-werk, maar toch ook wel iets anders wil dan die gele lichten in mijn 77'ers, dacht ik mij een setje LED's van Brelec aan te schaffen ("FL7700" in www.ilightshop.com)Heeft iemand ervaring met dit soort setjes en/of wil iemand mij een handleiding ter beschikking stellen zodat ik dit eens wat meer in detail kan bekijken? (deze handleiding is niet te downloaden bij de fabrikant, in tegenstelling tot het setje voor de HLR80).Alvast dank!
Steven
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Alex

Hallo Steven,

Ik heb dit setje ook ingebouwd. Is prima te doen.
Wel even prutsen natuurlijk, maar het is mij goed gelukt.

Ik heb de handleiding in pdf vorm van Raf via mail gekregen. Hij was toen nog niet helemaal af, maar duidelijk genoeg. Als je even je e-mailadres in pb zet, mail ik hem even naar je toe.

Groeten Alex

Michael

Alex is het misschien mogelijk om het pdf bestand ergens te plaatsen dat meerdere mensen dit kunnen downloaden? Ik denk dat wel meer mensen hierin belangstelling hebben, ik in ieder geval wel.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Alex

Hallo Michael,

Ik heb deze vraag even aan Raf gesteld. Ik wil daar namelijk zijn toestemming dan graag voor hebben, zodat ik het met jullie breed kan gaan delen. Ik laat jullie weten wat zijn antwoord is.

Groeten Alex

Michael

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Alex

Tja, ik heb de mail naar Raf gelijk verstuurd, maar nog geen antwoord helaas....

Ik heb wel een mailtje van jou gehad, maar nog niet achter de pc gezeten om daar de pdf even toe te sturen. Maar het pdf komt je kant op hoor!

Groeten Alex

Brunel

Even wat stof wegblazen.
Kan iemand me vertellen welke werkzaamheden bij het lichtsetje van Brelec komen kijken? Is het complete ledprintjes vervangen of moeten de leds worden omgesoldeerd?

bellejt


Inhoud

4x PCB met LEDs en bedrading, frontlicht

2x PCB met LED, derde licht

2x PCB met weerstanden

10x Lens, frontlicht

4x Lens, derde licht

5x Lichtscheiding


DUS printjes met leds erop

SuSke

leeft Raf nog en is die nog steeds actief? Je hoort er omzeggens niets over.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

bellejt

waarom stel je de vraag eigenlijk niet op de facebook site van brelec ?

AtMoPo

Citaat van: bellejt op 11 augustus 2018, 15:32:34 PM
waarom stel je de vraag eigenlijk niet op de facebook site van brelec ?

Daar is sinds 2013 ook niets meer gepost!  ;)
AtMoPo

Fretbol

Ik heb hier ook nog 3 77'ers liggen die ik met zo'n setje zou willen uitrusten ... geen idee of ze nog steeds verkrijgbaar zijn?

Anthony

Brunel

Volgens de shop wel.
http://ilightshop.com/product.php?id_product=58

Maar ik wil graag weten hoe de inbouw ongeveer verloopt. Hetzelfde wat de oorspronkelijke vragensteller wilde weten eigenlijk. Iemand ervaring?

erik de noorman

Raf is nog steeds actief heb onlangs nog seindecoders besteld en geleverd gekregen. Vragen stellen kan via zijn website. Ik heb zelfs telefonisch hulp gekregen bij het programmeren wanneer dit niet direct wou lukken.

Erik.

Brunel

Okay, dat is mooi, maar niemand die het setje ooit heeft ingebouwd en daarover wat wil vertellen?