Aansluiten Peco SL-E199 (3-weg wissel)

Gestart door philippe_007, 05 mei 2017, 22:12:28 PM

philippe_007

Mijn eerste DC bedenking (als nieuwkomer en gewoon van 3Rail te gebruiken) :-)

Ik ben aan het kijken hoe ik de verschillende wissels moet aansluiten (wisselpunten) en bij de asymmetrische 3weg wissel heb ik toch een vraagje.
Als ik naar de documentatie kijk van Peco ( http://www.peco-uk.com/imageselector/Files/Instruction%20sheets/HO-OO%20Code%2075%203-Way%20SL-E199.pdf ) dan (als ik het juist versta) mag ik de draden van 2 en 3 gewoon aan elkaar solderen en deze samen aansluiten op een poort van de ESU 51801 SwitchPilot extension.

Waarom heeft Peco deze dan niet reeds zelf aan elkaar gekoppeld? Ze voorzien de wissels van de nodige bedrading, maar dit dan niet  :(


Klaas Zondervan

Die 3 draden zijn de aansluitingen van de puntstukken. Ik denk dat ze om redenen van productie de 3 aansluitingen gelijk hebben gehouden.
En misschien wilden ze ook de mogelijkheid open houden om de puntstukken anders te schakelen. Het zou b.v. kunnen dat iemand een puntstuk wat niet wordt bereden helemaal spanningsloos wil houden.
Zo'n groot probleem is het toch niet om die twee draden zelf aan elkaar te knopen?

philippe_007

Een probleem is het niet,
maar ze voorzien reeds alle aansluitingen maar deze samen connecteren doen ze dan niet...
het zou het toch iets simpeler maken voor de beginnende gelijkstroomrijder :-)

Dirk

Citaat van: philippe_007 op 05 mei 2017, 23:54:09 PM
Een probleem is het niet,
maar ze voorzien reeds alle aansluitingen maar deze samen connecteren doen ze dan niet...
het zou het toch iets simpeler maken voor de beginnende gelijkstroomrijder :-)

Wel, alsoverstapper van 3-rail naar 2-rail begrijp ik je volledig. ;D
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

INFO

Citaat van: philippe_007 op 05 mei 2017, 23:54:09 PM
Een probleem is het niet,
maar ze voorzien reeds alle aansluitingen maar deze samen connecteren doen ze dan niet...
het zou het toch iets simpeler maken voor de beginnende gelijkstroomrijder :-)

De aansluitingen staan toch super duidelijk beschreven en getekend, dus waarom daar nu weer zo'n groot probleem van maken. Gewoon doen wat er staat.

Groetjes.
Alleen de waarheid ligt in het midden.