Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Schaal 1/29 figuren

Gestart door marctje, 30 april 2017, 15:36:31 PM

marctje

Weet iemand van jullie waar er nog figuren en voertuigen te koop zijn in 1/29 of moet ik toch figuren en voertuigen 1/25 aanschaffen.
Ik zoek tevens  iemand met een spoor 1 analoge baan om mijn lok te testen, liefst in de buurt van Antwerpen.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

loco

Marc, bij mij mag je altijd komen testen. Ik woon nabij Mechelen (in de omgeving van de Nekkerhal). Dat is niet ver van Antwerpen.
Figuurtjes in 1:32 of groter zijn overal te vinden, maar je moet wel weten waar. Ze zijn niet goedkoop, maar vaak wel uniek. Wil je geschilderde of ongeschilderde?
Begin hier eens: http://www.asoa.de/spur1zubehoer.htm Die heeft zowat alle attributen die je in schaal 1 nodig hebt, inclusief wagens en figuren.

marctje

Citaat van: loco op 30 april 2017, 17:56:19 PM
Marc, bij mij mag je altijd komen testen. Ik woon nabij Mechelen (in de omgeving van de Nekkerhal). Dat is niet ver van Antwerpen.
Figuurtjes in 1:32 of groter zijn overal te vinden, maar je moet wel weten waar. Ze zijn niet goedkoop, maar vaak wel uniek. Wil je geschilderde of ongeschilderde?
Begin hier eens: http://www.asoa.de/spur1zubehoer.htm Die heeft zowat alle attributen die je in schaal 1 nodig hebt, inclusief wagens en figuren.
Ik stuur een pm
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

argilla

argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

argilla

Citaat van: loco op 30 april 2017, 17:56:19 PM
Marc, bij mij mag je altijd komen testen. Ik woon nabij Mechelen (in de omgeving van de Nekkerhal). Dat is niet ver van Antwerpen.
Figuurtjes in 1:32 of groter zijn overal te vinden, maar je moet wel weten waar. Ze zijn niet goedkoop, maar vaak wel uniek. Wil je geschilderde of ongeschilderde?
Begin hier eens: http://www.asoa.de/spur1zubehoer.htm Die heeft zowat alle attributen die je in schaal 1 nodig hebt, inclusief wagens en figuren.


mag daar een kleine opmerking over maken??
het bertreft de schaal. Als je figuren van 1/32 zet naast die van 1/29 ( bv aristocraft of Bachman) zie het verschil . Mijn persoonlijk advies is geen voertuigen of figuren gebruiken bij schaal 1/29 , die van schaal 1/32 zijn . Zeker niet als je behuizing of andere op schaal 1/29 zijn ( bv Pola G schaal) .  Over dit onderwerp is al veel geschreven ..... Bedoel maar niemand gaat  het in zijn hoofd halen om bv  N schaal figuren te gebruiken voor H0 of  omgekeerd H0 schaal figuren voor 0 schaal .....toch ?
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Metpetergaathetbeter

het verschil tss Ho en N is veel groter dan tss 1/29 en 1/32 en je hebt in het echte leven ook heel GROTEmensen en ook hele kleine mensen ;)

dani

vlak naast elkaar zie je verschil, maar als je ze op wat afstand zet of in een andere scene , een beetje "gegroepeerd" per schaal dan valt het al veel minder op
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.