"MéTiers Du canal" - voor MobExpo 2018

Gestart door Gerolf, 27 april 2017, 18:25:38 PM

Gerolf

We doen met een groepje van MTD mee aan de kofferbaan-wedstrijd van MSC Het Spoor.
Dit draadje wordt zeker geen volledig bouwverslag, maar we tonen af en toe een proevertje  ::)

Het prille begin:



Voorbereidingen voor een toch wel speciaal subthema:



Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loebaske


allé, daar gaan we...de Gerolf heeft weer straffe ideën


Volg het vol bewondering....


SuSke

Yep, de straffe dingen zijn voor Gerolf, de gekke voor mij  ;) ;) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske


een echt team als ik het goed begrijp...

Kautenbach

Koffer op suikerklontje formaat ?  8)

philippe_007


Gerolf

#6
Zoek  de verschillen  ::)

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Gerolf op 01 mei 2017, 12:43:59 PM
Zoek  de verschillen  ::)
misschien had je de vraag moeten stellen zoek de gelijkenissen? ;D ;D ;) al even moeilijk of nog moeilijker ? :-\

Gerolf

#8
Een start met de elektronica:



... en meteen een goeie manier om mijn voorraadje DIL-microcontrollers toch nog een bestemming te geven  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

efl045

Zo zie ik het graag, geen verspilling van resources, zelf op de IC voetjes wordt bespaard, niet gebruikte pinnen hangen gewoon in de lucht ;-)

Gerolf

Citaat van: efl045 op 06 mei 2017, 08:49:35 AM
Zo zie ik het graag, geen verspilling van resources, zelf op de IC voetjes wordt bespaard, niet gebruikte pinnen hangen gewoon in de lucht ;-)

Het was niet echt als besparing bedoeld, maar door die vrije pinnen geen plaats te geven op de print heb je meer plaats om koperlijnen te tekenen ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

efl045

Kan ik mij voorstellen, van zo een besparing zou je niet direct rijk worden ;-)
Wat je daar zegt over meer plaats voor banen is het grote voordeel van smdeetjes, ze zijn niet alleen kleiner, ze gebruiken ook maar 1 kant van de print, op de andere kant doe je wat je wilt.

Gerolf

#12
Ik ken de voordelen van SMD  ::)

Nog wat andere modelbouw:



Eens getest om te bouwen, en het is haalbaar. Weer een stapje verder dus ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

zijn er ondertss nog mensen gevonden die meedoen  om tweede te worden, jij blijft ons maar verbazen.Volgens mij kom jij gewoon van een andere wereld ;D ;) wel goed bedoeld hé ? ;D ;)

Pierre

Ik heb hier weinig woorden voor .... grandioos werk ;)
Groet Pierre.