Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

draaischijf fleishman n 6052

Gestart door nicky, 23 april 2017, 18:20:40 PM

dani

inderdaad ik treed de stellinge hierboven bij.

Toen ik mijn Märklin 3rail draaischijf kocht had deze exact hetzelfde probleem... stopte ook niet meer.

Bijd e meeste modellen is er een staafje dat met een pinnetje in de gaatjes van de draaischijf klikt en daardoor vooruit schuift, waardoor het het motorcontact onderbreekt en de motor stopt.   Om de schijf opnieuw te laten draaien, moet je op een knopje drukken, dat het staafje terugtrekt, de motor even doet draaien en dan het staafje los laat.   Zolang ht niet in een volgend gaatje klikt , draait de motor dus voort.

  Indien dat bewuste staafje niet vrij kan bewegen, of  het stuk in het spoeltje waarmee het wordt teruggetrokken, stroef gaat,  dan zal  de schijf  ofwel niet eens willen starten (als de spoel het het niet  doet of slecht contact heeft) ofwel niet meer stoppen (als het staafje niet in de gaatjes springt door rrn versleten veertje f gewoon omdat er vuil aan zit en het niet meer schuift in de geleiding).


Dus :   alles eens goed reinigen en eventueel met wat WD40 inspuiten...   dat kan al helpen.

Ook veertjes en spoel eens checken
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

nicky

Iedereen bedankt van de reacties he.
Ben weer wat wijzer nu  :P .

Groetjes Nicky

dani

en heb je het inmiddels kunnen oplossen of weet je al exact waar het schoentje (of het staafje) wringt ???
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.