draaischijf fleishman n 6052

Gestart door nicky, 23 april 2017, 18:20:40 PM

nicky

Hey iedereen hier  :D

Klein vraagje, weet er van jullie toevallig waar ik een nieuwe motor kan krijgen of kopen voor een draaischijf. Of kan ik hem zelf ombouwen zodat ik die motor niet meer nodig heb.

Serieuze vraag he. Maar als je kan helpen zou leuk zijn.


Heel het systeem onder de draaischijf zou moeten vervangen worden daarom.

Alvast bedankt

Groetjes Nicky

jean-luc

Hallo Nicky,
Kun je iets concreter zijn aub?
Zoek je een nieuwe motor, dan kun je die wel online bij Fleischmann bestellen denk ik. Of wil je een ander draaisysteem onder je draaischijf? Wil je het manueel maken? Of is je huidig systeem defect?  ??? ::)

nicky

Mijn huidige is stuk en als ze dan eens in gang geraakt,stopt ze niet meer met draaien.
Ik heb gehoord dat vervangen vrij duur is mja heb ik er voor over.
Heb nu wel al veel gelezen over digitale draaischijf. Komt daar dan een andere motor op of niet. Anders is het liever digital. Ben toch bezig met het digitaliseren van mijn baan

Nicky

nicky

Dit stuk werkt niet meer zoals hoort. Iets kleins afgebroken tijdens onderhoud spijtig genoeg
Zie foto op facebook pagina zolderaan als je wilt  ;)

bellejt

ja mss is het beter en beleefder hier ook een foto te plaatsen ipv dat iedereen moet gaan zoeken op FB.Zal je sneller een antwoord krijgen waar je mss iets mee kan.

nicky

sorry daarvoor he. maar krijg hiere geen enkele foto op gezet dus dat is een probleem dan he als je er achter vraagt .
ma soit zal blijven proberen

nicky


bellejt



Ronald

Je kunt en mag geen foto's deeplinken (=doorlinken van BNLS naar een andere locatie) va BNLS dus dat werkt niet. Gewoon even een foto uploaden vanaf bv Flickr of photobucket of welke andere gratis plaatjesserver. Zo moeilijk is dat toch niet?

Ik zal je nu even matsen :) :

zolderfoto MSM by Ronald-45, on Flickr

nicky

ge moet het weten he lol

alleszins bedbankt

gr nicky

bellejt

liggen daar draadjes in kortsluiting ? Zo te zien op de foto aan de spoeltjes wel.

stoomlokje

zo te zien is dat lakdraad, deze geeft geen kortsluiting als de laklaag tenminste nog in orde is .


P.S.: een degelijke andere motor kan je bestellen bij SB Motoren in Duitsland , bestelnummer 14050

+/- 80 Eurokes + verzendkosten

Grtjs,

Saskia


efl045

Citaat van: nicky op 23 april 2017, 19:01:20 PM
Mijn huidige is stuk en als ze dan eens in gang geraakt,stopt ze niet meer met draaien.
Zo een motor zou ik wel willen hebben, die doordat hij kapot is niet meer stopt met draaien, iets voor in mijn rariteitenkabinet :-)
Als een motor niet draait zou je kunnen denken hem te vervangen, dan 'zou' hij kunnen kapot zijn, maar als het draaien niet meer stopt? Perpetuum mobile?
Dan zou ik toch maar eens naar het vergrendelmechanisme en de contactjes kijken die er door bediend worden en de motorstroom in en uit schakelen. Daar zie ik meer heil in.
Een nieuwe motor is met zekerheid weggesmeten geld...

Ronald

Citaat van: nicky op 23 april 2017, 19:01:20 PM
Mijn huidige is stuk en als ze dan eens in gang geraakt,stopt ze niet meer met draaien.

Dan is de motor zeker niet stuk maar moet je het zoeken in de aansturing van de motor en het mechanisme dat de brug laat stoppen.

Citaat van: nicky op 23 april 2017, 19:01:20 PM
Heb nu wel al veel gelezen over digitale draaischijf. Komt daar dan een andere motor op of niet. Anders is het liever digital. Ben toch bezig met het digitaliseren van mijn baan

Bij digitaal stuur je locomotief motoren aan per decoder. Dat zal voor een draaischijf niet anders zijn. Dus niks geen abacadabra ;)