Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Gils demo baantje

Gestart door efl045, 21 april 2017, 11:44:40 AM

efl045

't Ja, ik vind het nu ook heel nerveus...maar op het allereerste filmpje dat ik ooit liet zien en waar de treinen geleidelijk optrekken en afremmen heb ik nogal wat opmerkingen gekregen, hier ook op het forum onder andere, dat het 'onnatuurlijk' overkwam voor die oude treintjes, die reden vroeger inderdaad zo druk, dat was spanning op en spanning af en dat simuleer ik nu met Koploper.
't Voordeel van Koploper is dat je dat naar wens kunt aanpassen, enkel zal ik nog wat melders moeten toevoegen, maar dat is in een handomdraai gebeurd, alles ligt nog los.
Ik zal 2 knoppen moeten voorzien om het demo baantje te starten, fast en slow, voor elk wat wils ;-)

Michiel

#46
Het traag optrekken en afremmen hoeft niet meteen, maar gewoon een tikkeltje trager laten rijden, dat zou ook al een hoop schelen, denk ik.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

efl045

Niet vergeten wat de opzet was: een demo baantje ontwerpen waar op een beurs of opendeurdag het oude Gils materiaal kan op geshowd worden, hoe rap ze moeten rijden is maar een instelling in Koploper, dat verandert niks meer aan het ontwerp. Ik wil weten als ze zo snel rijden hoever ze uitlopen, vergeet niet dat het locs zijn met seriemotoren die dus zonder veld zitten als ze niet meer aangestuurd worden en dus tamelijk ver uitlopen want ze worden niet als een DC motor afgeremd door een permanente magneet. En als het rap gaat, gaat het zeker traag ;-)
Er moet altijd 'worst case' getest worden, anders steek je een vinger in je oog zeggen wij hier op den buiten.

Aangezien het baantje kan wat ik er van verwacht had is alles netjes genoteerd en alles al weer afgebroken, 't moet vooruit gaan hé.







En hiermee is dit draadje wat mij betreft afgerond, wordt dus niet vervolgd ;-)

Floris

ongetwijfeld komt er wel weer een heel ander vervolg dat ook leuk is!

efl045

Bij het testrijden is er inderdaad weer genoeg gebeurd om stof te hebben voor nieuwe verhalen, maar dat heeft niks meer met dit ontwerpje te maken en zal ik behandelen in het draadje Overdijzers over mijn permanent Gils baantje.