MODELTREINEN WEGENS PLAATS GEBREK

Gestart door KLAKSKE50, 20 april 2017, 16:55:17 PM

philippe_007

Met deze afmeting zou ik zelf geen ovaal maken, maar meer iets om te rangeren... 

Metpetergaathetbeter

maar hetgeen jullie voorstelden komen niet overeen met wat de afmetingen in gedachte  :-\

philippe_007

Een vleugel van 85x120cm zal een pakje wegen...

En ook rekening houden, 3 vleugels die op elkaar stapelen, dan kom je al aan een serieuze hoogte.
of je krijgt uw benen niet meer onder tafel, of uw hoofd er boven :-)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: philippe_007 op 20 april 2017, 20:40:45 PM
Een vleugel van 85x120cm zal een pakje wegen...

En ook rekening houden, 3 vleugels die op elkaar stapelen, dan kom je al aan een serieuze hoogte.
of je krijgt uw benen niet meer onder tafel, of uw hoofd er boven :-)
dat haalde ik eerder ook al aan,per ongeluk geen logeerkamer waar iets mogelijk is  :-\ :-\

ceuleer

Citaat van: philippe_007 op 20 april 2017, 19:29:26 PM
Ik heb een schaduwstation gemaakt dat uit 4 delen bestaat en is volledig dichtklapbaar, zie topic: http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,24952.msg354313.html#msg354313
Je zou uw tafel kunnen maken naar dit voorbeeld.

Awel Philippe, dit vind ik nu eens een super ontwerp, ik had dit draadje van een half jaar geleden blijkbaar gemist.
Ik zou ook zo iets kunnen gebruiken, in het draadje schrijf je dat je de plannen wil delen.
Ik zou ze graag hebben.
;)

philippe_007

Gunter,
de plannen heb ik ondertussen nog niet gemaakt, maar ik zal deze avond wat schetsen maken en doorsturen.


Stieven76

Citaat van: dani op 20 april 2017, 18:09:54 PM
Citaat van: KLAKSKE50 op 20 april 2017, 17:37:58 PM
ii wil mijn sporen houden ik ga geen andere kopen en schraagjes en platen die je kan wegbergen heb echt gene plaats daarvoor ik wil , echt iets maken met mijn eettafel anders zie ik het nut ervan niet in , dan gooi ik alles wel opd e vuilbak

Dan zij wij uitgepraat, dan vrees ik dat je hier op het verkeerde forum ben tterecht gekomen.
Je weet al wat je wil maar wil geen suggesties horen.   Ga er dan gewoon voor en bouw iets op je tafel....

Maak een tafel met scharnieren die je ondersteboven kan draaien als er bezoek komt of zo.
En zorg dat je sporen goed vast hangen of ze vallen er onderuit.

good luck.


(van een mooie binnenkomer gesproken... waar is de tijd dat mensen zich eerst even voorstelden op een forum en dan hun vragen stelden ?)

Denk dat KLAKSKE er met zijn klak naar gesmeten heeft  ;D ;D

Of het nog praktisch gaat zijn om aan zo'n omgebouwde eettafel te zitten en alledaagse dingen te doen betwijfel ik wel.
Ik denk dat de baan met een katrol aan het plafond nog de meest gemakkelijke optie is.

dani

ik vrees dat klakske een eendagsvlieg was die zich niet meer gaat laten horen...


slotje op ?
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Gerolf

Laatst actief na zijn eigen reactie. Hij heeft de bedenkingen na 17:39:20 - dus vanaf Reactie #5 - niet meer gelezen. Misschien vanavond ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

efl045

#24
Citaat van: dani op 21 april 2017, 09:39:10 AM
ik vrees dat klakske een eendagsvlieg was die zich niet meer gaat laten horen...
slotje op ?
Ik vind dat mensen die iets 'speciaal' willen hier toch wel heel snel aan de kant geschoven worden...moet het dan echt allemaal eenheidsworst zijn? Ik vind dergelijke afwijkende inbreng juist heel interessant, alleszins veel interessanter dan wat ik al 1000 keer gezien en gehoord heb...
Maar ja, ik ben dan ook al altijd een dwarsligger geweest ;-)
Er zijn hier veel andere dingen waar ze voor mij een slotje mogen op zetten maar ik kijk daar gewoon niet naar, dat is toch ook een oplossing?

philippe_007

Citaat van: efl045 op 21 april 2017, 09:48:53 AM
...
Maar ja, ik ben dan ook al altijd een dwarsligger geweest ;-)
...

dwarsliggers passen volledig in ons hobby :-)

Ik vind niets mis aan dit draadje, iemand stelt een vraag en er wordt gereageerd, ondertussen zijn er verschillende iedeën geoppert en zijn er anderen die het nuttig vonden.
En als de topic starter het nu nog leest of niet, voor anderen is het nuttig.

Dus het draadje mag van mij gerust open blijven.

Michiel

Ik vond het idee van: wat kan ik met een eettafel en H0 verwezelijken, een interessante denkoefening voor kleinbehuisden, en daar hoef je geen dwarsligger voor te zijn. Een beetje jammer dat wij, forummers, nogal assertief op z'n vraag en reactie zijn gesprongen. Maar langs de andere kant, gezien de spontane reacties, een concept dat velen blijkbaar toch wel kan boeien.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Stieven76

Als je 2 de post hier is om te zeggen dat de aangeboden oplossingen eigenlijk op niets trekken en hij dan liever alles in de vuilbak gooit dan heeft hij het wel een beetje zelf gezocht. ::)

Misschien is een plaat op wieltjes die je dan bv onder bed ofzo kan schuiven ook nog een idee. Zal er natuurlijk van afhangen of er veel in de hoogte gebouwd gaat worden, zoals huisjes, bomen ed.. Maar als het enkel om te rijden is moet je toch wel een plaat met wat sporen op ergens kunnen onder, op of tussen schuiven.

vyncky

Opties zijn er altijd, maar je moet ze willen.

Mijn baantje dat op m'n slaapkamer stond:





Of Evan z'n oplossing vindt ik anders ook niet slecht, en zelfs practischer. een baan op de dressoir in de living...

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

dani

hij wil op zijn bestaande eettafel werken.....
en met een setje van 50 jaar oud.....

kan het nog duidelijker ?

*zucht*
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.