Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Overdijzers - Gils spoor 0 baantje

Gestart door efl045, 12 april 2017, 21:59:40 PM

Michiel

Rijden is verslijten. Ik merk ook met mijn oude occasiegevalletjes, dat herstellen dikwijls maar tijdelijk is. Ze hebben dikwijls al zoveel kilometers in de wielen dat wanneer ze weer rijden er snel weer iets anders begeeft. Ze vragen een bijna constante zorg.

Verzorg ze goed, en veel plezier met het weer rijbaar krijgen van dit model.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

efl045

Dat deze gereden heeft is zeker  :)
Nu hebben we allemaal zoveel locomotieven en is er zoveel anders te doen op een modelbaan dat er wel niet veel meer zullen verslijten, er is nauwelijks tijd om te rijden, en al zeker niet met allemaal, maar vroeger hadden ze soms maar 1 of hooguit een paar locomotieven en was er behalve rijden nauwelijks iets anders te doen op wat ze toen een modelbaan noemden ;-) Problemen met terugmelders waren er nog niet  ;)

Rangeerduivel

Citaat van: efl045 op 17 januari 2018, 11:30:13 AM
Dat deze gereden heeft is zeker  :)
Nu hebben we allemaal zoveel locomotieven en is er zoveel anders te doen op een modelbaan dat er wel niet veel meer zullen verslijten, er is nauwelijks tijd om te rijden, en al zeker niet met allemaal, maar vroeger hadden ze soms maar 1 of hooguit een paar locomotieven en was er behalve rijden nauwelijks iets anders te doen op wat ze toen een modelbaan noemden ;-) Problemen met terugmelders waren er nog niet  ;)

Daarbij komt nog;
Ik betrap er mijzelf soms op,al staan er een 20-tal loc's op mijn baan "geparkeerd", ik steeds met dezelfde 5/6 rij.
Niettegenstaande  ze dmv de Ecos allemaal startensklaar staan,
ne mens heeft zo zijn voorkeuren hé... :D

;)

efl045

Dat zal in een harem niet anders zijn zeker  :D

Chrisrail

#214
.

http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

efl045

Om niet te ver af te dwalen even terug naar Overdijzers  ;)
Op kleine baantjes is enkelspoor meer dan genoeg, maar in een 'bewegende vitrine' heeft dubbelspoor toch net wat extra, 2 elkaar tegenkomende treinen is altijd mooi en je kunt ook al eens een straat race organiseren  :D
https://youtu.be/xXtKc2oAZp0