Identificatie voor bedrading

Gestart door just4fun, 05 april 2017, 12:23:04 PM

bellejt

kost bijna niks bij onze vriend ali

loebaske


Dit is zo een logisch blad, als je een nummer tegenkomt op je draadje, vergelijk kolom links en bovende kolom dan weet je altijd waarvoor de draad diende...



Is dan ook belangrijk dat je uw baan indeelt in de sectie kleuren...



Zijn er nog vragen, stel ze dan maar...


Freek

Op het werk gebruiken wij vrij vaak geprinte labels, met labelprinter of sticker vellen uit de printer, die rond de kabel of draad gekleefd worden.
Daarover schuiven we dan een stukje transparante krimpkous. In het geval dat er geen krimpkous meer over kan, gebruiken we een soort van plastificeer-folie die we rond de draad kleven.
We maken ook veel gebruik van nummertjes die gewoon over de draden schuift.

gardevil

Citaat van: Steam.N op 05 april 2017, 13:14:47 PM
Citaat van: loebaske op 05 april 2017, 12:31:47 PM
Zal vanavond nog eens het logisch blad posten hoe ik de nummering doe...

Zeker interessant !
Maar wat me zeker óók interesseert is hoé de nummering fysisch gebeurt aan de draad.

Citaat van: gardevil op 05 april 2017, 12:37:06 PM
... De aansluitdraden krijgen langs beide zijden een etiket met de corresponderende nummers.  ...
Hoe voer je dat uit?  Bij mij hebben de etiketten de neiging om los te komen (na een tijdje), en inkt vervaagt ...

(sorry Michiel.  Ik zou hiervoor een afzonderlijk draadje moeten starten)

Jean,

ik print gewoon etiketten (meerdere combinaties per etiket) en snij deze af op de juiste breedte. Daarna kleef ik deze over de draad zodat de kleeflagen op elkaar komen. De enige keer dat er een etiket loskwam was toen er een kabelschoentje moest vervangen worden en het etiket van de draad gleed.

Van het vervagen van de inkt heb ik nog niets gemerkt.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Steam.N

Vreemd dat de etiketten bij kou níet loskomen en bij mij (en Michiel) wel.
Kwaliteit van de etiketten, misschien ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

efl045

Dat is het grote voordeel van iets dat over de draad schuift, 't kan er nooit meer afvallen.
En 't voordeel van een streepjeskleurcode aan te brengen met stukjes krimpgaine is dat het van uit om het even welke hoek in 1 oogopslag te lezen is, probeer dat maar eens met een etiket dat rond de draad gevouwen is.

gardevil

Citaat van: Steam.N op 06 april 2017, 11:46:25 AM
Vreemd dat de etiketten bij kou níet loskomen en bij mij (en Michiel) wel.
Kwaliteit van de etiketten, misschien ...

Jean,

ik zorg ervoor dat voldoende kleeflaag op mekaar komt. Komt niet meer los. De etiketten schuiven wel over de draad, maar aangezien er aan uiteinde van de draad een kabelschoentje zit, kunnen ze er niet af.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

59erke

Op het werk gebruiken wij bij de kablage van electriciteitskasten een soort mouw die over de draad wordt geschoven.

Eens gezocht op internet en bij de gekende chinezen vlot verkrijgbaar voor verschillende draaddiktes.
https://dutch.alibaba.com/product-detail/in-stock-wire-and-cable-marking-sleeves-high-quality-pvc-yellow-ec-series-cable-marker--60577663269.html
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan