Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Kleine stekkers

Gestart door Svendw, 02 april 2017, 17:48:00 PM

Svendw

Vrienden,

Om verlichting en stroom tussen rijtuigen te garanderen zoek ik kleine stekkertjes,
Welke dus makkelijk ontkoppelbaar zijn en toch goede verbinding geven.

Al ff aan het zoeken geweest, maar zou willen vragen of er nog mensen zijn die me wat kunnen aanbevelen?

Over het algemeen vaste stammen die op de baan rijden, dus ontkoppelen hoeft niet, enkel als ik ze in het doosje wil..

Tips/aanbevelingen iemand?

Groet Sven
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

Klaas Zondervan

Zoek bij Conrad eens naar male headers en female headers. Zijn eigenlijk bedoeld om printplaten met elkaar te verbinden, maar zijn ook als stekkers te gebruiken.

PietB

Citaat van: Klaas Zondervan op 02 april 2017, 20:20:27 PM
Zoek bij Conrad eens naar male headers en female headers.
Erg onpractisch omdat ze te veel kracht vergen om te koppelen.
Er zijn hele mooie en niet al te dure oplossingen beschikbaar in de handel.
Kijk maar eens bij Google

grt Piet.

Klaas Zondervan

Piet, dat onpraktische valt wel mee. Kijk eens naar de vraagstelling. Ze hoeven maar incidenteel ontkoppeld te worden. Het is in ieder geval de goedkoopste oplossing.

modelbouwpatrick

Hallo Svendw:

kijk hier eens :

https://www.aliexpress.com/item/20pcs-10-pairs-40-Pin-1x40-Single-Row-Male-and-Female-2-54-Breakable-Pin-Header/32724478308.html?spm=2114.13010308.0.0.MgAF9i

per paar en wat krimpkous. Ik gebruik die ook voor de verlichting in loc's zodat ik de kappen kan afnemen en cabien verlichting afkoppelen.

grtn

Freek

Ik maak gebruik van deze :http://katalog.we-online.com/en/em/PHD_1_27_THT_DUAL_PIN_HEADER_6220XX21121?sid=a983cfe66a in combinatie met deze: http://katalog.we-online.com/en/em/PHD_1_27_SMT_DUAL_SOCKET_HEADER_6230XX21021?sid=9ce52af785.
Vooral omdat ik deze heb kunnen redden van de vuilbak op't werk, maar ze zijn super compact en degelijk, en toch vrij makkelijk te deconnecteren.

Gerolf

Kleine connectoren is één ding (pitch 1.27 is vlot verkrijgbaar)
maar als het gaat om flexibel (tussen gekoppelde rijtuigen) heb je vooral een korte connector én soepele maar toch betrouwbare draad (lintkabel?) nodig.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Freek

Voor draad gebruik ik de aders uit multikabel van 0,14 of 0,25 mm²

Svendw

Inderdaad Gerolf! Sommige stekkers zijn zomaar 5cm in de lengte.. dat gaat hem niet worden dus.

Ik belijk straks de links.

Nog ff over de link naar Google: ik stel pas de vraag nadat ik gegoogled heb, het merendeel zal dat hier wel doen. Tevens vraag ik naar ervaringen en tips.  Iet te vinden op google.

Groet Sven
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

Kris

Sven,
Kijk eens bij de ledbaron , onder stekkers , daar zijn superkleine tussen (ook leds voor treinen)
http://stores.ebay.de/ledbaron?refid=store&ssPageName=STORE:HTMLBUILDER:SIMPLEPAGE

Kris

Klaas Zondervan

Citaat van: Svendw op 03 april 2017, 19:07:27 PM
Sommige stekkers zijn zomaar 5cm in de lengte.. dat gaat hem niet worden dus.
Waar zie je zulke lange stekkers?

Gerolf

Ik vermoed 5mm ipv 5cm  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Svendw

Bij wijze van spreken jongens 😎

Thanks Kris, gaat ik ook bekijken!

Sven
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

PietB

Nadeel van de link van Kris is dat je er 100 koopt.
10 voor de rijtuigen en 90 voor in de kast, in mijn geval.
Want wie heeft er 100 verbindingen te maken?

grt Piet.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: PietB op 04 april 2017, 09:29:55 AM
Nadeel van de link van Kris is dat je er 100 koopt.
10 voor de rijtuigen en 90 voor in de kast, in mijn geval.
Want wie heeft er 100 verbindingen te maken?
samen aankopen ? :-\