wagen voor het vervoer van vloeibaar staal

Gestart door Ferdi, 31 maart 2017, 19:00:09 PM

jfl207

Voor de mensen die willen komen, zal de wagon zichtbaar zijn op de beurs van ALAF, morgen 02/04/17.
en inderdad het was niet een april grap.

Houdini

Is er eigenlijk nog nieuws over deze wagons? We zijn inmiddels een dik half jaar verder...

mark7758

Helaas niet gezien op de open dag van ALAF.
Open dag ALAF was een succes, veel toeloop. En veel vrienden gezien. :)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Houdini

Citaat van: mark7758 op 11 november 2017, 07:55:39 AM
Helaas niet gezien op de open dag van ALAF.
Open dag ALAF was een succes, veel toeloop. En veel vrienden gezien. :)

Oeps, beetje late reactie van mezelf, maar ik vermoed dan dat er dus geen vervolg aan komt? Wegens...te duur (kosten of verkoopprijs)?

mark7758

Stel de vraag eens op het frans-talige gedeelte. Daar zou de maker ook zitten. :)
Helaas ik wacht ook al tijden op info. (Er zou er ook 1 voor mij moeten zijn. :) )
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Houdini

Ok ga ik doen...alleen is mijn Frans niet zo goed  ;D

mark7758

Sterkte. Spreken kan ik redelijk wat, maar schrijven is een ramp. (laat wat weten mocht je een antwoord hebben.)
Hint de maker van de FO is de zelfde die Rocky-Rail helpt met zijn cokeswagonnetje. Type 1000G2.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Peter

Ik weet dat forumlid Stefan Appelmans  een prachtig model had gemaakt dat als basis moest dienen om er een reeks van te maken.
Helaas is dat door (niet al te fijne reden te nadele van Stefan) niet doorgegeaan.
Met vriendelijke groeten
Peter

Houdini

Citaat van: mark7758 op 17 januari 2018, 11:40:47 AM
Sterkte. Spreken kan ik redelijk wat, maar schrijven is een ramp. (laat wat weten mocht je een antwoord hebben.)
Hint de maker van de FO is de zelfde die Rocky-Rail helpt met zijn cokeswagonnetje. Type 1000G2.

Het kan dus nog wat op zich laten wachten wil je zeggen?  ;D
Heb de vraag gesteld, als er reactie komt, laat ik het weten.

oebr

#24
De ontwerper / maker van de F0 zit soms ook op dit forum hoor, namelijk Jean-Francois Lacassaigne  ( JFL207 ).
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

loebaske


Bonk...zou men niet meten drie duizend € vragen, maak toch niet verschil uit....

Houdini

Tja, de prijzen zijn niet min, maar het zijn dan ook geen standaardwagons en je hebt er geen 10 van nodig... maar dat terzijde :)

Hetgeen ik begrepen heb van 't FR-forum is dus dat ATF dicht is (was hier ook al gezegd); dus lijkt me dat zij hun productie hebben stopgezet?
Er wordt daar wel nog verwezen naar Ferro-Liège:
https://www.facebook.com/ferroliege

Foto van facebook Ferro-Liège:


Maar of dat nu een "reeks-productie" gaat worden of eerder een productie is voor eigen gebruik, geen idee.

mark7758

Dat ATF dicht is was al tijden bekend. Ook was bekend dat de productie van de wagon door iemand anders gedaan werd.
Die productie zou eigenlijk in 2015 klaar moeten zijn. Maar dat was eigenlijk al na het eerste geplande sluiting van het museum. Dat het museum langer open bleef was mazzel. NMBS had wat vertraging.
Het model lijkt nu uit kunststof gemaakt te worden terwijl een eerdere versie nog een metalen plaat in de draaistellen.
We wachten geduldig af.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.