Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Verwijderen dak van Jocadis AM 79

Gestart door Belgaboy, 30 maart 2017, 12:38:24 PM

Belgaboy

Aangezien ik binnenverlichting wil aanbrengen in de Jocadis AM 79 vraag ik mij af hoe ik het dak kan verwijderen zonder beschadigingen.

De volledige kap is reeds van het chassis en ik zie dat er speciaal plaats is voorzien voor een led strip...enkel het dak wil niet echt meewerken...

Iemand een voorstel?

Alvast bedankt
Patrick
ESU ECoS 2.1, iTrain.

krispy

normaal te doen met bvb een fijn scalpel tussen dakrand en kas te wringen , zo heb ik het toch indertijd gedaan zonder beschadigingen te veroorzaken
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Belgaboy

Citaat van: krispy op 30 maart 2017, 12:47:31 PM
normaal te doen met bvb een fijn scalpel tussen dakrand en kas te wringen , zo heb ik het toch indertijd gedaan zonder beschadigingen te veroorzaken

Bedankt Kris, zo is het me inderdaad gelukt!

Zat wel redelijk goed vast vandaar dat ik niet 100% zeker was of het er wel af kon....ik wou dit zeldzame model niet beschadigen.

Merciekes voor de tip!

Patrick
ESU ECoS 2.1, iTrain.

chef garde

Post gerust enkele foto's van het eindresultaat, ben benieuwd!

Een rijtuig/MS verlichten vind ik persoonlijk best wel nog een kunst!  Mijn AM 748 heeft ook verlichting, maar noem het gerust een rijdende weed-plantage!  Dus tips en dergelijke zijn best welkom!

Belgaboy

Wouter,

Hieronder enkele foto's van het eindresultaat. Heb ook de stuurcabine verlichting gemonteerd.
Wat bedoel je met weed plantage??? ;)








Patrick
ESU ECoS 2.1, iTrain.

loebaske


Teveel licht, en meeste wagons hebben dit, je tafel mag geen licht ontvangen... zo heeft een weed plantage nut aan...veel licht

Belgaboy

Citaat van: loebaske op 17 april 2017, 17:58:18 PM

Teveel licht, en meeste wagons hebben dit, je tafel mag geen licht ontvangen... zo heeft een weed plantage nut aan...veel licht

Vind je het licht hier ook te hevig?
Geef eerlijk je mening aub....
ESU ECoS 2.1, iTrain.

loebaske

persoonlijk wel, kijk gewoon eens aan een perron, je ziet de mensen zitten en meer niet, kan het wel begrijpen dat een modelbouwer graag fel licht heeft omdat de poppetjes goed zichtbaar zijn...is maar mijn mening hoor...
zelf de treinbestuurder zou een zonnebril moeten opzetten..

Belgaboy

Eric wat vind je van deze?

Hier zitten led plantines in met DCC decoder welke nadien dus nog zijn bij te regelen. Staat momenteel op 5 (range 0-15)

ESU ECoS 2.1, iTrain.

Metpetergaathetbeter

ik ben toch wel jaloers van die mannen die zo van die fraaie M6'en hebben  :-\ ;)

SuSke

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 20 april 2017, 15:28:41 PM
ik ben toch wel jaloers van die mannen die zo van die fraaie M6'en hebben  :-\ ;)

Die waren op een bepaald moment in de winkel te koop  ;) 8) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Chrisrail

#11
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

loebaske


Is een stuk beter die belichting...

Snap eigenlijk niet waarom men weer moet afwijken op een draadje als deze met
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 20 april 2017, 15:28:41 PM
ik ben toch wel jaloers van die mannen die zo van die fraaie M6'en hebben  :-\ ;)

en dit
Citaat van: SuSke op 20 april 2017, 16:57:07 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 20 april 2017, 15:28:41 PM
ik ben toch wel jaloers van die mannen die zo van die fraaie M6'en hebben  :-\ ;)

Die waren op een bepaald moment in de winkel te koop  ;) 8) 8)

Wat heeft dit te maken met dit draadje, open een ander draadje om dit te melden  >:(

Sorry  jongens...kom dat hier regelmatig tegen


Belgaboy

Ok dan weet ik wat me te doen staat . Vandaag ook preisers in 1:100 besteld omdat de vorige wat groot waren voor de MS 79.
Het enige probleem dat ik nog heb is dat als ik de dcc led platines inbouw (samen met de lopi V4 voor de besturing) ik dan plots de led platines niet meer kan dimmen...blijkbaar kan je geen twee decoders samen programmeren....of is daar een oplossing voor?
ESU ECoS 2.1, iTrain.

Metpetergaathetbeter

je Preisertjes te groot, misschien ze onderaan iets korter maken  :-\