Treinstel reeks 800

Gestart door bumper, 27 maart 2017, 13:48:39 PM

bumper

Geert,
Zoveel geld heb ik er niet voor over. Zelfs het model van GooverModels is mij te duur. Want er zijn nog steeds twee problemen op te lossen.
1) Hoe bevestig ik de bogie flanken.
2) Hoe hang ik het wielstel op. Want er is toch nogal wat verschil tussen het origineel model en het vervangende model.

Ludo.
 

Metpetergaathetbeter

en die kosten dan geen 5Oeuro dacht, ik had er ooit eentje ;)

D_Loc

Misschien is de Susumotor wat?
http://www.hakanpaa.net/susumotor_en.htm

Als ik op de webshop link druk lijken ze nog leverbaar.
Prijs is rond de  5 euro, verzendkosten ca. 2,50
Ik heb er zelf geen ervaringen mee, vroeger zat ie ook op Ebay maar daar vind ik hem niet terug (athans niet via de app op de smartphone).
Maar je kan hem natuurlijk vooraf even mailen.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

GDE

Citaat van: D_Loc op 28 maart 2017, 22:40:34 PM
Misschien is de Susumotor wat?
http://www.hakanpaa.net/susumotor_en.htm

Als ik op de webshop link druk lijken ze nog leverbaar.
Prijs is rond de  5 euro, verzendkosten ca. 2,50
Ik heb er zelf geen ervaringen mee, vroeger zat ie ook op Ebay maar daar vind ik hem niet terug (athans niet via de app op de smartphone).
Maar je kan hem natuurlijk vooraf even mailen.
Lijkt me zowat de beste oplossing qua prijs en ombouw werk . Wat me opviel was in de omschrijving dat met deze motor de elektrische geur van voordien tot het verleden behoord  :D mijn eerste trein was een Lima en inderdaad die geur en vonken dat die gaf  ;D

bumper

Dirk,(D_LOC)
Op You-Tube had ik ook een filmpje gevonden over de ombouw van een LIMA motor door een SUSU motor. Lijkt mij wel doenbaar. Moet wel over gans de omtrek opgevuld worden omdat de diameter van de nieuwe motor kleiner is dan de oude (hier wordt voorgesteld dit te doen met een lijmpistool). Tevens dient bij sommige modellen ook nog een bijkomende lager bus geplaatst te worden omdat de as diameter kleiner is dan de oude. Via google een web-shop gevonden, en die motoren kosten inderdaad maar 4,99€ per stuk en 1€ voor het tandwieltje van 8 tanden. Ik heb reeds één besteld. Want voor die prijs moet je het niet laten.
Als ik met de ombouw bezig ben, dan laat ik nog wel iets weten. Zal wel even duren, want blijkbaar worden de bestellingen enkel in het weekend klaar gemaakt, en dan nog verzenden.
In ieder geval bedankt voor de tip.
Groeten.
Ludo. 
 

755philippe

Hallo,
Heb er zo 2 besteld enkele maanden geleden. Ze hebben een snelle levering want binnen de 3 dagen staken ze in een enveloppe in mijn bus.
Succes met de ombouw. Bij mij liggen deze op de stapel ombouwprojekten maar is nog niet voor morgen.
Mvg

755philippe

Johnnytrein

@755Philippe , Hopelijk dan nog voor 2017?  vreemd op andere fora kan ik wel smileys plaatsen met win 10
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Klaas Zondervan

 Bij mij lukt het plaatsen van smileys hier soms ook niet. Nu wel:  :) ;) :D ;D
Ook W10.

D_Loc

Citaat van: bumper op 29 maart 2017, 14:10:45 PM
In ieder geval bedankt voor de tip.
Groeten.
Ludo.
Graag gedaan.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

PaulC

Gisteren tegengekomen op BeneluxSpoor.net forum
Links naar vervangmotortjes en tandwieltjes voor de Lima motor (bij de electronicachinees)

http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,73726.0.html

de links staan in reactie #8

Paul

bumper

Paul,

Ik heb ondertussen de vervangmotor aangekregen. Zonder enig probleem besteld en geleverd.
Er is ook een zeer goede handleiding bij met kleurenfoto's en tips om de ombouw tot een goed einde te brengen.
Vooral een aantal details die belangrijk zijn, en waarop goed moet gelet worden staan uitvoerig beschreven.
Wanneer ik met de ombouw start, geef ik het verloop wel door. Het zal echter, om diverse redenen, nog wel een tijdje duren.

Groeten.
Ludo.