Auteur Topic: de kamer rond  (gelezen 8398 keer)

Offline Dirk

  • Forumlid
  • Berichten: 155
  • Voornaam: Dirk
Re: de kamer rond
« Reactie #60 Gepost op: 08 april 2017, 16:56:22 pm »
Dit heb ik er van gemaakt. Rechtsonder moet ik de spiraal zo leggen omdat anders mijn raam geblokkeerd wordt. Nu 1 of 2 stations. Dat is de volgende queeste.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Online doomslu

  • Administrator
  • Forumlid
  • Berichten: 11.649
  • Voornaam: Luc
Re: de kamer rond
« Reactie #61 Gepost op: 08 april 2017, 17:01:40 pm »
Welke stralen en lengtes heb je nu?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Offline vyncky

  • Forumlid
  • Berichten: 1.196
    • http://www.lijn-12.be
  • Voornaam: Yannick
Re: de kamer rond
« Reactie #62 Gepost op: 08 april 2017, 17:06:10 pm »
leg de hoek, links van het raam in een flauwe boog, en maak daar je stationnetje. en waar nu dat blauw is kan je een tweede maken.Dat laatste was waarschijnlijk al de bedoeling...

Hou ook rekening rechts in de hoek, dat je een hele krappe boog lijkt te hebben in je sporenplan. Die zou ik wat ruimer maken. Volgens de ruimte lijkt dit perfect te kunnen.

Succes!

Yannick

Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Offline Metpetergaathetbeter

  • Forumlid
  • Berichten: 11.162
  • Voornaam: Peter
Re: de kamer rond
« Reactie #63 Gepost op: 08 april 2017, 17:18:45 pm »
is twee stations eigenlijk nodig op zo'n baan :-\
www.amsac.be
 MSM ab.nr  3002 (maart)
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook? (lidnr.2954)1417

Offline Dirk

  • Forumlid
  • Berichten: 155
  • Voornaam: Dirk
Re: de kamer rond
« Reactie #64 Gepost op: 08 april 2017, 20:45:17 pm »
Welke stralen en lengtes heb je nu?

in de Helix of de bochten?

 

Online doomslu

  • Administrator
  • Forumlid
  • Berichten: 11.649
  • Voornaam: Luc
Re: de kamer rond
« Reactie #65 Gepost op: 08 april 2017, 21:58:40 pm »
Welke stralen en lengtes heb je nu?

in de Helix of de bochten?
De Helixen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Offline Dirk

  • Forumlid
  • Berichten: 155
  • Voornaam: Dirk
Re: de kamer rond
« Reactie #66 Gepost op: 09 april 2017, 09:49:37 am »
binnenbocht=R3, Radius 496mm en de buitenbocht is flex diameter 1109mm helling is 2,7 procent

Dirk
 

Offline Dirk

  • Forumlid
  • Berichten: 155
  • Voornaam: Dirk
Re: de kamer rond
« Reactie #67 Gepost op: 10 april 2017, 12:01:59 pm »
Ik heb nu 1 spiraal eruit en denk dat het goed zit, echter nog 1 vraag, kan ik Peco wissels ook open rijden en zoja, heeft dan electro-of insulfrog belang?

Dirk
 

Offline Martin Welberg

  • Forumlid
  • Berichten: 3.176
  • Fucknuttdeluxe
    • Martin Welberg Scenic Studios
  • Voornaam: Martin
Re: de kamer rond
« Reactie #68 Gepost op: 10 april 2017, 20:41:27 pm »
Heb zowel insulfrog als electrofrogs liggen en rij kortsluiting als ik ze open zou willen rijden..maar zeg nooit nooit..

Offline Michiel

  • Forumlid
  • Berichten: 9.006
  • Niets is verkeerd, zolang het maar plezeert
    • Brussel-Luxemburg anno 1920
  • Voornaam: Michiel
Re: de kamer rond
« Reactie #69 Gepost op: 10 april 2017, 21:02:27 pm »
Inderdaad, geen van beide kan je open rijden. Zowel mechanisch als electrisch heb je problemen als je het zou doen.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Offline SuSke

  • Forumlid
  • Berichten: 5.773
  • Gelukkig voor mij zit de laatste gek nog niet vast
    • MTD - Edegem
  • Voornaam: Frans
Re: de kamer rond
« Reactie #70 Gepost op: 10 april 2017, 22:37:00 pm »
Het is eigenlijk ook een "modelspoorders-zonde" want in het echt heb je dan gelijk een ontsporing.
Dus net zoals bij het grote voorbeeld, eerst de reisweg leggen en dan rijden.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR 2019 - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2019
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Offline PeterVG

  • Forumlid
  • Berichten: 1.150
    • Modelspoor fotocollectie
  • Voornaam: Peter
Re: de kamer rond
« Reactie #71 Gepost op: 10 april 2017, 22:47:30 pm »
Scherpenheuvel had ze in realiteit in het sporenplan. Maar goed dat was tijdens de stoomtijd.

Offline Dirk

  • Forumlid
  • Berichten: 155
  • Voornaam: Dirk
Re: de kamer rond
« Reactie #72 Gepost op: 10 april 2017, 23:19:17 pm »
Ja dat wist ik dus niet, ik kom van Marklin, en daar is het blijkbaar normaal dat je wissels open rijd. Dan moet ik dus voor mijn schaduwstation ook de uitrij wissels van een servo + decoder voorzien... daar had ik dus geen rekening mee gehouden. 

Dirk
 

Offline Dirk

  • Forumlid
  • Berichten: 155
  • Voornaam: Dirk
Re: de kamer rond
« Reactie #73 Gepost op: 11 april 2017, 10:14:59 am »
even een update, dit gaat het schaduwstation worden, daar zie ik geen problemen in, alleen wat vervelend dat de uitrij sporen ook servo's nodig hebben, dat zijn weer onverwachte kosten.



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dan zit ik nog met een vraag ivm de " hosentrager" Ik heb die in mijn zichtbare gedeelte voorzien om mijn stationsporen dubbel te kunnen bereiken, maar geeft dat keerlus problemen omdat de 2 richtingen verbonden zijn? ik zet ook hiervan de prentjes.



--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------




mvg

Dirk
 

Offline stoomlokje

  • Forumlid
  • Berichten: 474
  • Voornaam: saskia
Re: de kamer rond
« Reactie #74 Gepost op: 11 april 2017, 11:27:18 am »
Als je digitaal gaat rijden , normaal niet. als je ervoor zorgt dat de beide sporen dezelfde polariteit hebben langs dezelfde zijde over gans de baan.
bvb : bij het bovenste spoor de bovenste rail de rode draad , dan ook bij het onderste spoor de bovenste rail de rode draad aansluiten. en aan het uiteinde ( bij de 2 terugdraai-bochten ) een keerlus-schakeling , dan is alles ertussen in orde.