Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

de kamer rond

Gestart door Dirk, 26 maart 2017, 21:19:02 PM

Dirk

Goede avond,

ik ben bijna zover dat ik tevreden ben met mijn plan, echter zit ik met een probleem om mijn baan aan te sluiten op de spiraal. Mijn vraag is nu of er iemand is die kan helpen, Het is de aansluiting van de spiraal die vertrekt aan het schaduwstation en aansluit op de hoofdbaan. Ik teken in Wintrack 11 NL, Als er iemand wil kijken plaats ik de file, alleen in welk formaat? Wintrack kan bewaren in oudere versies, maar ik weet niet of dat dan ook wel bewerkbaar is, en een jpg is niet bewerkbaar.
Dus wie wil me helpen, ik brand van ongeduld om mijn rails te bestellen in Engeland zodat ik kan beginnen te bouwen. Ik heb al tafels die ik toch maar op poten ga zetten, ik heb getwijfeld om overal ikeakastjes onder te zetten, maar dat zou me toch teveel geld kosten.

dank bij voorbaat.

Dirk
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

Stieven76

Misschien gewoon een fotootje plaatsen van je baanplan, dan gaan de mensen je veel beter kunnen helpen en antwoorden.  ;)

Dirk

Ik heb nog geen baan, ik ben nog in de teken fase.

Dirk
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

vyncky

neem een foto of printscreen van je baan op wintrack. Dat maakt het gemakkelijker om jouw advies te geven.

Misschien kan je in wintrack ook opslaan als jpg?

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Dirk

Ik heb geprobeerd om jpg's te maken, nu zien of ik ze erop krijg...
hmmm lukt me niet, ik krijg de melding "uploadmap is vol" alhoewel de file(s) kleiner zijn dan 128KB.
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

Dirk

2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

Stieven76

Das al iets handiger.  ;)

Dirk

sorry, maar ik zie niks, prentje komt niet door  :-(
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

Stieven76

Misschien zie ik het wel omdat ik ingelogd ben op mijn Google account?

Om hier foto's te plaatsen kan je best een account aanmaken op bv Flickr en daar je foto's uploaden. Daarna kan je ze hier gewoon invoegen. Op het forum zelf kan je geen foto's uploaden.

Hier vind je meer uitleg hoe foto's te tonen: http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,17841.0.html

Michiel

Dirk, ivm met het eigenlijke probleem, ik heb hetzelfde probleem met Wintrack en spiralen, en werk nochtans al vele jaren met Winrack (v7). Wanneer sporen exact op elkaar liggen, weet ik ook niet hoe ik vb het onderste spoor kan selecteren van de stapel sporen in de helix. De enig methode dat ik ken is de spiraal laag per laag te tekenen, en elke omwenteling in z'n eigen "layer" te plaatsen. Maar dat is een erg omslachtig werk.

Ik laat het dan meestal zo. Ik verdoe geen moeite, en weet wat ik wil om de aansluting te doen. Dat kleine stukje flex zal het verschil niet maken, behalve dat het baanplan er onverbonden en dus slordig bij ligt. Maar dat raakt m'n koude kleren.  ;)

Sorry dat ik je niet verder kan helpen, maar ben ook wel benieuwd of er een oplossing voor is.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Dirk

Citaat van: Stieven76 op 27 maart 2017, 10:57:27 AM
Misschien zie ik het wel omdat ik ingelogd ben op mijn Google account?

Om hier foto's te plaatsen kan je best een account aanmaken op bv Flickr en daar je foto's uploaden. Daarna kan je ze hier gewoon invoegen. Op het forum zelf kan je geen foto's uploaden.

Hier vind je meer uitleg hoe foto's te tonen: http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,17841.0.html

Stieven, Ik zie jou foto niet, ook niet als ik de link naar jou flickr maak. En weer een account aanmaken??? Neen, ik heb al moeite genoeg met al mijn paswords te onthouden. Jammer dat ik hier niks kan laten zien,

Dirk
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

Stieven76

Citaat van: Dirk op 27 maart 2017, 15:41:15 PM
Citaat van: Stieven76 op 27 maart 2017, 10:57:27 AM
Misschien zie ik het wel omdat ik ingelogd ben op mijn Google account?

Om hier foto's te plaatsen kan je best een account aanmaken op bv Flickr en daar je foto's uploaden. Daarna kan je ze hier gewoon invoegen. Op het forum zelf kan je geen foto's uploaden.

Hier vind je meer uitleg hoe foto's te tonen: http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,17841.0.html

Stieven, Ik zie jou foto niet, ook niet als ik de link naar jou flickr maak. En weer een account aanmaken??? Neen, ik heb al moeite genoeg met al mijn paswords te onthouden. Jammer dat ik hier niks kan laten zien,

Dirk

Is ook niet mijn foto. Ik had gewoon jou link https://drive.google.com/file/d/0B-TOGIu1oTZQUTVYb1kyV05lQWM/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B-TOGIu1oTZQcFd4c29QU1hib1E/view?usp=sharing tussen [ img ] tags gezet en dan zie ik wel de foto hier op het forum. Maar zal wel iets te maken hebben me het feit dat ik hier op mijn browser ingelogd ben op mijn Google account. Wanneer ik via Internet Explorer kijk ben ik niet ingelogd op mijn Google account en dan zie ik ook de foto niet.
Misschien een instelling van je gedeelde foto (public, private)? Geen idee. Ik wou maar helpen om je foto hier te laten zien.

SuSke

Dirk,

Heb ik het goed als ik denk dat het probleem zich stelt in de linkerhoek van de foto?



Je hebt de dubbelsporige lijn uit het station die moet aansluiten aan de dubbelsporige spiraal.
Dat gaat je nooit lukken tenzij je de draairichting van de spiraal omkeert.
Ik weet niet of je rechts dan wel links (Belgisch) rijdt, maar als je links rijdt ligt je stijgend spoor aan de binnenzijde van de helix, dus met de grootste helling.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Dirk

Citaat van: SuSke op 27 maart 2017, 16:07:49 PM
Dirk,

Heb ik het goed als ik denk dat het probleem zich stelt in de linkerhoek van de foto?



Je hebt de dubbelsporige lijn uit het station die moet aansluiten aan de dubbelsporige spiraal.
Dat gaat je nooit lukken tenzij je de draairichting van de spiraal omkeert.
Ik weet niet of je rechts dan wel links (Belgisch) rijdt, maar als je links rijdt ligt je stijgend spoor aan de binnenzijde van de helix, dus met de grootste helling.

Suske,

idd daar zit het probleem, maar verklaar je nader, ik begrijp het niet. En hoe heb jij die foto kunnen zichtbaar maken?
En ik rij Belgisch
Dirk
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

bellejt

links gewoon verder gaan met de bocht naar je spiraal ipv rechtdoor de spiraal in te gaan.Dan heb je ook je stijgend deel aan de buitenzijde.