Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Vivak platen lijmen

Gestart door Peter, 23 maart 2017, 12:56:16 PM

Dirky

In één van mijn volgende artikelkes in de minireeks Tips & Trucs in MSM ga ik enkele methodes uit de doeken doen om dergelijke dingen te kleven.
nog eventjes geduld dus...  ;)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Dirky op 23 maart 2017, 22:22:23 PM
In één van mijn volgende artikelkes in de minireeks Tips & Trucs in MSM ga ik enkele methodes uit de doeken doen om dergelijke dingen te kleven.
nog eventjes geduld dus...  ;)
en dit alles te lezen in ons decembernummer  ;D ;) Alle gekheid op een stokje ik vrees dat Peter zolang niet zal kunnen wachten ! ;D ;)

Dirky

... ik help Peter wel op weg achter de schermen...  :)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Dirky op 23 maart 2017, 22:32:23 PM
... ik help Peter wel op weg achter de schermen...  :)
dat dacht ik wel! ;)

evan

Peter,

Ik gebruik deze lijm: https://www.deluxematerials.co.uk/gb/scale-plastics/49-glue-n-glaze-5060243900333.html

Ook voor details op locs en wagons te lijmen.

Ideaal en leren kennen via MSM en gekocht op een Expo in België.

Er zijn geen lijmsporen en idien er toch zijn, is het glashelder.

groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Peter

#20
Zal de tips die ik tot nu gekregen heb eens allemaal proberen (heb toch tijd)
Met mijn station Gengenbach had ik natuurlijk veel geluk. Dank zij een Duitse modelspoorvriend kreeg ik een stukje (10 x 15 cm op 0,5 mm) glashelder Pertinax of was het acrylglas. Hierop kon ik die Evergreen stripjes met heel dunne Patex (crystal helder) lijmen. Nadien met een heel fijn drupje, aangebracht met een naald, de hoeken van de stripjes nog even aangetikt met Cyano-acrylaat lijm met zeer goed resultaat. (zie foto)
Helaas die modelspoorvriend is niet meer, en ik zou niet weten waar hij dit materiaal vandaan haalde.

Met vriendelijke groeten
Peter