Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Wanda en Ronald Halma gaan Indo;"East Java, Pabrik Gula Padjarakan"!

Gestart door Ronald, 22 maart 2017, 19:41:38 PM

SuSke

Is een minder prettige ervaring voor je vrouw.
Wens haar een spoedig en voorspoedig herstel met voldoende rust.
De projectjes komen ooit wel tot hun einde.
Het modelbouwwerk gaat immers niet lopen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gerolf

Jawadde ... dat is geen toffe manier om je vakantie te besluiten ...
Een snel en volledig herstel toegewenst !
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw


Michael

Ronald dat is balen, leg Wanda maar lekker in de watten tot ze volledig is hersteld. Sterkte er mee.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Ronald

Dank jullie allemaal, ook natuurlijk en speciaal door Wanda. Het gaat goed komen maar zal tijd nodig hebben.

just4fun

Ook van mijn kant beterschap voor Wanda.
't Zal z'n tijd duren, maar mits goede zorgen komt dat wel goed.
Paul

bumper

 

apenkop

Wanda veel beterschap en laat je goed verwennen om snel weer de oude te worden
Modelbouwen doe je met vallen en opstaan daarom ik ga door tot ik sta en opval

Ronald

Dank mannen. Inmiddels zijn we ruim 4 weken verder na het ongeval en het herstel gaat goed. Na 2 weken gips al bezig met oefenen, pijn heeft ze weinig. De deskundigen (lees afdeling chirurgie) zijn tevreden met het verloop. Echter zal het totale herstel zeker een half tot vol jaar vergen dus ze heeft nog wat voor de boeg zeker gezien het feit dat er wss nog een plaat uit moet in het komende jaar.

Wij houden jullie op de hoogte :)


Ronald

Citaat van: Ronald Halma op 20 augustus 2017, 12:23:47 PM

In de tijd voor de vakantie niet veel aan het baantje kunnen doen door de normale dagelijkse beslommeringen. Daarna natuurlijk de vakantieperiode en alles wat daarbij hoort. Wij hadden besloten om weer eens Oostenrijk te doen en zo zijn we daar geweest vanaf begin Augustus tot gisteren. Oorspronkelijk was de woensdag voor de terugreis geplant maar Wanda heeft afgelopen dinsdag een vreselijk rare val gemaakt waarbij ze een zeer gecompliceerde linkeronderarm/elleboog breuk heeft opgelopen. Dinsdagavond/nacht is ze geopereerd in Villach waarbij alles weer gerenoveerd is en met platen en schroeven aan elkaar is gezet en is de arm in een gipsspalk met drukverband gezet. Tot gistermorgen heeft ze daar in het ziekenhuis gelegen.
Gisteren is zij per ambulance daar opgehaald en weer naar ons huis gebracht waar wij al gearriveerd waren. Ze zal nu moeten gaan herstellen en revalideren en modelbouw zal daar geen echt deel van uitmaken. Het is nu erg vers en gevoelig en er zit geen kracht in die linkerhand.

Dus; of dit plan doorgaat weet ik niet. We hebben nu teveel andere zaken aan ons hoofd. Misschien gaan we op een later moment toch een kleiner iets maken en dus gaat deze even in de ijskast. Onze deadline van OT '18 gaan we hiermee niet halen, en misschien dan maar een jaar later.

Hoi luitjes, toch maar even een update om deze draad niet helemaal dood te laten bloeden.

Wanda; op dit moment zijn we ruim 4 maanden verder na de operatie aan haar linker arm. Bij de laatste controle tussen kerst en oud en nieuw lieten de foto's zien dat de breuken wel herstellen maar wat moeizaam dichtgroeien (=er is wat minimale ruimte her en der bij de breuken). Ze kan er al wel weer heel veel mee maar modelbouwen is nog niet echt een succes. Dat heeft te maken met de lange plaat die in haar onderarm en elleboog zit en die wat hindert in de beweging en steun van die onderarm. Ze moet nog veel geduld hebben omdat het tot een jaar kan duren voordat alles weer enigszins goed aan elkaar zit. We gaan het rustig afwachten en blijven optimistisch :)

Baan; die staat in de garage. Ja, we/ik hadden hier al veel verder mee willen zijn maar alleen verder gaan was voor mij geen optie. Nu er weer meer "lucht" komt in ons gezamenlijk bestaan jeukt het wel om de draad weer op te pakken. OntraXS had natuurlijk een prachtige gelegenheid geweest om de baan te presenteren maar dat is niks geworden.
Er ligt nu een aanbod/afspraak dat deze baan zeker te zien zal zijn in Berlijn in November 2020. Kijk, dat zijn fatsoenlijke deadlines waar we iets mee kunnen ;D De komende weken ga ik dan ook eens rustig kijken hoe we de draad samen weer op kunnen gaan pakken dit jaar om de baan in de komende 2 jaar te gaan bouwen.

We houden jullie op de hoogte!

Team Halma :)

Ronald

Citaat van: Ronald Halma op 03 januari 2018, 15:39:49 PM
Baan; die staat in de garage. Ja, we/ik hadden hier al veel verder mee willen zijn maar alleen verder gaan was voor mij geen optie. Nu er weer meer "lucht" komt in ons gezamenlijk bestaan jeukt het wel om de draad weer op te pakken. OntraXS had natuurlijk een prachtige gelegenheid geweest om de baan te presenteren maar dat is niks geworden.
Er ligt nu een aanbod/afspraak dat deze baan zeker te zien zal zijn in Berlijn in November 2020. Kijk, dat zijn fatsoenlijke deadlines waar we iets mee kunnen ;D De komende weken ga ik dan ook eens rustig kijken hoe we de draad samen weer op kunnen gaan pakken dit jaar om de baan in de komende 2 jaar te gaan bouwen.

Dat was 3 januari, we zijn nu ruim 2 maanden verder en Wanda heeft goed progressie gemaakt al is het nog de vraag of alles helemaal goed gaat komen. Geduldig afwachten maar.

In de garage betekent in stukken. Vandaag in het kader van de ontspanning tussen 2 shows het geheel weer op de poten gezet en daarmee staat ze er nu weer zo bij als destijds in onze huiskamer:

20180306_160733 by Ronald-45, on Flickr

Op Rail heb ik een fijn gesprek gehad met Peter Soonius die Valkenburgse Meer organiseert en met hem al een losse deal gemaakt dat ik in september 2019 op hun smalspoordagen de try-out van deze baan ga doen. Dat sluit mooi aan op Berlijn dat daarna komt en geeft ons nu anderhalf jaar bouwtijd.
We gaan zeker niet overhaasten en rustig door bouwen om zo een mooi resultaat te krijgen. Wanda is weer bomen aan het produceren en heeft de smaak weer flink te pakken:

20180306_162412 by Ronald-45, on Flickr

Wordt vervolgd! 8)

sdz1976

Dat is goed nieuws, brand nu al van nieuwsgierigheid naar de updates  ;D 8) 8)


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Ronald


Ronald

Hallo allemaal,

Nee, we schoppen 't draadje niet onnodig omhoog :) Na lange tijd en een redelijk goed herstel van Wanda's linkerarm kriebelt het toch wel weer. Zij was het die voorstelde om samen weer eens wat te willen gaan bouwen. Natuurlijk een Indo-thema zoals we dat al eerder wilden. Maar niet meer in zo een groot formaat als oorspronkelijk gepland.

Dit keer gaan we mini. Het zal een baantje worden dat ingeschreven staat voor de minibaantjeswedstrijd en daar gelden wat beperkingen (gelukkig ;) ) aan het zichtbare formaat.
Wij gaan basic op een 120 bij 40 module met daarachter een 2-sporige rondloop mogelijkheid. Thema zal wederom de Pabrik Gula zijn dus vol in/leeg uit. Verder een dieper stuk aan de achterwand en een pendel bij de fabriek.

Tot zover, plannetjes worden gesmeed en materiaal vergaard. Tot binnenkort! :)