Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Model verzenden

Gestart door Peter, 19 maart 2017, 11:13:25 AM

Peter

Dat het verzenden van een model niet altijd perfekt funktioneerd toont onderstaande foto.
Het is een E44.5 van Liliput die met DPD naar Erik verstuurd werd om een verlichtingsprobleempje na te kijken
Ondanks in originele verpakking en dan in een stevige doos met bubbelplastiek vellen was de panto blijkbaar zwaar beschadigt.
Misschien heb ik het model niet zorgvuldig genoeg in zijn originele verpakking gedaan. Het is in elk geval de eerste keer dat ik dit in vele jaren voor heb.
PS: dit model blijft in mijn verzameling en is wegens sentimentele reden NIET te koop
PS.2 Erik heeft alles mooi terug in elkaar gekregen, waarvoor mijn oprechte dank

Met vriendelijke groeten
Peter

GDE

Die pakjes worden soms zwaar mishandeld . Er word echt mee gesmeten en erop getrapt ook . Als je regelmatig iets in het buitenland koopt gebeurt het wel vaker dat een doos volledig ingedrukt aan komt . Ook hier in België weet men hoe pakjes te mishandel . Zo had ik ooit de MSM verzamelmappen besteld ( de eerste modellen ) die de postbode wist te plooien . Mijn ma hoorde nogal wat kabaal aan de brievenbus waar ze de postbode betrapte bij het proberen die mappen in de bus te proppen . Die wist te zeggen dat deze niet door de bus pasten maar ze waren ondertussen wel al volledig kapot . Gelukkig wilde modelspoormagazine de mappen inruilen .

ysbeer

Dat was ook het lot van de nederlander geworden als post nl.door de belg was over genomen
Gelukkig niet gebeurt.
Ik verstuur ,of laat,veel versturen 99% en een half komt zeer snel en foutloos aan
wim

Peter

Verstuur al jaren met DHL en DPD (van en naar Nederland, Duitsland en binnen Belgie met DPD
Nooit problemen gehad. Dit was dus de eerste keer. Je ziet het heeft NIKS te maken met de al dan niet overname van Post NL, die nu waarschijnlijk door een Brits bedrijf zullen overgenomen worden ;)
Met vriendelijke groeten
Peter

eve

Citaat van: ysbeer op 19 maart 2017, 17:54:44 PM
Dat was ook het lot van de nederlander geworden als post nl.door de belg was over genomen
Gelukkig niet gebeurt.
Ik verstuur ,of laat,veel versturen 99% en een half komt zeer snel en foutloos aan
wim

Waar slaat dat nu weer op ???

Snobby Crash

Peter,

Vroeger verstuurde ik al eens een pakje via Kiala, nooit problemen mee gehad, kostprijs 4,5
euro in België....
Echter, nu verstuur ik telkens via bPost, kost me 6,5 euro en je pakket is verzekerd tot 500
euro... Ik heb meer vertrouwen in bPost dan in Kiala waarom weet ik niet....

Geert

eve

Deze discussie moet niet. Er is tijdens het transport niets misgegaan. De verpakking was niet beschadigd.

Bij het inpakken van de lok in de blister zal Peter even teveel druk op de panto hebben uitgeoefend. Nu, met opzet doe je dat niet...
Dus de verdenking gaan leggen bij het transport is er over.

Trouwens, Peter, normaal vraag je om een foto te mogen gebruiken. ;)

De opmerking van Boer Wim zal wel te maken hebben met zijn verheven blik op de wereld. Als wij, Belgen, dan zo'n klungelaars zijn, wat doet hij dan op een Belgisch forum ?

>:( Erik

ysbeer

De belg op zijn ....... getrapt
Sorry hoor ,maar  dit klonk toch echt even anders.

Die pakjes worden soms zwaar mishandeld . Er word echt mee gesmeten en erop getrapt ook . Als je regelmatig iets in het buitenland koopt gebeurt het wel vaker dat een doos volledig ingedrukt aan komt . Ook hier in België weet men hoe pakjes te mishandel . Zo had ik ooit de MSM verzamelmappen besteld ( de eerste modellen ) die de postbode wist te plooien . Mijn ma hoorde nogal wat kabaal aan de brievenbus waar ze de postbode betrapte bij het proberen die mappen in de bus te proppen . Die wist te zeggen dat deze niet door de bus pasten maar ze waren ondertussen wel al volledig kapot . Gelukkig wilde modelspoormagazine de mappen inruilen .

Boer wim zal het nooit meer doen
wim

argilla

#8
Citaat van: ysbeer op 19 maart 2017, 17:54:44 PM
Dat was ook het lot van de nederlander geworden als post nl.door de belg was over genomen
Gelukkig niet gebeurt.
Ik verstuur ,of laat,veel versturen 99% en een half komt zeer snel en foutloos aan
wim


Ysbeer soms heb je dat en soms niet.....Nog nooit problemen gehad met Kiala ( nu UPS) ...maar ja wat niet is ....
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

argilla

Citaat van: eve op 20 maart 2017, 21:10:50 PM
Deze discussie moet niet. Er is tijdens het transport niets misgegaan. De verpakking was niet beschadigd.

Bij het inpakken van de lok in de blister zal Peter even teveel druk op de panto hebben uitgeoefend. Nu, met opzet doe je dat niet...
Dus de verdenking gaan leggen bij het transport is er over.

Trouwens, Peter, normaal vraag je om een foto te mogen gebruiken. ;)

De opmerking van Boer Wim zal wel te maken hebben met zijn verheven blik op de wereld. Als wij, Belgen, dan zo'n klungelaars zijn, wat doet hij dan op een Belgisch forum ?

>:( Erik


denk het ook Eric....

argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Metpetergaathetbeter

misschien zijn er ook Nederlanders,Hollanders en Friezen waar wij ons/of hun handelswijze aan storen maar of je dat ook dan voor alle Nederland(se)ers/fora moet doortrekken  :-\

Peter

Citeermaar of je dat ook dan voor alle Nederland(se)ers/fora moet doortrekken

Nee hoor, er zitten ook echt wel  fijne mensen op Nederlandse forums (bv. Benelux)
Met vriendelijke groeten
Peter

Johnnytrein

Ik heb vorig jaar van iemand een partij Märklin bibliothek boeken gekocht en deze werden verzonden via kiala en kwamen in het ophaal punt in zwaar beschadigde dozen aan ter plaatse de dozen geopend gelukkig waren de boeken onbeschadigd. Commentaar van het kiala punt de dozen waren niet volledig vol daarom zijn ze vervormd .
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Johnnytrein op 25 maart 2017, 14:23:47 PM
Commentaar van het kiala punt de dozen waren niet volledig vol daarom zijn ze vervormd .
ik zag dat ergens ze ook in een soort postzak gingen voor transport en inderdaad als je pakje onderaan ligt  en er wordt al da niet andere zaken op"gesmeten" dan is dat missschien wel een mogelijkheid,misschien een volle)doos in een andere doos dit euvel kan minimaliseren :-\ ;)

Peter

Ik ben op aanraden van Erik (Eve) de firma DPD gaan gebruiken, en die leveren volgens mij perfekte service.
Al mijn tot nu verzonden modellen kwamen stipt op tijd aan, d.w.z. in Belgie de volgende dag en in Nederland, Duitsland en Frankrijk  reeds de volgende of na twee dagen. En...ze zijn zeer goedkoop. (Belgie 4 euro indien naar Parcelshop of 7 naaar he thuis. Dtsl, Nl enz 7 naar parcelshop en 10 naar thuisadres. en dit tot 20 kilo en ruime afmetingen.
Nee, voor mij geen BPost of Kiala meer.
Met vriendelijke groeten
Peter