Fade in en fade out effect voor front en sluitlicht?

Gestart door Belgaboy, 17 maart 2017, 14:56:40 PM

bellejt

#15
Wichelen .

Die CV verschillen hebben te maken met het feit dat ik de uitgang ook als dimmer en led mode zet.


Belgaboy

Citaat van: bellejt op 18 maart 2017, 14:55:56 PM
Wichelen .

Die CV verschillen hebben te maken met het feit dat ik de uitgang ook als dimmer en led mode zet.

welk effect heeft dat dan nog extra? 
ESU ECoS 2.1, iTrain.

pandur

#17
Indien je bijkomend ;

CV 260 = 2
CV 268 = 2

ingeeft kan je een korte "black out" invoegen  ;)
door de waarde groter te maken kan je deze black out nog vergroten , naar eigen behoefte
Eric
NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.10 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.2 (2.7.9)

bellejt

leds worden anders aangestuurd dan lampjes.Je kunt ze in die ode mooier dimmen.Meer is het niet.

Belgaboy

Citaat van: bellejt op 18 maart 2017, 15:38:50 PM
leds worden anders aangestuurd dan lampjes.Je kunt ze in die ode mooier dimmen.Meer is het niet.

Heb deze instellingen ook overgebracht naar de decoder.  Ik zie weinig of geen verschil maar ik neem aan dat deze instelling misschien correcter is mbt. de LED's.

Patrick
ESU ECoS 2.1, iTrain.

PietB

Citaat van: Belgaboy op 18 maart 2017, 15:14:05 PM
welk effect heeft dat dan nog extra? 
De gloeidraad van een lampje heeft een natuurlijke eigenschap dat hij niet abrupt aan of uit gaat.
Dat doet een led wel, en met deze instellingen gaat dat wat geleidelijker.

Maar mooi dat het je gelukt is.

grt Piet.

Belgaboy

Citaat van: PietB op 18 maart 2017, 17:33:41 PM
Citaat van: Belgaboy op 18 maart 2017, 15:14:05 PM
welk effect heeft dat dan nog extra? 
De gloeidraad van een lampje heeft een natuurlijke eigenschap dat hij niet abrupt aan of uit gaat.
Dat doet een led wel, en met deze instellingen gaat dat wat geleidelijker.

Maar mooi dat het je gelukt is.

grt Piet.

Ik wil deze instellingen ook gebruiken voor mijn LS Models serie 13 welke nog is uitgerust met gloeilampen... :-\
Het vakje "led" vink ik dan niet aan in de lokprogrammer maar wat doe ik met het vakje "dimmer"??
Ik bedoel wat is de beste instelling...

Mvg
Patrick
ESU ECoS 2.1, iTrain.

Olivier77

Beste Patrick,

Welk type en merk van decoder ?
Een Ls serie 13 is al wat ouder.
Mvg

Olivier
3rail, Krails, Ecos2, Koploper

Belgaboy

Olivier,

Dat is een splinternieuwe ESU LokPilot V4 DCC

Mvg
Patrick
ESU ECoS 2.1, iTrain.

Belgaboy

Citaat van: bellejt op 18 maart 2017, 15:38:50 PM
leds worden anders aangestuurd dan lampjes.Je kunt ze in die ode mooier dimmen.Meer is het niet.

Hoi Johnny,

Vanmorgen even aan het experimenteren geweest met de lokprogrammer.

Vakje led is duidelijk, leds hebben inderdaad een andere aansturing.
Vakje dimmer :Wanneer ingesteld, worden alle uitgangen voor ongeveer 60% donker op voorwaarde dat de uitgang met het kenmerk "dimmer" is geconfigureerd.  (dixit handleiding LokPilot)
Is bijgevolg niet nodig om dit aan te vinken.

Als test heb ik op F5 de logische functie dimmer geactiveerd en inderdaad bij gebruik van F5 dimmen de frontlichten voor 60%.
Wanneer dit niet is gecofigureerd bij front light (dimmer niet aangevinkt) heeft F5 geen enkel effect op de verlichting.

Dit maar ter info.

Ikzelf ga die functie niet gebruiken.

Mvg
Patrick
ESU ECoS 2.1, iTrain.