Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Reisje

Gestart door Peter, 17 maart 2017, 14:45:03 PM

Peter

Gisteren samen met de echtgenote een fijne gezellige dag aan zee gehad. S'morgens met de comfortabele M6 dubbeldekkers in 1e klasse naar Oostende.
Wat rijden die dingen toch zacht, en als extra, was het helemaal niet druk op het bovendek. (als gepensioneerden is 1e vrij goedkoop)
De terugreis was heel wat minder. Geen comfortabele M6 maar Desiro's (met 4 aan elkaar gekoppeld) Het stel waar wij inzaten de 08060 was een echte rammelbak. De assen van het achterste deel waar wij boven zaten, rammelden luidruchtig. Klonk zowat alsof de lagers van de assen veel te veel speling hadden. En tot overmaat waren alle stellen overvol waardoor heel wat 1e klasse reizigers zich moesten tevreden stellen met een staan/of zitplaats gewoon op de grond en een aantal, zowel 1e als 2e klasse reizigers zicht luidruchtig beklaagden over het gebrek aan toiletten (1 per stel??)
Maar ja, die stellen zijn dan ook niet bedoeld om er meer dan anderhalf uur in te zitten.
Toen we van Antwerpen-Centraal terug naar Hoboken reden met een goede oude AM-75 was de zitplaats in 1e (en zelfs in 2e) toch veel en veel comfortabeler.
Je ziet, moderniseren is niet altijd verbeteren
Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

als je van een trein in ne tram stapt kun je dat eigenlijk een beetje verwachten, moet zeggen met de forum-ontmoeting met dezelfde daarheen gespoord en terug, het viel mij niet echt tegen misschien kwamen ze net uit onderhoud ? ;D ;)

Havoc

Geen idee hoe een m6 dubbeldek eruit ziet, maar als dat dezelfde zijn die ik neem van en naar Mechelen dan is mijn indruk toch anders. Je zit precies in een boot. Zoals die heen en weer slingeren is het niet mogelijk om zonder fouten te typen. Ook luidruchtig, zelfs met de vensters dicht hoor je veel windgeruis. Je hebt misschien iets meer beenruimte dan in een desiro en ook een "tafeltje", maar verder zit ik toch liever in de desiro.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

doomslu

Ik vind de M6 rijtuigen ok qua comfort, maar geef mij maar de MS 96, daar zit je pas royaal in 1e klas. Dat heb je in de M6 niet.

Desiro is inderdaad ongeschikt voor lange afstanden, maar eind de jaren 70 zaten we vaak op ... houten banken in L of M1 rijtuigen! Dat was rammelen!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *