Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

DMU 41

Gestart door svvander, 28 december 2004, 16:42:53 PM

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door tufken

citaat:
Geplaatst door Tom

Tufken heeft ooit eens wat in Ervin zijn drankje gedaan zeker. [:o)]


Goed dat we nog eens kunnen lachen, er is al genoeg leed op deze wereld [:D]

Dus het is dus waar,
En wat heb je er in gedaan? Dan kan ik dat ook is aan mijn ouders geven [}:)][}:)][}:)]

janjozef

een sleep van 6 41en heb ik nog nooit in boechout zien passeren.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

tonycabus

Kom dan in de zomer maar eens in Blankenberge kijken, Jan...
De "direct" uit Neerpelt namelijk!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

janjozef

in de zomer een P-trein ja, maar in normale dienst

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

argilla

zal waarschijnlijk zo zijn dat we de tussenrijtuigen van den 41 apart zullen kunnen kopen.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

janjozef

tussenrijtuigen ? sedert wanneer hebben 41ers tussenrijtuigen ?

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Peter

Een sleep van 6 rijtuigen niet gezien ??
Moet je tussen 16 en 18.00 H is in Antwerpen-centraal of Berchem gaan kijken. Zelfs 8 rijtuigen, dat zijn 4 DMU-41 stelletjes.
Deze rijden samen tot Mol waar ze gesplitst worden: 4 naar Neerpelt, 4 naar Hasselt. Ik ben slechts een paar keer naar Hasselt en terug gereden via deze lijn want je bent veeeeel langer onderweg dan op de snelle verbinding via Aarschot, en eerlijk gezegd,de Breaks zijn toch heel wat komfortabeler dan de 41'en.Zelfs in  1? klasse.
Met vriendelijke groeten
Peter

janjozef

1 41 bestaat uit twee bakken als ge zegt 6 41en dat praat ge over 12 bakken. Als ge 1 bak als 1 41 beschouwt klopt er iets niet meer. En Ervin praat over 6 stellen = 12 bakken.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Peter

Jan, ik bedoel 6 of 8 stellen. een stel bestaat uit twee delen (wagens). Je zal trouwens nooit een halve 41 zien rijden. Een stel (dus twee delen) heeft trouwens op beide delen (wagens) een en dezelfde nummer. In Mortsel moet je deze stellen toch regelmatig voorbij zien komen, want ze rijden via Lier.
Met vriendelijke groeten
Peter

Jurgen

Vinden jullie het erg dat ik niet meer kan volgen met die bakken vol stellen ofzoiets? [}:)][B)]

In ieder geval, in Aarschot komen de 41'ers nooit langs. Er is ooit wel eens een 41 langsgereden voor een testrit, ik heb die een keer zien langsrijden. Er staat ook ergens een foto van in Spoorwegmagazine.
Voor de rest blijven die stelletjes helemaal uit de buurt van Aarschot. [:(!]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Peter

Jurgen,
Ik heb nooit gezegd dat die via Aarschot reden. De Breaks rijden via Aarschot. De 41'n rijden van Lier via Herentals en Mol naar Hasselt/Neerpelt en komen dus niet in Aarschot (enkel zoals je al zei als test)
Met vriendelijke groeten
Peter

Jurgen

Weet ik wel Peter, was eigenlijk ook de bedoeling niet van mijn bericht. [;)]
Wat ik zei was gewoon als info bedoeld en eigenlijk ook een beetje omdat ik het spijtig vind dat ik die stellen nooit zie.
Ik denk zelfs dat ze geeneens in Vlaams-Brabant rondrijden. Ik kan toch zo direct geen plaats opnoemen.

Edit: Ik bedoelde dus wel degelijk Peter en niet Tom. [;)] 'k Heb zelfs geen idee waar ik dat vandaan haalde. [:I]
Een paar jaar terug reden er zelfs geen Breaks in Aarschot. Toen waren het allemaal Tweetjes, Duikbrillen en jawel zelfs M2's kwamen hier langs.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ERVIN

Ja hoor Janjozef,6 stellen,dit zijn twaalf wagons,elke morgen vertrekt die vanuit Mol naar Neerpelt(om4.45u.)in Neerpelt worden die  stellen gesplitst,Mol-Neerpelt is maar enkel spoor,vanuit Neerpelt vertrekt er vervolgens om het half uur een stel terug richting Mol en zo verder naar Antwerpen-Centraal,meestal zijn er dan wel 2 of 3 stellen gekoppeld hoor.

janjozef

ah maar dat is een stel 's morgenvroeg maar dat is , bij mijn  weten, nog niet in Boechout en mortsel gepasseerd. Maar nu klapt peter al van 8 stellen wat, voor zover ik weet in binnelands dienst niet kan aangezien 12 bakken het maximum is.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

quf

Jan,

Ik ben reeds verscheidene malen met deze stellen meegereden naar Hasselt. (Ze vertekken uit Antwerpen ong. 15 minuten voor de breaks die via Aarschot rijden, maar ze komen wel een half uur later aan.) Nu al deze stellen rijden via "Mortsel Deurne steenweg" en zo via Boechout naar Lier. Het verwondert mij dan ook dat je ze nog nooit in Boechout hebt gezien, of heb ik je verkeerd begrepen?

Groeten

Frank