Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

rijdenden autootjes in N. Welke best te gebruiken?

Gestart door amest, 08 maart 2017, 13:51:27 PM

amest

Hallo,

ondertussen ben ik bezig om onder mijn H0 baan een nieuwe in n te maken. Heb al wat vraagjes gesteld en heb er nog eentje:
Op ontrax vorig jaar zag ik een stand van magnorail https://www.magnorail.com/site/ en dat leek me op zich wel interessant om te gebruiken.
Zijn er mensen met ervaring in n met Magnorail. En wat met de concurrenten? Faller car system is er ook nog, maar dat beperkt zich blijkbaar tot bussen en vrachtwagens voor n
Zijn er nog andere mogelijkheden?
groeten,

Arvid

59erke

Geen ervaring mee, maar Tomytec heeft ook een systeem gelijkaardig aan het Faller Car System.
Ook hier weer beperkt tot enkel vrachtwagens of bussen
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Stedahult

Magnorail werkt wel fijn. Hendrik Jan heeft het op zijn BNLS bak gebruikt.
En Ben op zijn baan Frottendam, kan ook Frotterdam zijn.
Mvh. Steef

Freek

Dit systeem kende ik nog niet, ziet er wel leuk uit.
Maar heeft dit systeem geen beperkingen tov faller?
Kan je de wagen laten stoppen voor bv een overweg, zonder dat de hele ketting moet stoppen?
Kan je hier splitsingen mee doen?
Verder lijkt het mij wel complexer om onder de baan te bouwen dan zo'n magneetstrip.

dani

het heeft inderdaad beperkingen en is omslachtiger
maar je kan dan wel je eigen bestaande autootjes gebruiken zonder ombouw of dure electronica er in te steken...

Dus ja, een aantal aparte kringen aanleggen zal sowieso aan de orde zijn als je dingen wil bereiken zoals apart stoppen en zo.

Afwegen van mogelijkheden, beperkingen en prijzen / complexiteit.

Ik heb met geen van beide echt ervaring maar het zou vooral een denk- en test oefening worden voor mij .  Ik heb een FCS  (faller car system) setje klaar liggen , al 3 jaar in de kast
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Michiel

Als je creatief en handig bent, bouw je een gecombineerd systeem: de kruising tussen FCS en Magnorail.

Je legt het FCS in een sleuf, met rijdende bussen of camions (maak niet uit, rijdende chassis), met op het dak een magneet, welke bovenop over straat een autootje meesleept, met wat ijzer in de bodemplaat. t' Is wat kort uitgelegd, maar het is dan ook enkel bedoeld als brainstormelement.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Freek

Dat is eigenlijk nog niet zo'n slecht idee  :D.
Ik was verder aan het denken hoe met dat systeem van magnorail dit kon oplossen, maar dit lijkt mij een betere oplossing.

amest

bedankt al voor de reacties.

probleem met faller is dat er niet bepaald veel keus is in rijdend materiaal. 2 stuks voor n. Dat is echt wel weinig. En ook en stevig prijskaartje voor die bus of vrachtwagen.
Ik zal magnorail nog maar wat verder betuderen...
groeten,

Arvid