Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Geschikte decoder

Gestart door Pascal Michiels, 04 maart 2017, 11:16:09 AM

Pascal Michiels

Ik heb pas een type 90 (Roco 43228) op de kop kunnen tikken (DC). Origineel garantiebewijs zat er nog bij uit '88. Je zou het niet zeggen dat ie al zo oud is.
Nu daar al mijn locs digital zijn wou ik hier ook een decoder inbouwen (Lenz of ESU, simpel model is voldoende). De kolenhoop is van metaal en makkelijk afneembaar.
Dan zit je net boven de motor en printplaat. Nu denk ik wel dat er te weinig ruimte is om een decoder te plaatsen (hoogte) en dan de kolenhoop er terug bovenop te zetten.
Dus ik dacht om een balsa kapje te maken en dan daar zelf een kolenlaagje op te voorzien.
Vraag is nu of er personen zijn die in dit model of in een BR57 reeds een de decoder hadden ingebouwd, zo ja welk model/type?

Verder heb ik ook nog een type 93 (Fleischmann 924030), ook hier ben ik op zoek naar een geschikte decoder. Hier zal de enige beschikbare plaats de cabine zijn denk ik.

Mvg,
Pascal

Freek

Ik heb ook zo'n lok omgebouwd. Ik heb uit die kolenhoop de nodige ruimte uitgefreesd voor een ESU lokpilot 4 in te plaatsen.
Op het printje dat over de motor zit heb ik een connector geplaatst waar ik dan de decoder op aansluit.

Pascal Michiels

Uitfrezen zou idd ook gaan. Heb je daar toevalig een foto van?

Freek

Ik heb een paar foto's gemaakt, ze zijn echter niet van de beste kwaliteit.





tussen loc en tender heb ik ook een stekker geplaatst, dan kan ik tender en loc nog altijd op makkelijke wijze los maken. Hiervoor heb ik een IC voetje in stukken gesneden.



Misschien weet u dan waar dit stukje thuis hoort? dit is ergens vanaf gevallen, maar ik kan niet vinden van waar.

eric


Pascal Michiels

Thx hier kan ik mee verder.