3de editie MobExpo (2018) St-Niklaas

Gestart door Het Spoor, 26 februari 2017, 14:57:15 PM

renstimpie

#60
MOBEXPO komt stilaan dichterbij...  we houden de nieuwste banen voor het laatst.   Vandaag kondigen we Spitveld fabriek aan, van Henk Oversloot.   Finescale op 1:160.    Ik moet telkens twee keer kijken naar het ontkoppelen...



Wens je op de hoogte te blijven, volg dan zeker onze facebookpagina of neem een kijkje op onze website (www.mobexpo.be) #mobexpo
De andere modelbanen worden periodisch aangekondigd.

Johnnytrein

@Tim, ik heb in uw laatste post van vandaag een zwart kruisje en geen foto.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

doomslu

Bij mij staat er geen foto, maar ook geen kruisje of zo. Gewoon tekst.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

renstimpie

nu een verwijzing naar de website van MOBEXPO.  dan werkt het wel.

Tim

Rangeerduivel

Citaat van: renstimpie op 11 februari 2018, 11:44:41 AM
Ik moet telkens twee keer kijken naar het ontkoppelen...

Ha, dat zijn die Hollanders met hun magneetje en die piepkleine koppelingetjes die wij gezien hebben bij MTD,
Indrukwekkend.... 8)

;)

SuSke

Yep, dat zijn die sympathieke kerels met een wondermooi baantje.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

renstimpie

Citaat van: renstimpie op 10 november 2017, 22:57:10 PM
Nummer drie voor MOBEXPO 2018

Vaste bezoekers op MobExpo zijn Henk Wüst en Jan van Mourik.
Deze keer dompelen zij jullie onder in Punta Marina. Een Italiaans smalspoorbaantje met een leuke haven, op een kleine oppervlakte.

Een leuk weetje:
Zonder het te weten dat Punta Marina een echt dorp is aan de Adriatische kust, gaf Henk deze naam aan zijn baan. Punta Marina ligt vlak tegen Ravenna.



Wens je op de hoogte te blijven, volg dan zeker onze facebookpagina of neem een kijkje op onze website (www.mobexpo.be) #mobexpo

renstimpie

Het is weer even geleden dat we een baan hebben aangekondigd..  we gaan dus ook richting de premieres..

buiten de gewoonlijke pareltjes zal er dit jaar ook een weer een LEGO en Playmobil baan aanwezig zijn.    Ook deze heren werken tot in detail.    Een heus lego bouwwerk en playmobil dorp zullen op #mobexpo aanwezig zijn.

Een premiere die jullie allemaal wel kennen is Museumbaan Puurs.  Philippe May (Philippe007) gekend van Pierre Le Port is reeds enkele maanden bezig aan zijn nieuwe modelbaan.   Zijn jullie ook benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.

Volg Philippe zijn draadje op ons geliefde forum http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,25110.0.html

of  via zijn facebookpagina:   https://www.facebook.com/PuursMuseumbaan/


renstimpie

Tijdens #mobexpo zijn er ook verschillende demo's.   Een van de demobanen is van Geert van der Jeugt!  Geert geeft iedereen graag een woordje uitleg over zijn computergestuurde baan met iTrain.

hopelijk tot op #mobexpo


Tim

Steam.N

Onze vrienden van MobExpo hebben me gevraagd om op de expo aanwezig te zijn met de forum-stand.
Natuurlijk kan ik dit niet alleen.

Daarom vraag ik
- wie wenst één/enkele bouw- en/of verweringswerkjes één of de twee dagen ten toon te stellen?
  Ik breng net als in Leuven 2016 twee glazen vitrines mee waar alles veilig geborgen zit. 
  Deze werkjes hoeven niet volledig af te zijn: werkjes in opbouw geven bezoekers inzicht over hoe jullie modelbouw aanpakken.
- wie wilt een modelbouwtechniek komen showen/uitleggen aan de stand
- wie kan deeltijds helpen met de bemanning van de stand
Alle hulp wordt ten zeerste geapprecieerd.
Het gaat immers om de FORUM-stand, dus jullie stand  ;)

Antwoorden hieromtrent graag naar jeandevel <at> hotmail <punt> com
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

renstimpie

Weeral tijd dat we een baan aankondigen...   Jullie kennen Cedric Pollet allemaal van Kaai F.   Goed nieuws!  Depot de Samarix komt naar MOBEXPO!

Volg Cedric zijn voortgang op dit draadje:

http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,21644.0.html

P.S.  nog 33 dagen tot MOBEXPO!

Tim

Gerolf

Citaat van: renstimpie op 18 maart 2018, 19:53:59 PMP.S.  nog 33 dagen tot MOBEXPO!

Er zijn MTD-leden die vinden dat ik dat aftel-getal niet te vaak moet mailen ... dus eigenlijk "bedankt"  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

modelbaanHO

Citaat van: Gerolf op 19 maart 2018, 00:24:24 AM
Citaat van: renstimpie op 18 maart 2018, 19:53:59 PMP.S.  nog 33 dagen tot MOBEXPO!

Er zijn MTD-leden die vinden dat ik dat aftel-getal niet te vaak moet mailen ... dus eigenlijk "bedankt"  8)

Seffens krijgen we nog stress  ;D ;D
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

renstimpie

Even een dienstmededeling ;)

Op 22 april is het de 10 Miles in Antwerpen.  Willen jullie naar MOBEXPO komen via Antwerpen, dan raden wij aan om:

A)  A12 richting BOOM en dan N16 richting Sint Niklaas te volgen
of
B)  Liefkenshoektunnel en dan via E34 richting Melsele.

Tim

renstimpie

Vandaag ons promo filmpje gedeeld op onze facebookpagina en website:

https://youtu.be/_CuMazKNOak

Veel plezier!  en hopelijk tot op MOBEXPO!

Tim