3de editie MobExpo (2018) St-Niklaas

Gestart door Het Spoor, 26 februari 2017, 14:57:15 PM

Het Spoor

#15
Hallo allemaal,

Eerst en vooral, het is nooit onze intentie geweest om mensen te kwetsen of om bezoekers 'af te pakken'.
Maar we hebben met zoveel factoren rekening moeten houden zoals beschikbaarheid van de zaal, ...
Dat we uiteindelijk de knoop moesten doorhakken.
De reden dat we de aankondiging voor 2019 zo vroeg plaatsen, is om de mensen bewust te maken dat de 4de editie verschuift naar het najaar.

Nogmaals mijn oprechte excuses.

Vriendelijke groeten,
Pieterjan
21 & 22 april 2018 - MobExpo 2018 - Meer info op: www.mobexpo.be

SuSke

In het voorjaar blijven was ook een optie, en dat heet dan "bestendigen".
Ik dacht dat dat initieel de bedoeling was toen MOBEXPO opgestart werd.
Een "grote" expo in het westen van het land in het voorjaar in de jaren dat er geen Modelspoorexpo is.

Sorry, maar MTD blijft met een zuur gevoel zitten. Ook wij hebben onze inkomsten hard nodig om een degelijke clubwerking uit te bouwen.

I rest my case  :( :-X.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

sdz1976

#17
Als gewezen bestuurslid van een treinclub kan ik de reactie van Suske meer dan begrijpen.
Een ander evenement in uw opendeurweekend, voel je goed in de clubkas.

Misschien beter eens aan tafel gaan zitten want kan me niet voorstellen,  dat je zoiets op een forum deftig kan bepraten.


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Het Spoor

Hallo allemaal,

We hebben diverse agenda's geraadpleegd om overlap met andere beurzen en operdeurdagen te voorkomen.
Wij hebben geen data voor opendeurdagen van MTD of andere modelbouwclubs kunnen terugvinden.
Bijkomend probleem was de beperkte beschikbaarheid van de zaal 't Bau-huis in het najaar 2019 en wilden hiermee het vrijgekomen gat van Genk opvangen.

@SuSke: Je zou een mailtje ontvangen moeten hebben, waarin wij U uitnodigen om een en ander te bespreken.

Vriendelijke groeten,
Pieterjan
21 & 22 april 2018 - MobExpo 2018 - Meer info op: www.mobexpo.be

Metpetergaathetbeter

de data van OD van dit (of vorig jaar ondertss.)jaar (en vroeger) kunnen eventueel als referentie dienen :-\
Hebben het ook meegemaakt met Beurs van een bekend Belgisch tijdschrift die over Modelspoor gaat  ;)

SuSke

Citaat van: Het Spoor op 28 februari 2017, 21:23:51 PM
Hallo allemaal,

We hebben diverse agenda's geraadpleegd om overlap met andere beurzen en operdeurdagen te voorkomen.
Wij hebben geen data voor opendeurdagen van MTD of andere modelbouwclubs kunnen terugvinden.
Bijkomend probleem was de beperkte beschikbaarheid van de zaal 't Bau-huis in het najaar 2019 en wilden hiermee het vrijgekomen gat van Genk opvangen.

@SuSke: Je zou een mailtje ontvangen moeten hebben, waarin wij U uitnodigen om een en ander te bespreken.

Vriendelijke groeten,
Pieterjan

Dat je onze data, en die van veel andere verenigingen niet in kalenders vindt is ook logisch. Najaar 2019 is nog meer dan 2,5 kalenderjaren weg. Zelfs data van andere grote spelers zijn nog niet te vinden. Die kom je alleen te weten als je hen contacteert.

Bovendien kunnen wij onze zaal slechts één jaar op voorhand boeken (zoals iedere culturele vereniging in Edegem trouwens).
Ik kan natuurlijk wel in de kalender hier al data zetten tot in 2021 - tot dan liggen de schoolvakanties vast - referentie is het weekend 1 week voor de herfstvakantie de laatste 5 jaren.


@Pieterjan: Die mail is aangekomen (2x zelfs) - bedankt voor de uitnodiging
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Michael

Persoonlijk vind ik het jammer dat de mobexpo verhuist naar het najaar, er is dan al zoveel op modelspoorgebied, ik ga niet wekelijks op en neer rijden, en een expo in april is wat mij betreft meer welkom, ik hoef niet zo nodig naar Dortmund.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

loebaske


Persoonlijk vind ik het jammer dat het verhuis naar een andere datum  :(

renstimpie

Nog een kleine negen maanden en dan is het MOBEXPO..  vanaf september beginnen we jullie stilaan te plagen ;)
twee wekelijks een voorstelling met foto's van één van de gastbanen!
Wij kijken er alvast naar uit..

Tim

loebaske


Ben al aan men verlanglijstje begonnen, is dan het moment om zeldzame en moeilijk te vinden verfjes, forforbrons, messing enz enz...

Michael

Citaat van: renstimpie op 30 juli 2017, 18:24:20 PM
Nog een kleine negen maanden en dan is het MOBEXPO..  vanaf september beginnen we jullie stilaan te plagen ;)
twee wekelijks een voorstelling met foto's van één van de gastbanen!
Wij kijken er alvast naar uit..

Tim

Tim laat maar een hoop zien wie weet wil ik dan wel een paar honderd km rijden om het te komen bekijken.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

renstimpie

De line-up voor MOBEXPO is sinds vrijdag bekend.  Het was moeilijk.  Wat een geluk hebben we 2019 ook nog.  Van zodra er foto's zijn beginnen we met jullie te 'teasen'.

Tim

rgp

Allen,

Ik kan de reactie van Suske begrijpen.  Een expo voor een club is levensnoodzakelijk in vele gevallen, vraag het maar aan de penningmeester.

Langs de andere zijde is het wat gemakkelijk om op de pianist te schieten: de clubs hebben (op één of twee uitzonderingen na) niet zelf in de hand; dat is wat ook naar alle waarschijnlijkheid in Sint Niklaas het geval is. Tzal wel zo iets zijn: dat of niets.

Stel dat MTD eindelijk een lokaal te pakken krijgt (ik hoop het), maar dat één van de voorwaarden is dat het tijdens het weekend van MSM te Haasrode is, wat dan ?  Ik denk niet dat ze het lokaal zullen weigeren (logisch)

Ik ken maar één club die het volledig in de hand heeft (buiten zeer uitzonderlijke omstandigheden) en dat is de ALAF.  Ze zijn eigenaar van de grond en het clublokaal; al de andere hebben minstens een klein bijl boven hun hoofd hangen.

Modeltreinliefhebbers zijn geen interessant volk, niet voor de politiek, niet voor de industrie (lees sponsoring en niet 50 euro, he).  Dus zulke clubs niet helpen is niet gevaarlijk.

De enigste mogelijkheid was (nu nog moeilijker) om zoals ALAF volledig eigenaar te worden van een lokaal, maar dat betekent dan een lidgeld die een veelvoud wordt van nu (BTW nu is dit overal zeer laag, sluit maar eens aan bij een ander soort club (sportclub bv))

Zie dit feit van op hetzelfde ogenblik een expo te houden niet als negatief, maar haal er het positieve uit: combi-ticket, combi-wedstrijd met mooie prijs, .... , leuke items die de bezoeker "verplichten" om beide expo's te bezoeken.  Dit kan, daarvoor zitten in beide besturen intelligente mensen.

Roland

renstimpie

Ondertussen hebben beide organisaties al samen gezeten.  Er komt een oplossing waar beide organisaties hun voordeel kunnen uithalen.

Waar eerst even concentreren op mobexpo 2018!

Tim

Metpetergaathetbeter

Roland je vergat de AMRA ;)
het valt toch op dat de meeste verenigingen toch vaak hetzelfde weekend of een weekend dicht in de buurt van het vorig jaar kiezen, dat zou als leidraad kunnen dienen om die club dan aan te spreken voor hun intenties het/de volgende ja(a)r(en) :-\