Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Oplossing voor verhuis ?

Gestart door OlivierV, 23 februari 2017, 20:01:18 PM

OlivierV

Ik had er al links en rechts wat ruchtbaarheid aan gegeven, maar we zullen hier ook maar de aankondiging doen.

Komende opendeur van 12 maart zal allicht de laatste worden in onze rijtuigen en het oude seinhuis te Gent-Zeehaven.

AMSAC mocht enkele weken geleden een brief ontvangen van Infrabel. In het kader van veiligheid moeten alle hobbyclubs die zich op de terreinen van Gent-Zeehaven bevinden verwijderd worden van de terreinen. Of met andere beleefdere woorden, personen vreemd aan de spoorweg die zich op de terreinen van Gent-Zeehaven bevinden voor niet professionele redenen wordt de toegang tot de terreinen verboden. Dus ook voor ons van AMSAC.

Nu hebben wij geantwoord op de brief van Infrabel want men zou toch eens met ons willen samenzitten voor evt hulp bij het vinden van een andere locatie, maar tot op heden nog niks van gehoord. In ieder geval we moeten er weg. Naar waar is een groot vraagteken voor ons, 2 K-rijtuigen en een pakwagen verplaats je niet zomaar en daar hangt ook een prijskaartje aan vast dat niet zo mals is (spoor of weg). Wel denkt Infrabel met hun veiligheidsmaatregelen niet aan de veiligheid van onze rijtuigen, want eerder waar je ze zou plaatsen in het openbaar zijn ze binnen de kortste keren beklad, ruiten ingeslagen en evt diefstal.

Wordt dus vervolgd...

.. Moest er iemand een tip hebben over een lokaal in het Gentse dan kan je ons altijd contacteren via de website...

Net daarom zouden wij van AMSAC het fijn vinden als er zoveel mogelijk volk zou afzakken naar onze lokalen op de opendeur van 12 maart, veel kans dat het onze laatste is op onze unieke locatie ...  :-\
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

met bovendien iemand als hij niet (te)ziek is die een leuke verzameling Belg.wagons heeft om je verzameling uit te breiden

loebaske


evan

Echt wel spijtig nieuws!!!

12/3 is het Ontraxs waardoor ik niet kan langskomen, maar indien er lezers zich moesten afvragen om te gaan naar jullie opendeur...  het is de moeite om de AMSAC te bezoeken!  Leuke baan en kerels!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

755philippe

Wel eigenaardig van Infrabel om plots een brief te sturen dat de veiligheid van de bezoekers of medewerkers van een club die al 60 jaar bestaatwaar ineens de veiligheid in het gedrang komt. Al de jaren voordien was de situatie hetzelfde en dan was er geen probleem of heeft Infrabel andere plannen met het domein ? Misschien ze toch proberen te overtuigen dat jullie daar mogen blijven desnoods een petitie met handtekeningen want jullie zitten daar echt goed en origineel. Welke club in België heeft een baan in een treinrijtuig en die staat dan nog een op een "echt" spoor en bijna tussen de andere treinen.
Vind het wel jammer dat er weer een stuk nostalgie prijs moet geven op een beslissing van de ene of andere hoog geplaatste die zich stoort aan zogezegd "onveiligheid". Je mag ook best weten dat ik geen lid ben van de club want de afstand is hiervoor ook wat te ver. Ik wens jullie toch succes met de besprekingen en wie weet mag je misschien toch blijven. Ik steun als Antwerpenaar zelfs een club in het Gentse.
Mvg

755philippe

Metpetergaathetbeter

belangrijk is dat men helpt zoeken is dan weer positief en wie weet? :-\

modelbouwpatrick


philippe_007

Ai, das echt slecht nieuws... En we kennen het gevoel bij "het Spoor", dit hebben we ook reeds 2x meegemaakt.
Eerst uit het station, dan weg van de School...
En zolang een club moet huren blijft het risico bestaan dat ze moeten verhuizen.
Hopelijk is 12/03 een groot succes. Zelf zal ik er ook niet bij zijn, ik ga naar Antrax op zondag, zaterdag 3R ontmoetingsdag bij ons in de club.

SuSke

Is inderdaad nieuws dat "hard" aankomt en jullie zijn dan ook al de zoveelste in de rij die dat soort mededelingen krijgt. Ook wij zijn evaringsdeskundigen in die materie.
Zelf kan ik er niet zijn (de geplande vakantie met kinderen en kleinkinderen) maar evengoed krijgen jullie mijn morele steun in het vinden van een oplossing, welke die dan ook moge zijn.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Snobby Crash

inderdaad niet zo een leuk nieuws... maar geluk hebben jullie wel dat jullie mobiel zijn...
allee, zolang er maar sporen in de buurt liggen...
Is er dan nergens in de buurt van Gent een museumlijn of iets dergelijks waarheen jullie
wagens naartoe kunnen ?

Geert

OlivierV

#10
Citaat van: Snobby Crash op 24 februari 2017, 12:17:55 PM
inderdaad niet zo een leuk nieuws... maar geluk hebben jullie wel dat jullie mobiel zijn...
allee, zolang er maar sporen in de buurt liggen...
Is er dan nergens in de buurt van Gent een museumlijn of iets dergelijks waarheen jullie
wagens naartoe kunnen ?

Geert

De bedoeling is om in het Gentse te blijven. Ze zouden ons wel kunnen verslepen, maar dan moet men het spoor repen (wissels is uitgebroken waar onze rijtuigen op staan).
Opties zijn er wel, maar daar staan de wagens open en bloot waar jan en alleman er aan kan ...
- Maldegem: heel ver voor de meeste leden (voor mij enkel 50km).
- Eeklo, te doen maar je staat open en bloot.
- Langerbrugge, goed te doen, maar ook open en bloot.


Dus in mijn ogen liever naar een lokaal in de rand van Gent ..., maar goed we zien wel wat er uit het onderhoud met Infrabel komt. De mededeling zelf komt al van een hooggeplaatste die de opdracht heeft gekregen van nog een hoger geplaatste ....

Groetjes,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

SuSke

En er is niemand die een nog hogere pief kent... It's all about politics  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

ACFI

Citaat van: SuSke op 24 februari 2017, 19:57:01 PM
En er is niemand die een nog hogere pief kent... It's all about politics  8)

In Gent?

Daar zijn alleen maar eerlijke politici die enkel aan het algemeen belang denken.  8)

ACFI.

SuSke

Dat is juist. De schoelies zitten in Antwerpen of in Brussel
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

#14
heeft eigenlijk niks met Gentse politiekers te maken-vandaar ik het jammer vind dat je die erbij sleurt.
Heeft met openbare veiligheid te maken aanwezigheid seinhuis, beslissing van hogerhand Brussel