Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Modeltrein Expo On Traxs 2017 (10/11/12 Maart); de deelnemers!

Gestart door Ronald, 20 februari 2017, 15:23:51 PM

Gerolf

Citaat van: marctje op 12 maart 2017, 20:27:18 PM
De winnaar blijkt : 't was in Amsterdam.

Een verdiende winnaar, maar ik hoopte op een andere (in Z - rara  ::))
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Floris

Heb me weer goed vermaakt op ontraxs! Met dank ook aan een heel aantal mensen van hier, heb in drie dagen eigenlijk vooral staan klappen en heb de banen zoals gewoonlijk weer minder goed bekeken dan ik had willen doen. Evan, dank dat je op Aurelie wilde passen al moest ze even wennen, Samuel, het was weer gezellig, heb je die lamp nog van de wand geschoten? Voor allen die er waren maar die ik niet gesproken heb: tot volgende keer!

Ronald

Citaat van: Michael op 12 maart 2017, 07:43:07 AM

Modeltreinexpo....kan overal zijn en in vergelijking met vorige jaren stonden er ongeveer 10 banen minder, geen Engelse en geen Franse banen wat ik toch erg jammer vond.


Dan kan ik blijkbaar als organisator niet echt goed tellen.... wat je beweert is grote onzin want in 2016 stonden er 27 modelbanen in wereld 4 http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,67925.0.html

Dit jaar  stonden er 24 banen in W4 en 3 verenigingsbanen in het Maliebaan station. Dat maakt...... 27. Kun je mij uitleggen wat ik hier verkeerd zie?

Over de modelbanen; het aanbod verschilt van jaar tot jaar. Vorig jaar hadden we toevallig wel Franse banen en ook nog eens van mooie rijlengte. Dit jaar is dat niet gelukt. Ook geen Engelse omdat de voorkeur dit jaar lag bij Nederlandse banen die er voldoende stonden. Dat kan net zoals Leuven dat gedaan heeft, daar stonden voornamelijk Belgische inzendingen afgelopen jaar.
Het blijft altijd een uitdaging maar wij als OntraXS organisatie vonden ook dit jaar de mix heel aardig en wat ikzelf er zo van gehoord heb dit weekeinde viel het bij de meesten dik in de smaak.

Nog even de uitslag van de verkiezing:

- Kidsaward: 'T was in Amsterdam van de groep Thom Raven

- OntraXS award:  1 'T was in Amsterdam van de groep Thom Raven
                          2 Achtung! Feldbahn kreuzt van Marcel Ackle
                          3 Smeerdijk van Henk Wust en Jan van Mourik

Volgend jaar editie 10 en we gaan er zeker weer iets moois van maken! Dank aan een ieder die geweest is! :)


sdz1976

Citaat van: Floris op 12 maart 2017, 22:22:10 PM
Samuel, het was weer gezellig, heb je die lamp nog van de wand geschoten? 

Ik mocht echter maar 1 ding slopen  ::) en ben dan maar voor het hek gegaan  ;D

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Michael

Citaat van: Ronald op 12 maart 2017, 22:51:39 PM
Citaat van: Michael op 12 maart 2017, 07:43:07 AM

Modeltreinexpo....kan overal zijn en in vergelijking met vorige jaren stonden er ongeveer 10 banen minder, geen Engelse en geen Franse banen wat ik toch erg jammer vond.


Dan kan ik blijkbaar als organisator niet echt goed tellen.... wat je beweert is grote onzin want in 2016 stonden er 27 modelbanen in wereld 4 http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,67925.0.html

Dit jaar  stonden er 24 banen in W4 en 3 verenigingsbanen in het Maliebaan station. Dat maakt...... 27. Kun je mij uitleggen wat ik hier verkeerd zie?



Ronald wat ik heb geschreven heb ik op vrijdag horen zeggen door 1 van je mede organisators en door mensen die met een baantje stonden (  ik heb het niet allemaal nageteld). En dat ik deze editie minder vond dan vorige jaren dat is een feit. De hal waar de stand van Marklin stond daar had ik niks te zoeken daar stonden geen banen.
Jammer dat weer blijkt dat enkele lovende woorden geschreven mogen worden. De banen die er stonden waren pareltjes.

Dat er handel moet staan begrijp ik maar al te goed.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Metpetergaathetbeter

#50
ik ging niet, moest werken en zoals steeds valt Expo en onze OD samen, maar worden we niet te kritisch want als het even goed is wordt dat toch ervaren als minder? Ik ervaar dat vaak ook het wordt steeds moeilijker en vooral kostelijker (zowel voor degene die organiseert als bezoeker) om steeds dat gevoel van WAAAAF te evenaren of te overtreffen  ;)

Ronald

Citaat van: Michael op 13 maart 2017, 14:31:00 PM
Citaat van: Ronald op 12 maart 2017, 22:51:39 PM
Citaat van: Michael op 12 maart 2017, 07:43:07 AM

Modeltreinexpo....kan overal zijn en in vergelijking met vorige jaren stonden er ongeveer 10 banen minder, geen Engelse en geen Franse banen wat ik toch erg jammer vond.


Dan kan ik blijkbaar als organisator niet echt goed tellen.... wat je beweert is grote onzin want in 2016 stonden er 27 modelbanen in wereld 4 http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,67925.0.html

Dit jaar  stonden er 24 banen in W4 en 3 verenigingsbanen in het Maliebaan station. Dat maakt...... 27. Kun je mij uitleggen wat ik hier verkeerd zie?



Ronald wat ik heb geschreven heb ik op vrijdag horen zeggen door 1 van je mede organisators en door mensen die met een baantje stonden (  ik heb het niet allemaal nageteld). En dat ik deze editie minder vond dan vorige jaren dat is een feit. De hal waar de stand van Marklin stond daar had ik niks te zoeken daar stonden geen banen.
Jammer dat weer blijkt dat enkele lovende woorden geschreven mogen worden. De banen die er stonden waren pareltjes.

Dat er handel moet staan begrijp ik maar al te goed.

Je mag zeker kritiek geven, graag zelfs. Maar onwaarheden mag ik weerspreken want zoals ik al gezegd heb; feitelijk waren er evenveel banen, en als je op de (gratis) plattegrond had gekeken die je kon pakken bij de ingang had je dat snel kunnen zien ;). Wie van ons je dat gezegd heeft mag je mij dan vertellen..... ik weet het niet.

We hebben dit weekeinde veelvuldig over het kwaliteitsniveau gesproken met elkaar. Of je een baan mooi of goed vindt. Je mag een baan goed vinden en toch niet mooi. Snap je? Mij/ons maakt dat niet uit, wij proberen een mooie mix neer te zetten elk jaar. Het is aan de kijker wat hij of zij mooi en/of goed vind. Niet iedereen zal elke baan mooi  vinden en dat zal altijd zo blijven. Heeft met persoonlijke smaak te maken.

Jammer vind ik dat je zegt: Jammer dat weer blijkt dat enkele lovende woorden geschreven mogen worden. Dat is een typische reactie als wij in de fora op iets reageren wat naar ons bevinden niet klopt. Zou niet moeten zijn en hoeft ook helemaal niet. Nogmaals; de organisatie van OntraXS wil graag kritisch blijven om zo het evenement op hetzelfde zo niet beter niveau te houden als voorgaande jaren :) en dan mag een ieder best kritisch reageren zolang het maar op feiten is gebaseerd en niet op "horen van".

Martin Welberg

CiteerWie van ons je dat gezegd heeft mag je mij dan vertellen..... ik weet het niet.

Eh, dat was ik. Veel toeschouwers viel het namelijk op dat het aantal kwaliteitsbanen toch iets minder was als voorgaande jaren. En dat wil ik dan toch graag een beetje verklaren naar de mensen dat die ideeën niet uit de koker van Team Mitropa komen..Michaël houdt net als ik van tentoonstellingen met een hoog aantal hoogwaardige banen dus ik vond dat ik hem daarin een verklaring schuldig was.

En kritiek hoor ik graag omdat men zich alleen met lovende woorden nooit en ten nimmer verbeteren kan.

sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

D_Loc

Ik had ook nog wat foto's gemaakt zondag, klik op de afbeelding om in het album te komen:



Citaat van: D_Loc op 12 maart 2017, 08:34:18 AM
Het zal overigens wel even duren voor de video's verschijnen want ik heb wat ruzie met videobewerkingprogramma's. Ik gebruikte Magix Video Deluxe maar omdat ik een nieuwe PC heb gekocht ben ik overgestapt naar Cyberlink Power Director vanwege de goede recensies, echter voor mij is dat programma geen succes. Voor zaken die ik in Magix met één handeling doe moet ik in Power Director in veel meer handelingen doen of het lukt helemaal niet en dat werkt behoorlijk frustrerend dus woensdagavond besloten om toch maar weer Magix aan te schaffen maar dat is dus misgegaan, wel geld afgeschreven maar geen bevestiging en downloadlink ontvangen. Oorzaak weet ik inmiddels (Kaspersky veilig betalen scherm), Magix ook al aangeschreven maar heb nog geen antwoord ontvangen behalve een ticket nummer.
Wordt dus vervolgd...
Het probleem met de bestelling is afgelopen maandag opgelost, dus inmiddels ben ik weer eigenaar van een recente versie van Video Deluxe. Als alles naar wens blijkt te werken zullen er snel weer video's volgen, te beginnen met Rail 2017 en dan OntraXS! 2017.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

D_Loc

Inmiddels ben ik begonnen met de filmpjes van OntraXS! 2017, op dit moment staan er 5 online.

Klik op onderstaande foto om in de afspeellijst te komen:


De komende dagen zullen er nog filmpjes worden toegevoegd.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Ronald

Top!

Btw; is er in je Flickr fotostream een map "Eurospoor"? Of heb je daar geen foto's genomen?

D_Loc

Hoi Ronald,
Op Eurospoor heb ik geen foto's gemaakt, foto's maken doe ik eigenlijk alleen als ik alles wat ik wil filmen heb gefilmd en er nog tijd en zin is om nog foto's te gaan maken. Dit lukt me meestal alleen op de wat kleinere expo's zoals Modelspoordagen in Rijswijk of bij expo's die ik meer dagen bezoek zoals OntraXS! (foto's zijn voor mij eigenlijk bijzaak). Ik weet echter niet of ik in de toekomst nog zulke lange dagen kan maken op een expo. Dat hangt af van hoe de acute sarcoïdose zich gedraagt, lang lopen of staan is op dit moment nog geen optie.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Ronald

Ah oke, helemaal goed Dirk ;) Hopelijk gaat alles goed met je en ik hoop je weer eens te spreken binnenkort! :)