Modeltrein Expo On Traxs 2017 (10/11/12 Maart); de deelnemers!

Gestart door Ronald, 20 februari 2017, 15:23:51 PM

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

Mijn foto's zijn nu ook toegankelijk. De webpagina: http://meb.gerolf.be/home/expo/nutrec.htm

En enkele foto's voor de nieuwsgierigen:



































Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

Citaat van: Gerolf op 11 maart 2017, 08:45:58 AM
...
Citaat van: SuSke op 10 maart 2017, 22:51:30 PM
Vandaag ook geweest samen met Gerolf en toch een leuke dag gehad.

Hoe moet ik dat interpreteren ?  ::)

Lapsus Gerolf, had de zin aangepast en dat is blijven staan.
Maar het was gewoon een leuke dag, ondanks het feit dat we op het laatste toch de "La Chouffe" op aangeven van Evan, gemist hebben door de onwetendheid van het cateringpersoneel.

Citaat van: doomslu op 11 maart 2017, 09:05:17 AM
Suske, jouw link is niet correct.

Die is aangepast naar https://www.flickr.com/photos/140394905@N08/albums/72157677865965543
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

modelbouwpatrick

Hallo Suske u link geprobeerd maar geen foto'z te zien misschien ligt het aan mij?

vyncky

Ik kan ze zien!

Was een leuke beurs, véél moois gezien. en verbaasd naar het Z-modelbaantje gekeken hoe prachtig dit was afgewerkt!

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

modelbaanHO

Héhé, Terug van Utrecht.
Leuke dag gehad.
Zoals bij de vorige edities erg mooie banen gezien, leuke babbels gehad en weer een heleboel inspiratie opgedaan.
Ik zal proberen om morgen de foto's op te laden.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

marctje

Aan de vroege vogels: ik heb nog plaats in de wagen en een ticket voor 7 € voor ontrax, vrouw blijkt niet mee te gaan op het laatste moment. Vertrek vanuit Antwerpen richting Breda om 7.30 uur. Je kan bellen op 0472 86 77 88.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

Michael

#23
Weer een toffe dag beleefd op modeltreinexpo, ik vind het raar dat niemand iets zegt dat de naam Ontraxs verdwijnt. Voor mij staat Ontraxs ergens voor, nl. uitermate mooie banen, exclusieve banen, in een prachtige sfeer van het spoorwegmuseum in Utrecht.
Modeltreinexpo....kan overal zijn en in vergelijking met vorige jaren stonden er ongeveer 10 banen minder, geen Engelse en geen Franse banen wat ik toch erg jammer vond.

Ik krijg het weer niet voor mekaar om de foto's vanuit google hier zichtbaar te plaatsen.
Dan maar een link naar het complete album.

https://photos.google.com/share/AF1QipNHLCWxuElhDC3cWcEqSDkQNF-gzpyrxs458z1sUoM53X5tnvc2cUNPhAM8gBmRVQ?key=aDhmRXJrMkI5RVFhRElxWjBnRWZYRi1rNFlJSVJB



Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

D_Loc

Citaat van: Michael op 12 maart 2017, 07:43:07 AM
Weer een toffe dag beleefd op modeltreinexpo, ik vind het raar dat niemand iets zegt dat de naam Ontraxs verdwijnt. Voor mij staat Ontraxs ergens voor, nl. uitermate mooie banen, exclusieve banen, in een prachtige sfeer van het spoorwegmuseum in Utrecht.
Modeltreinexpo....kan overal zijn.
Ik dacht precies hetzelfde wat jij schrijft, Modelspoor Expo klinkt als tien in een dozijn terwijl OntraXS! een reputatie heeft opgebouwd.
Ik ben vrijdag geweest en vond het zoals ieder jaar weer een uitstekende expo. Omdat ik niet alles heb kunnen zien/filmen ga ik vandaag nog een keer.

Het zal overigens wel even duren voor de video's verschijnen want ik heb wat ruzie met videobewerkingprogramma's. Ik gebruikte Magix Video Deluxe maar omdat ik een nieuwe PC heb gekocht ben ik overgestapt naar Cyberlink Power Director vanwege de goede recensies, echter voor mij is dat programma geen succes. Voor zaken die ik in Magix met één handeling doe moet ik in Power Director in veel meer handelingen doen of het lukt helemaal niet en dat werkt behoorlijk frustrerend dus woensdagavond besloten om toch maar weer Magix aan te schaffen maar dat is dus misgegaan, wel geld afgeschreven maar geen bevestiging en downloadlink ontvangen. Oorzaak weet ik inmiddels (Kaspersky veilig betalen scherm), Magix ook al aangeschreven maar heb nog geen antwoord ontvangen behalve een ticket nummer.
Wordt dus vervolgd...
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Gerolf

Citaat van: D_Loc op 12 maart 2017, 08:34:18 AM
Citaat van: Michael op 12 maart 2017, 07:43:07 AMik vind het raar dat niemand iets zegt dat de naam OntraXs! verdwijnt. Voor mij staat Ontraxs ergens voor, nl. uitermate mooie banen, exclusieve banen, ...
Ik dacht precies hetzelfde wat jij schrijft, Modelspoor Expo klinkt als tien in een dozijn terwijl OntraXs! een reputatie heeft opgebouwd.

Ik had er ook mijn bedenkingen bij, maar begrijp het wel. OntraXs! heeft inderdaad een prima reputatie, maar alleen binnen het (niet zo grote) wereldje.
Men wil graag mikken op meer bezoekers, en dan heb je een naam nodig waarbij iedereen begrijpt wat er te doen is.
Ik hoop alleen dat de kwaliteit van de banen er niet (...) op achteruit gaat, want dan wordt het wel een van de dertien in een dozijn  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

Het is zoals Porsche herdopen in Volkswagen.
Een onbegrijpelijke zet.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

Citaat van: doomslu op 12 maart 2017, 09:27:37 AM
Het is zoals Porsche herdopen in Volkswagen.

Ik wou ook een vergelijking maken met automerken, maar die loopt mank.
  Porsche (en Ferrari en ...) hebben immers naambekendheid / reputatie - ook buiten het kliekje van fervente autoliefhebbers.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

Dat is waar Gerolf.
De tijd zal uitwijzen of dit een goede zet, vooral omdat het de bedoeling is dat de merknaam On traXS! volledig verdwijnt.  :o

Zolang de kwaliteit voor de echte liefhebber niet achteruit gaat is er geen enkel bezwaar dat er wat meer bijkomt voor de doorsnee bezoeker, denk ik. Integendeel.

Ik zie hier trouwens bijzonder weinig foto's verschijnen van die grote publieksbanen. Ik was er, voor het eerst in jaren, niet bij deze keer. Ik kan er me dus geen voorstelling van maken...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

Echt grote publieksbanen waren er niet. Ik denk dat Oeversijde een maat is voor de grootste soort die er was, en dat er zo pakweg 5 waren. (een veel grotere, maar weinig aangeklede spoor 0 niet meegeteld, en een lange modulebaan ook niet)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw