Modeltrein Expo On Traxs 2017 (10/11/12 Maart); de deelnemers!

Gestart door Ronald, 20 februari 2017, 15:23:51 PM

Ronald

Hallo luitjes,

Het is bijna weer zover, de 9e editie van OntraXS. Dit jaar zijn er wat wijzigingen in het concept. Een daarvan is de naam die door het museum aangepast is in "Modeltrein Expo On traXS!". Het "OntraXS" deel zal er in de nabije toekomst afgaan.
Verder is het aantal deelnemende modelbanen iets minder dit jaar en heeft het museum ervoor gekozen een 3-tal banen binnen het Maliebaanstation te zetten die meer kind- en publieksvriendelijk zijn. Dit zijn dan ook banen zonder frieslijst of achtergrond en staan veelal wat lager dan de meer gedetailleerdere banen in W4.

Het OntraXS team heeft de volgende modelbanen binnen weten te halen. Vermeld is naam van de bouwer, naam van de baan, de schaal en waar de baan gesitueerd is:

     
Thom Raven                     't was in Amsterdam           H0                     Nederland
Jaap Teeuw                   Pendelbaan Spoor-1        I                     Nederland
Die Bimmelbahner           Bahnhof Jahnsbach          H0e                    Duitsland
Thomas Rötzsch           P.H.G."Futtermittel Rösnitz"      0f            Duitsland
Marcel Ackle                   Achtung - Feldbahn kreuzt      1/35             Duitsland
Michiel Stolp                   Vierheim Industrie        I                            Duitsland
Samuel De Zutter           Schrottplatz/NV katsjoe      I                      Duitsland
Fokko Feenstra                   Oostmahorn   H0                                      Nederland
Bessel de Jong                   Zilverstad Express Schoonhoven    H0     Nederland
Michel van Tongeren   Groeten uit Holland         H0                       Nederland
Jan van Mourik/Henk Wust  Smeerdijk   H0                                     Nederland
Marc de Bruin                   Trambaantje   H0                                     Duitsland
Evan Daes                   Oeversijde        H0                                    België
Michael Kohler                   Château-Berthoud       0e                         Frankrijk
Dirk Kuhlmann                   Kniephaven   Z                                       Noord Friesland
Robbert Jan de Vries   Station Sauwerd   H0                            Nederland
MSC Maas en Waal           Koningswaal, augustus 1933     Sm         Nederland
MSC Maas en Waal           Burg Oberlöwenstein   N                      Duitsland
Didier Mozer                   Hoppenbach     0/0e                               Duitsland
Elmar Manfroid             Liquid Spirits    N                                     VS
Leo Bettonviel & Walter Huijboom   S&G Navigation & Mining Co. H0  Canada
Alexander Lösch           Kosmos Dosen        I                                 Duitsland
Rik Martens                   Carrière De Petit Granit       H0                België
Kim Marsh                        Dapto        1/35n9                                   Australië

Laatstgenoemde is een Australiër woonachtig in Italië die nu naar Nederland komt om zijn modelspoorkunsten aan ons te vertonen. Hij zal net als Volker Gerisch vorig jaar "gekoppeld" worden aan de demostand van Team Mitropa.

Verenigingsbanen:

Vivat Viaduct in spoor 0 van HendrikJan Knoop
De N-spoor modulegroep PH&LF
De BNLS module groep

Deze 3 banen zullen in het Maliebaan opgesteld worden.

De voorlopige deelnemerslijst bij de commerciëlen (zal nog aangevuld worden):


3Dscaleworks   3dscaleworks.nl 
Anita Decor   anitadecor.nl
Artitec       artitec.nl
AVT Products   avtproducts.com
Bentink Modelspoor   bentinkmodelspoor.nl
van den Burg beeldproducties   mixmediastore.com
Colle 21 – Hobbimex   hobbimex.nl
De kleine Benelux   dekleinemeppel.nl
Exacttrain   exacttrain.eu
Ferro-Train   ferro-train.com
Hobbytime   hobbytime.nl
Horster Modelbouwwereld   horstermodelbouwwereld.nl
Maquett/Raboesch Models    maquett.nl
Markenburg   markenburg.nl
Modelbus.nl   modelbus.nl
Modeltreinexpress   modeltreinexpress.nl
Modeltreinen-plein   modeltreinen-plein.nl
Pijp-Lines Modelbouw en Hobby   pijplines.nl
Roco/Fleischmann   roco.cc / fleischmann.de
Smalspoor Nederland   de-spoorzoeker.nl
Stangel   stangel.pl
teQmodels   teQmodels.com
Train Service Danckaert   loksound.nl
Völklein modellbau / Weichen-Walter   weichen-walter.de

Wijzigingen voorbehouden!

Al met al weer een mooie lijst waarbij voor het eerst een spoor Z baan bij de modelbanen. Die is van erg hoge kwaliteit en wij zijn blij deze op OntraXS te mogen begroeten. Verder denken we een mooie mix van schalen en formaten waarbij voor het eerst ook een 4-tal echte spoor I banen op dezelfde OntraXS.

Wij hopen jullie allemaal te mogen begroeten op de 9e editie van onze mooie tentoonstelling in het Spoorwegmuseum!

Ronald Halma
Martin Welberg
Chris van Diesen
Jelle Rijnhout (NSM)

evan

#1
Ik kijk er naar uit!


Citaat van: Ronald op 20 februari 2017, 15:23:51 PM
Hallo luitjes,



waarbij voor het eerst ook een 4-tal echte spoor I banen op dezelfde OntraXS.






Wat zeg je nu?

2012- Landesweit 7 meter lange spoor 1 baan - Van Patrick en mezelf
https://www.youtube.com/watch?v=-JKq8XcfHOw
2013- Lauscha 6 meter lange spoor 1 baan - ook van ons
https://www.youtube.com/watch?v=d77yVFxvXHI
2016 - Ernst Jorissen met spoor 1 locdepot
https://www.youtube.com/watch?v=pDt2-QiO7Cg



Awel merci :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Ronald

Ik schrijf 't verkeerd.... voor het eerst een 4-tal spoor I banen samen op dezelfde OntraXS ... was niet bedoeld als waren alle vorige spoor I banen niet echt ;) Ik kan 't weten omdat ik ze zelf uitgenodigd heb 8)

sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

DIORAMABOUWER

Hallo,ik ga voor de 1ste keer ontraxs bezoeken,waar parkeer ik het best mijn wagen want veel parking is er blijkbaar niet bij het museum.Ik heb al eens internet geraadpleegd en dan zou de P+R UITHOF het beste en goedkoopste optie zijn,iemand ervaring mee,gr Marc
Diorama's: museumlijn 62, de oostmolen, duinhelm.
Modelbanen:HALTE STRAND, STATIE GHISTEL ANNO 1942

oebr

knappe bouwers, ben weer 's 10cm gekrompen.
Als het zo doorgaat word ik smurf.  8)
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Tricolor

Citaat van: DIORAMABOUWER op 06 maart 2017, 10:05:00 AM
Hallo,ik ga voor de 1ste keer ontraxs bezoeken,waar parkeer ik het best mijn wagen want veel parking is er blijkbaar niet bij het museum.Ik heb al eens internet geraadpleegd en dan zou de P+R UITHOF het beste en goedkoopste optie zijn,iemand ervaring mee,gr Marc

Hallo Marc,

klopt , is de beste oplossing. Heel goede ervaring mee - makkelijk bereikbaar en te vinden - geen lange wachtijden voor de bus.
Enkel een paraplu meenemen indien regenweer - is toch 10min stappen na de busrit.

Mvg,
Bjorn

Michael

Nog weinig (geen ) reactie van de mannen op locatie. Ik ga over ruim een uur vertrekken. Een dagje genieten!!
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

sdz1976

We zijn klaar om u te ontvangen Michael  :)

Nog niet alles gezien , maar wel al enkele juweeltjes, dus kom maar af
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

wouterdt


VBS

Ben vandaag [vrijdag 10 maart 2017]geweest hierbij een fotoverslagje ,
kijk zelf maar of het wat is voor het komende weekend    ;)
https://1drv.ms/f/s!Arqlo3E0gbVMhFFriEmDIOjJlIjF
Bert.
Modeltreinen met Belgische sfeer ...

SuSke

#11
Vandaag ook geweest samen met Gerolf en toch een leuke dag gehad.
Veel gekletst maar ook gewoonweg schitterende baantjes gezien en op de gevoelige plaat vast gelegd  ;)

Hen die het interesseren, de foto's staan op : https://www.flickr.com/photos/140394905@N08/albums/72157677865965543

Een bloemlezing:

20170310_102240 by Frans Peeters, on Flickr

20170310_102452 by Frans Peeters, on Flickr

20170310_103420 by Frans Peeters, on Flickr

20170310_104238 by Frans Peeters, on Flickr

20170310_105041 by Frans Peeters, on Flickr

20170310_120742 by Frans Peeters, on Flickr

20170310_121251 by Frans Peeters, on Flickr

20170310_123209 by Frans Peeters, on Flickr

20170310_123647 by Frans Peeters, on Flickr

20170310_140947 by Frans Peeters, on Flickr

20170310_142434 by Frans Peeters, on Flickr

20170310_144655 by Frans Peeters, on Flickr

20170310_152418 by Frans Peeters, on Flickr
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.


Gerolf

Gisteren samen met Frans (Suske) geweest en dus een leuke dag.
Mijn foto's behandel ik mogelijk deze voormiddag.

Het mooiste baantje was voor mij een finescale Z-baan,
dat zelfs smalspoor had (niet functioneel, maar who cares bij zo'n mooie vormgeving)

Citaat van: SuSke op 10 maart 2017, 22:51:30 PM
Vandaag ook geweest samen met Gerolf en toch een leuke dag gehad.

Hoe moet ik dat interpreteren ?  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

Citaat van: Gerolf op 11 maart 2017, 08:45:58 AM
Gisteren samen met Frans (Suske) geweest en dus een leuke dag.
Mijn foto's behandel ik mogelijk deze voormiddag.

Het mooiste baantje was voor mij een finescale Z-baan,
dat zelfs smalspoor had (niet functioneel, maar who cares bij zo'n mooie vormgeving)

Citaat van: SuSke op 10 maart 2017, 22:51:30 PM
Vandaag ook geweest samen met Gerolf en toch een leuke dag gehad.

Hoe moet ik dat interpreteren ?  ::)
Tja...  :-\ :-X
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *