Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Hebben vrouwen hobbies?

Gestart door Havoc, 07 februari 2017, 08:29:37 AM

Havoc

Toch wel relatief serieus bedoelde titel. Ik heb net het draadje over de beperkte hobbyruimte gelezen. Wat opvalt is hoe vaak er te lezen staat dat men verbannen wordt, buitengepest en dat het vechten is om niet alles op de container terug te vinden als je thuis komt. Ok, zit wat dichterlijke vrijheid op maar als ik andere forums lees (daarom niet over treinen) dan is de toon toch gelijkaardig.

En als ik bvb in de famillie rondkijk dan zie ik dat ook. Neem de neven en nichtjes, het mannelijk stuk heeft iets waar ze mee bezig zijn, de dames? Op het werk is het ook zo. Je gaat me toch niet zeggen dat die alleen voor tv zitten. Dat die niets te doen hebben waar "plaats" voor nodig is.

Vandaar de vraag: hebben vrouwen hobbies?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

mark7758

Tuurlijk hebben ze hobby's.
Ze houden van sport.                            (Hardlopen En niet dat ik achter hun aan loop of zo. Denk aan het figuurtje)
Ze houden van TV kijken.                      (Uren TV-serie's kijken. (Kan ik het huishouden doen.)
Ze houden van Lekker eten.                 (Vooral als ik het heb klaargemaakt.)
Ze houden van Muziek.                         (Ze hebben muziek instrumenten die meer kosten dan een Gouden VT11,5 van Marklin.)
Etc.

En ja af en toe met het vriendje op pad vinden ze ook niet erg.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Michiel

Het blijkt, wanneer ik om me heen kijk, dat vrouwen meer sociaal georiënteerd zijn. Belangrijkste tijdsbesteding blijkt het zoeken via allerhande technieken om verbaal of niet-verbaal in contact te zijn met derden. Of dat de babbel op straat is met de buren, het bezoek van de vriendin, de dagelijks babbel via telefoon/gsm/smartspul/... met zussen, moeders en dochters, of gewoon via sociale media hun ding te doen met het delen van foto's, meningen of roddels. Het is een voldaagse taak waar ze zich erg in engageren, en ons met rust laten.  8)

Wij kruipen liever in een hoekje, knutselen, fantaseren en mijmeren over wereldse dingen zoals treinnummers herkennen, lakdraad wegvlechten in 3cm³ en tegendraadse µ-Processoren opblazen. Als er wat tegenslaags, blijft de schade meestal beperkt tot een verbrandde vinger, een broek met secondelijmvlekken of een vreemde kleurnevel van primer over de livingvloer.  ::)

Vrouwen met collateral damage tijdens hun bezigheden resulteerd in ruzie met buren, moeders en dochters, internet en telefoon afgesloten wegens limietoverschrijding en de credietkaart geplunded omdat ze is gaan troost-shoppen want de hele wereld is "tegen haar". En dan, in die toestand van totale sociale afzondering valt ze terug op ons, en verwijt ons dat we niet méér met haar bezig zijn, want ze heeft niemand meer om mee te praten.  :-\

Het is dan weer aan ons om de brokken te lijmen, de geblokkeerde rekeningen te betalen, en alle verguisde vrienden en familieleden af te lopen om de onderwerpen van vrouw's ruzies te relativeren... Iedereen weer blij.  :)

Hebben vrouwen hobbies?  ::)

(Overdreven, maar in grote lijnen wel de tendens hier thuis)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

dani

bij ons is dat simpel...   

Ik heb mijn hobbies (modeltreinen, electronica, oldtimer VW's en  motorfietsen) ,  zij heeft haar hobbies  (tuintje mooi maken, werken, Mickey M verzamelen en lezen)  en dan hebben we samen onze 2 hondjes waar we mee wandelen, en af en toe op weekend gaan.    De kerk in ' t midden en af en toe zorgen dat je samen dingen doet.   Simpel, zoals ik zei
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Waterman

Haar collectie schoenen en handtassen is stukken groter dan mijn collectie modeltreinen  ;D

thor

die schoenen en handtassen zijn dan mogelijk ook goedkoper dan de treinen, anderzijds gaan die treinen langer mee dan voornoemde items.
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

ERVIN

Hier is het een perfecte balans , beide werken veel en lang , zien mekaar niet zo veel , als we dan toch eens tijd hebben ( weekends) dan doen we samen leuke dingen ( uit eten gaan , filmpje , .... ) , zij houd van TV kijken , haar enigste hobby eigenlijk , om al de miserie die ze dagelijks tegenkomt even te vergeten , series op allerhande " vrouwvriendelijke " zenders , terwijl zij zich in die materie verdiept droom ik weg in Mol-Cargo.

Een voordeel dat ik heb tegenover haar zijn mijn verlofdagen , ik heb meer dan het dubbele aan verlofdagen dan dat vrouwlief heeft , geeft mij dus véél meer tijd om mijn hobby's ( fietsen - muziek - spotten en treinen op zolder)te kunnen beleven. Dus als zij dan eens verlof heeft dan moet alles wijken.... :)

marctje

Bij ons is het simpel: ik heb mijn treinkamertje (2,75m op 2,06m) en de minibaan in de garage.
Mijn vrouw heeft de wandkastvitrine en een vitrinekast in de living voor haar verzameling Swarovski jaarstukken.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

Waterman

Citaat van: thor op 07 februari 2017, 10:44:19 AM
die schoenen en handtassen zijn dan mogelijk ook goedkoper dan de treinen, anderzijds gaan die treinen langer mee dan voornoemde items.

Euhm, ik ben er vrij zeker van dat haar collectie al een stuk meer heeft gekost dan de mijne. Maar ik ben dan ook nog maar een klein jaar bezig  ;D

Mijn muziekinstrumenten daarentegen, daar zit wel een klein kapitaal in. Dat zal qua prijs haar collectie wel overtreffen, ook als je er haar kleerkast nog zou bijtellen. Maar met die instrumenten is het zoals met de treinen, ze gaan bij normaal gebruik een leven lang mee  ;D

Peter

CiteerMijn vrouw heeft de wandkastvitrine en een vitrinekast in de living voor haar verzameling Swarovski jaarstukken

Ja, dat ken ik. Mijn echtgenote heeft buit de jaarstukken nog een heel aantal kleinere stukken, tot voor een paar jaar de obligatoire reis naar Wattens (Oostenrijk) telkens we niet al te ver uit de buurt waren.
Haar tweede hobby zijn verschillende soorten handwerk waar bij de voornaamste kantklossen en wenskaarten

Met vriendelijke groeten
Peter

erik de noorman

Mijn vrouw gunt mij de tijd die ik aan de hobby besteed. Haar hobby heel lang geleden was ik dat, daarna waren het vooral de kinderen en nu de kleinkinderen. Verder leest ze veel, TV kijken uiteraard en de vriendinnen.

Erik.

SuSke

Tja, ieder zijn ding zeker 8)

Mijn vrouw zorgt ervoor dat ik het thuis goed heb, dat er alle dagen eten op de tafel staat en ik een beetje deftig over de straat kan lopen. En verder heeft ze een sociaal engagement in een veelheid van verenigingen voor meer dan 40u per week waar ze van mij ook een gedeeltelijke participatie verwacht  8)
Maar protest over mijn hobbies heb ik nog niet mogen ondervinden, alleen af en toe een zucht als ik niet op tijd aan tafel kom als ik met mijn treinen bezig ben.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Dirky

Haar borduren ( met de hand en machinaal), naaien, keramiek schilderen, power-tex kunststukken, groententuin en tuin in 't algemeen, koken (DE reden waarom ik nogal zwaar ben  :) ), uitstappen met de motorhome e.a. ... past perfect bij mijn modelspoor, modelvliegen, piano, Luftwaffe WO2, uitstappen met de motorhome e.a. ...
Eén ding hebben we 100% gemeen en da's te weinig tijd!

Stedahult

Och, mijn vrouw handwerkt graag, bouwt graag aansturingen, doet wat scenery
voor onze projecten, gaat graag naar treinbeurzen. Rommelt wat in de tuin.

Zo is het aardig in balans hier in huis.
Mvh. Steef

3rail

Mijn vriendin heeft ook hobbies.

Ze is verslaaft aan haar radio chat op haar laptop  ja ze is sociaal goed aangelegt.
Natuurlijk zijn er ook personen die ze niet mag ( maar dat hebben we allemaal). ;)

Ook mogen de spelletjes op de laptop niet ontbreken, daar kan ze uren mee bezig zijn.
Het huishouden, daar mag ik me niet mee bemoeien, zij doet in principe alles.
Tuurlijk moet ik af en toe ook een stofzuigen of zo. :-\

Hiernaast gaan we graag samen weg, lekker dagje naar Duitsland of naar kennisen in het noorden van het land.
Eenmaal in het noorden van het land is er dan meestal ook weer feest, ja je snapt het al, het is weer gerelateerd met de internet radio. ::)

Ook mijn schoonouders mogen niet ontbreken, gelukkig wonen deze in Utrecht en dat komt goed uit als in naar de beurs
in Houten ga.
Dat is dan meestal het afgooi punt van haar en rij ik door naar de beurs, na de beurs ga ik ook naar hun toe en het is dan
altijd gezellig toeven.
Ik kan gelukkig goed met mijn schoonouders opschieten. :D :D

Natuurlijk mag het inwendige van de mens niet ontbreken, ze is dan ook een klein keuken prinsesje, ze maakt de lekkerste dingen die je maar kunt bedenken. :P :P

Eind conclusie, ja die van mij heeft hobbies. ;) ;)

Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99