Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Peco track

Gestart door Dirk, 04 februari 2017, 15:59:16 PM

Herwig

#30
citaat van uw tekst:  ..."... als je wielflenzen te hoog zijn, wat kan je dan doen? Andere assen steken lijkt mij    eenvoudig    bij wagons..."...

>>  Mijn info aan u betekent:   andere assen&wielen,  zelfs bij simpele rijtuigen&wagens,  kàn toch soms ook een onvoorzien probleem(pje) zijn ....               
Er zijn nl. verschillende types oudere, originele assen&wielen en dus ook verschillende vervang-assen&wielen in de handel.

Boemeltrein

Ikzelf heb via Hattons al men code 75 rails gekocht, in België vindt ge dit amper of ze moeten bestellen en het is dan duurder ook, Hattons verkoopt zelf lager dan de Peco-richtprijs.
Ik heb er Lilliputwagons (modellen Interfrigo en visvervoer, je kent ze wel)van ca 30 jaar oud opgezet, no problemo

SirGresley

http://www.le-bout-en-train.be/
https://le-bout-en-train.be/index.ehtml/rails-et-access-peco.html

Zij staan bij de ruilbeurs in Hoeselt juist tegenover de ingang en zij verkopen ook Peco sporen en onderdelen.  8)
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

Dirk

Hallo allemaal,
nog even een nieuwe vraag ivm de peco tracks. Ik ga de wissels bedienen met servo's, daarvoor wordt verenstaal gebruikt, welke dikte is geschikt voor de code 100 wissels? Ik heb gezien dat bij Conrad verschillende diktes beschikbaar zijn, vandaar de vraag.

mvg

Dirk
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

Klaas Zondervan

Ik denk dat je het beste 0,8 mm kan nemen.
In de Peco wissels zit een arrêteerveertje, dat kan je er beter uit halen want anders heeft een servo wat moeite om het wissel om te leggen, en als het lukt gaat het alsnog met een clack.

Zelf gebruik ik nooit verenstaal. Ik koop bij de HEMA een doosje groot formaat paperclips en daar gebruik ik dan stukjes van.

stoomlokje

eventjes hierbij aanpikken,

Weet er iemand het verschil tussen SL 84 & SL 184 ?
Want daarover vind ik geen gegevens op de Peco site .

Saskia

BC911

De ene is code 100 en de andere code 75 ...
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

stoomlokje

Bert,

Kan je mij dan eens vertellen welke code 100 is , want het moet samengaan met de oude Roco sporen ( 2,5 mm ) code 100.
Alvast bedankt.

Grtjes,
Saskia

BC911

Even googelen leert mij dat de SL 84 code 100 is:

Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

stoomlokje

Ok, bedankt Bert,

Nu weet ik het ook en kan ik ermee verder .

Groetjes,

Saskia

Klaas Zondervan

Ik vind dat wel een tekortkoming van de Peco website. Ze laten niet zien welke code het is. Op dat punt is de papieren catalogus duidelijker.