Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Goover Models 2017

Gestart door traxx2837, 02 februari 2017, 22:57:15 PM

adrievans

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 18 maart 2017, 11:09:59 AM
maar steeds duiken er mensen op met dezelfde problemen die ook graag geholpen worden, misschien is het beter nu en dan eens in het draadje te kuisen als het dreigt uit de hand te lopen :-\ ;)

Als er nog steeds mensen met dezelfde problemen komen hebben zedit draadje dus niet gelezen.
Bewaren heeft dan geen nut.
Gewoon je gezond verstand gebruiken en goederen betalen als je ze in je handen hebt.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Gert1

Dit alles gelezen hebbende en het feit dat deze soap nu al jaren voortduurt: waarom blijven jullie steeds maar je ongenoegen op dit forum uiten en doet er kennelijk niemand aangifte van oplichting bij de politie? Dat zal in België toch zeker niet veel moeilijker zijn dan in Nederland? Het lijkt mij dat als je betaald hebt en dat kunt aantonen en er na jaren nog niet geleverd is, dat de je daarvan aangifte kunt doen. En dat lijkt me nuttiger dan telkens weer van alles roepen zonder dat dit bijdraagt aan verandering van de situatie.

Misschien kan een van jullie mij, nuchtere Hollander, eens uitleggen waarom hij geen aangifte doet maar wel telkens hier zijn ongenoegen weer uit?
Ik ben benieuwd.

mvg,
Gert

Metpetergaathetbeter

sommigen slaagden erin hun  geld terug te krijgen na lang aandringen, anderen deden dat niet en ...........................

Rochevalien

Ik ben 2 weken terug bij David langs geweest om een bestelling op te halen. We hebben toen een vrij lang gesprek gehad  over wat er zoal "speelt " en geschreven wordt op dit forum en ook over bovenstaande problematiek.
David was daar vrij nuchter over en zei letterlijk : "Ik verstop mij niet , ze weten waar ze mij kunnen vinden." Hij bedoeld daarmee dat iemand die z'n bestelling wil annuleren (en z'n centen terug wil ) altijd in Duffel terecht kan.
Ik heb persoonlijk alvast geen klagen over de communicatie met Goover. (was wel via mail) dus misschien dat ook eens proberen?   

Klaas Zondervan

Dus iemand moet naar Duffel reizen om z'n centen terug te krijgen? Wat een kletskoek.

Gert1

Dat is bijzonder: als je iets wilt bestellen, dan volstaat je bankoverschrijving via internet, maar als je je geld terug wilt omdat er nooit geleverd wordt, dan moet je het persoonlijk gaan ophalen?
Je zult maar op een paar honderd kilometer afstand wonen... Vergoedt David je dan ook de reiskosten?

mvg,
Gert

Bundesbahnfreak

sommigen trekken het nut van dit draadje in twijfel. ik niet.,als sommige de dupe zijn van deze praktijken kan ditals waarschuwing dienen. indien er geen verbetering komt van deze firma inzake service of communicatie zou ik als nuchtere belg zeggen"van deze boer geen eieren".of zoals iemand reeds gezegd heeft:pas betalen als ge het product in uw handen hebt". is toch evident niet?

Metpetergaathetbeter


Brunel

#53
Kwam even langs de site van Goovermodels. Een tijd lang konden door Goovermodels aangekondigde maar nog niet leverbare modellen ook niet worden betaald. Maar dat is tot mijn verbazing weer veranderd. Alle aangekondigde modellen zijn weer te bestellen EN te betalen. Ook modellen waarvan David Goovers heel goed weet dat er geen kijk op levering is. Triest.  :(

Metpetergaathetbeter

#54
ook gisteren op de Benelux kwam de naam van deze firma even ter sprake en meteen(zoals bijna overal)werd het draadje meteen vergrendeld omdat er geen nieuw nieuws was! :-\

SuSke

Laat die man gewoon zijn ding doen. Volgens FB heeft hij net een rustige vakantie achter de rug in het warme Turkije. Dus zal hij wel ergens geld verdienen zeker.

Op modelbouwvlak inderdaad pas kopen als het er is en je het gelijk kunt meenemen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske


SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

AtMoPo

Citaat van: loebaske op 09 juni 2017, 17:58:45 PM
Is actief op Bolcom  :(

Met als melding,

"Sorry! De artikelen die wij vonden voor jouw zoekopdracht 'goover hoverboard' zijn (tijdelijk) niet leverbaar."
AtMoPo

NowWhat


Ik ben net als wellicht meer dan één forumlid koper van treinmaterieel van dhr. Goovaerts. Ik gebruik de fysieke naam omdat het momenteel niet erg duidelijk is via welke vennootschapsstructuur deze man al dan niet opereert.
Na een aantal aankopen "in de beginjaren" - met tevredenheid, heb ik diverse bestellingen geplaatst in de laatste paar jaar (R, 91, ...) met een totaal aan betalingen van ongeveer €485 zonder enige levering.
Ondanks meerdere contacten, e-mails, ... tot en met ergens vorige jaar, werd niets uitgeleverd en bleven er diverse beloftes komen. Net zoals ook met diverse andere klanten het geval is.

Gezien het niet meer mogelijk bleek (telefonisch, mail, contactformulier op de website) om enige reactie van dhr. Goovaerts te bekomen, heb ik enkele weken geleden beslist een wettelijke Ingebrekestelling uit te voeren (conform burgerlijk/handelsrecht), met vraag tot terugbetaling van de gestorte bedragen.
In deze ingebrekestelling werd een termijn vooropgesteld, werden diverse terugbetalingsmodaliteiten voorgesteld. De Ingebrekestelling werd aan dhr. Goovaerts gestuurd via zijn contactformulier op de website, via reguliere post en via aangetekend schrijven.

Vandaag is de uiterste terugbetalingsdatum verlopen. In de Ingebrekestelling werd aangegeven, dat het niet honoreren van mijn verzoek zonder verdere ingebrekestelling aanleiding zou geven tot het doorgeven van dit dossier aan mijn advocaat om over te gaan tot gerechtelijke invordering.
Ik zal mijn advocaat hiertoe dan ook volgende week opdracht geven.

Mochten er nog personen zijn die zich in dezelfde positie bevinden, én of al een gerechtelijk dossier hebben opgestart, of dit wensen te doen, dan mogen zij altijd via mail contact opnemen.

Ik heb dit bericht bewust heel neutraal gehouden en spreek me niet uit over de bedoelingen, meevallers of tegenvallers, eerlijkheid of oneerlijkheid van betrokken handelaar.

Dit bericht heeft ook niet tot doel een reactie te veroorzaken op dit forum in hoofde van dhr. Goovaerts. Een ingebrekestelling is een wettelijk omkaderde procedure en hij heeft/had als handelaar de rechtsgeldige middelen voorhanden om op een Ingebrekestelling te reageren; hetgeen niet is gebeurd.

Dit bericht heeft ook niet tot doel om jullie - collega modelspoorliefhebber, of jullie nu al dan niet ooit iets gekocht hebben bij dhr. Goovaerts, ertoe aan te zetten om te reageren met "ziedewel" of om in mijn of zijn richting met modder te beginnen gooien.
Het al dan niet terecht geschimpen of bekladden van dhr. Goovaerts of om het even wie anders, helpt de zaak ook niet vooruit. Degene die zich "gedupeerd" voelen, kunnen zich beklagen, maar om recht te vinden en betaalde bedragen te kunnen terugvorderen ... bestaat er nu eenmaal een gerechtelijke procedure.

Ik meld jullie gewoon mijn feitelijke ervaringen, tot en met het moment nu waarop dhr. Goovaerts niet reageert op een formele Ingebrekestelling.

Dus diegene die al stappen ondernomen hebben, of diegene die eventueel gecombineerd met mij gerechtelijke stappen willen ondernemen, mogen mij gerust contacteren.
mvg,