Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Goover Models 2017

Gestart door traxx2837, 02 februari 2017, 22:57:15 PM

55erke


Hoy
Ja oke maar ik denk bij voorschot aan een bedrag dat je al bvb een paar maand op voorhand moet betalen. Dat je volledig moet betalen voor de goederen worden opgestuurt is idd de gangbare praktijk.

Groetjes
Johan

Sicco

Citaat van: Rangeerduivel op 03 juli 2018, 16:14:44 PM
Er wordt hier blijkbaar geen onderscheid gemaakt tussen een model reserveren en effectief kopen(via internet)...

::)
bis

Dirky

Als een winkel/webshop een voorschot of voorafbetaling vraagt is dat voor hen een betaal/afname garantie.

Als een fabrikant een voorschot vraagt voor een nieuw model, dan hebben we met iets anders te maken. Dergelijke voorschotten worden gevraagd om de productiekosten al ten dele te dragen. Zo moet de fabrikant niet alles voorschieten.
Maar als die voorschotten gevraagd worden voor iets dat nog niet "af" is, dan ga je als fabrikant de verkeerde kant op. Kosten van ontwikkeling kan je wel inschatten maar als je in de fase de tegenslagen al moet financieren met die voorschotten op je productie zet je jezelf schaakmat wat die productie betreft. En dat is volgens mij o.a. ook wat hier met David gebeurd is...

Aan kopers zou ik zeggen, betaal NOOIT een voorschot voor iets waarvan je geen afgewerkt exemplaar in je handen hebt gehad! (uitzonderingen MSM modellen  ;))


Brunel

Bij kleinseriefabrikanten komt dat toch wel voor. Bij het Nederlandse Philotrain of MK Modelbouw is een aanbetaling voor de productie op gang komt, gebruikelijk. Alleen heeft Philotrain een vrijwel onberispelijke staat van dienst als het om levering en/of de uiteindelijke afhandeling gaat en bij MK Modelbouw is er soms een hoop gedoe, maar komt het uiteindelijk ook goed. Zo ruig als bij Goovers heb ik het nog nooit eerder gezien.

Bij een winkel aanbetalen voor een model dat nog niet kan worden geleverd, doe ik nooit.

Rochevalien

Ik ben vorig jaar nog bij David langs geweest om een paar van die 71er kappen af te halen en heb dan nog een gesprek gehad met hem .Mijn indruk was toen dat het gewoon ONMOGELIJK is om ook maar iets klaar te krijgen op de manier zoals hij bezig was .
1: alles alleen doen
2: veel te veel projecten hebben lopen tegelijkertijd
3: nog buiten de treinen om met oa de verkoop van segways bezig zijn en het aanbieden van modellen aan derden (architekten)

Niemand ,maar dan ook niemand zou het met dit gegeven beter hebben kunnen doen.
Iemand die zich geroepen voelt om ook eens een modelletje(1) op de markt te gooien kan dus maar beter 2 keer nadenken .
Een vast inkomen houden (vaste job) is dan ook een noodzaak en het kleinschalig houden ook.

just my 2 cents