superen van een reeks 62/63 budget line

Gestart door Davy, 29 januari 2017, 19:36:24 PM

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

Davy

#16
Citaat van: geert desc op 22 februari 2017, 17:26:58 PM
Ongetwijfeld een hele verbetering , prachtig gedaan ! Nu hopen dat er ooit een superfijn  messingsetje komt voor degene die geen zo'n mal kunnen maken .  :D

Als er mensen zijn die belangstelling hebben en het zelf eens willen proberen, ik kan gerust zorgen voor een "mal, messing draad, foto's van welk gereedschap ik gebruik, en wat uitleg"
Het is niet zo moeilijk maar je moet veel geduld hebben. In het weekend ga ik nog een mal ontwerpen om de draad op lengte te knippen zodat het in de toekomst wat vlotter gaat.

loebaske


OlivierV

Citaat van: Davy op 23 februari 2017, 15:45:57 PM
Citaat van: geert desc op 22 februari 2017, 17:26:58 PM
Ongetwijfeld een hele verbetering , prachtig gedaan ! Nu hopen dat er ooit een superfijn  messingsetje komt voor degene die geen zo'n mal kunnen maken .  :D

Als er mensen zijn die belangstelling hebben en het zelf eens willen proberen, ik kan gerust zorgen voor een "mal, messing draad, foto's van welk gereedschap ik gebruik, en wat uitleg"
Het is niet zo moeilijk maar je moet veel geduld hebben. In het weekend ga ik nog een mal ontwerpen om de draad op lengte te knippen zodat het in de toekomst wat vlotter gaat.

Een artikeltje voor MSM waard want ik ben er van overtuigd dat ze sowieso ook op de Roco locs passen. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Davy

aanpassing 3
- nieuwe schorten (gesloten + nem schacht - twee varianten zandkisten)

hld 62-63 samenstelling. by davy vanmolle, on Flickr

hld 62-63 samenstelling.. by davy vanmolle, on Flickr

GDE

#20
Amai dat is echt een professionele aanpak . De schorten die op het vbv model zitten sluiten niet zo mooi aan tegen de kap net onder de deuren . En een gesloten versie zonder nem schacht opening is natuurlijk leuk als je een gedetailleerde neus wilt . Knap gedaan Davy  ;)

Davy

#21
Snel even foto's genomen van het resultaat en het ziet er niet slecht uit denk ik.

HLD 62-63 schorten (8) by davy vanmolle, on Flickr

HLD 62-63 schorten (6) by davy vanmolle, on Flickr

HLD 62-63 schorten (3) by davy vanmolle, on Flickr

HLD 62-63 schorten (4) by davy vanmolle, on Flickr

De hoeken op de zijkant zijn verlegd naar voor met 2.5mm
Door het verwijderen van de 0.6 dikke ladders oogt de voorkant realistischer heb ik de indruk.

loebaske


Prachtig Davy, denk dat die schort platen niet voor iedereen doenbaar is....

Davy

Citaat van: loebaske op 19 maart 2017, 19:11:56 PM

Prachtig Davy, denk dat die schort platen niet voor iedereen doenbaar is....

Ik heb er ook met een uitsparing voor een nem schacht. Volgende week eens het onderstel monteren om te kijken of de hoogte met de spoorstaven wel goed is want de schorten zelf lijken nogal aan de hoge kant zo te zien.

GDE

Het valt onmiddelijk op dat u de echte 62/63 goed bestudeerd heeft Davy  ;)bij uw model plaatst u de  handgreepjes rond de ramen ( onder en naast ) wat dichter bij de kast . Kreeg u deze gemakkelijk los ? Ook de buffers lijken me nogal vast te zitten . Zouden deze gelijmd zijn Davy ? Zelf heb iik maar vluchtig eens geprobeerd om de buffers los te krijgen en recht te plaatsen maar deze lossen niet . Ben benieuwd  hoe u de gaten van de trappen en handrails gaat kunnen verkleinen zonder dat het gaat opvallen? Die verschillende deksels in de schorten waren me nog nooit eerder opgevallen tot u er een opmerking over maakte . Iets waar ik me in de toekomst ook mee bezig ga mogen houden. Het volledig vervangen van die schorten zal bij mij niet lukken want frezen kan ik niet meer. Voor alle duidelijkheid vind ik het anders wel een prachtige loc die vbv uitbrengt en zodra er versies volgen die in mijn tijdperk passen zullen er zeker nog bij komen in mijn verzameling .

Davy

#25
Citaat van: geert desc op 20 maart 2017, 00:49:15 AM
Het valt onmiddelijk op dat u de echte 62/63 goed bestudeerd heeft Davy  ;)

Ik heb hier wel een paar goei foto'kes liggen ja :)
Na wat meten kwam ik tot de conclusie dat de schorten idd 0.2mm te laag kwamen, dit heb ik ondertussen aangepast op't werk en ook op de bovenstaande foto's is de afmeting licht gewijzigd.
De buffers zitten er idd goed op vast, en scheef :). Ik heb er van Piko besteld die iets fijner afgewerkt zijn
Het gefreesde onderdeel moet eigenlijk dienen als prototype. Gieten met Kunsthars of 3D printen zou een goedkopere oplossing zijn.
Van de week nog een foto nemen van de zijkant.

GDE

Het is heel eigenaardig dat die buffers soms zo scheef zitten . Ik heb voorzichtig geprobeerd deze recht te krijgen maar die geven niet mee . Op de foto's van Davy is te zien dat die buffers in een rechthoekig gat geplaatst worden . Waarom ze dan schuin staan ...?

argilla

Davy ..ladderblokje en draad, perfect aangekomen. Deskundig verpakt.
Mooi af gewerkt  Davy...chapeau !!!!!!!! ;)


Bedankt !
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Davy

Dankzij het zonnige weer loopt mijn project wat vertraging op :) Van de vrijdag is de schort voor de eerste groene versie type 212 van de machine gerold.


type 212 schorten
by davy vanmolle, on Flickr


type 212 schorten.
by davy vanmolle, on Flickr


type 212 schorten..
by davy vanmolle, on Flickr

De details van de zandkistluik is slecht te zien op foto. Van de week nog eens proberen met een ander toestel. De freeslijnen op de schorten worden
grotendeels vervaagd door het Anodiseren achteraf.

Davy

Het is mij opgevallen dat de draaistellen zo smal lijken nu. Als er mensen zijn die informatie hebben over de totale afstand van de aspotten in de breedte
van het draaistel, mag je het altijd laten weten ;). Voor zover vind ik de bemating niet terug in de technische tekeningen die ik heb.