superen van een reeks 62/63 budget line

Gestart door Davy, 29 januari 2017, 19:36:24 PM

Davy

aanpassing 1
Na een poging om de witte verf te verwijderen van de zijvensters heb ik toch maar besloten om ze te vervangen door zelfgemaakte vensters


reeks 62/63 zijvensters (1)
by davy vanmolle, on Flickr

Klein detail, ik heb ze ook wat aangepast zodat ze mooi gelijk zitten met de buitenzijde van de kast. Nu valt ook de gele rand in de kast veel minder op.

loebaske


Heb belangstelling in uw werk, kan je meer details geven alsook detail foto's ?

Metpetergaathetbeter

fraai werk en dan nieuwe ladders man dat wordt zoals Wally het zeggen kon  formidabel ! ;)

ERVIN

Een hele verbetering , en net zoals loebaske aanhaalt , graag wat meer info hieromtrent. ;)

Davy

aanpassing 2
- messing ladders
tekening is ondertussen aangepast van 0.4 naar 0.25 en dit is het eindresultaat in 3D


HLD 62-63 messing ladders, 3D tekeningen
by davy vanmolle, on Flickr

Ik probeer zowat tussendoor informatie te verzamelen over alles. De zijvensters, daar kom ik later nog op terug als ik meer foto's heb.

loebaske


Knap Davy, vond ook dat de relingen van zowel Roco/VBV veel te lomp waren, maar zou dat eens aanpassen (10j project)
door uw bijdrage zou dat wel eens eerder gebeuren, laat maar weten en info hoe je het heb geklaard.
Bedank voor uw bijdrage...

GDE

Heel knap gedaan voor die trapjes . Helaas is zo'n mal maken niet voor iedereen mogelijk . Zijn het mijn gedachten of zijn die trapjes en handrail beter en fijner op de 55 van vbv ?

Davy

tussendoor een foto genomen van de binnenkant met de vernieuwde zijvensters

HLD 6313 zijvensters.. by davy vanmolle, on Flickr

Davy

Citaat van: geert desc op 01 februari 2017, 06:26:48 AM
Heel knap gedaan voor die trapjes . Helaas is zo'n mal maken niet voor iedereen mogelijk . Zijn het mijn gedachten of zijn die trapjes en handrail beter en fijner op de 55 van vbv ?

De trapjes op de budget line 62-63 zijn dia 0,6 . Alle andere modellen van VBV zijn 0,4 .
Deze uit messing zijn 0,25

loebaske


Zie niet meteen wat je veranderd heb aan de ramen...

GDE

Citaat van: Davy op 12 februari 2017, 17:30:31 PM
Citaat van: geert desc op 01 februari 2017, 06:26:48 AM
Heel knap gedaan voor die trapjes . Helaas is zo'n mal maken niet voor iedereen mogelijk . Zijn het mijn gedachten of zijn die trapjes en handrail beter en fijner op de 55 van vbv ?

De trapjes op de budget line 62-63 zijn dia 0,6 . Alle andere modellen van VBV zijn 0,4 .
Deze uit messing zijn 0,25
Niet alleen zijn ze dunner bij de andere modellen maar ook strakker. Toch wel heel jammer dat de 62 ladders en handrails heeft die kromtrekken . Het ontsiert een model waarvan je zou mogen verwachten dat die beter zou zijn dan de roco 62

Davy

Eindelijk klaar :)

20170221_194425 by davy vanmolle, on Flickr

Bij het monteren worden ze nog aan elkaar gezet. Hoe, dat weet ik nog niet.

loebaske

#12
Prachtig Davy, kan je eventueel uw werkwijze uit de doeken doen, denk dat ik niet alleen belangstelling heb...
bvb waar je de messing bent gaan kopen, een mal gebruikt en zoja hoe heb je die gemaakt enz  enz

Alvast bedankt

Johnnytrein

Davy, misschien kan je er een forum aanbieding van maken. :) 
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

GDE

Ongetwijfeld een hele verbetering , prachtig gedaan ! Nu hopen dat er ooit een superfijn  messingsetje komt voor degene die geen zo'n mal kunnen maken .  :D