Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Welke specs voor wissel servo

Gestart door Dirk, 29 januari 2017, 18:32:56 PM

Dirk

Heren,

Ik ben aan het windowshoppen bij de Chinees. Ik wil enkele servo's bestellen voor wisseldaandrijving, maar moeten die 16 bedrijfsspanning hebben of kan ik bvb een 7,8V versie nemen en daar dan een weerstand tussen zetten? Of is dit weer zo'n typische newbie vraag?

mvg

Dirk
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

Klaas Zondervan

Vreemde spanningen voor servo's. De voedingsspanning voor servo's ligt gebruikelijk tussen 4,8 en 6V. Dat is ook de spanning die servodecoders leveren.

Dirk

OK, dan is er weer een probleem van de baan, ik moet toegeven dat ik voor mijn RC spullen nooit gekeken heb naar de spanning. Omdat mijn trucks en tanks rijden op 2 cel lipo dacht ik dat de servo ook op die spanning zat. Thnx voor de info

Dirk
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

bellejt

neem gewoon de sg90 of vergelijkbaar.

INFO

Dirk,

En hoe ga je die servo bedienen, heb je daar een aansturing voor, of een decoder?

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Dirk

Wim

Ik heb om uit te proberen in de 2e hands een 
- Rosoft dubbele ServoSwitch
- Rosoft enkele ServoSwitch
- Uhlenbrock nr 67810 geschikt voor 4 servo's

gevonden, geen idee of dat recente spullen zijn, maar ik ga eerst eens een testbordje maken en dan die spullen aansluiten. Ik had gekeken op de Rosoft site, maar ik wacht om mijn bestelling te plaatsen zodat ik alles in 1 lot kan steken, dat scheelt in de verzendkosten. De hobby ligt ondertussen al zolang stil dat ik echt helemaal van nul moet beginnen, voorlopig heb ik geen idee hoe ik de decoders aan de praat moet krijgen, het enige dat ik weet is dat mijn oude IB nog werkende ledjes heeft. Het wordt dus knutselen. En mss in de zomer eens een dagje zeeland met de hond, het aangename aan het nuttige paren. :-)

mvg

Dirk
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

INFO

Hou er dan wel even rekening mee, dat de RoSoft ServoSwitch inclusief de servo en puntstuk polarisatie wordt geleverd .

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Snobby Crash

Ik gebruik ook de Rosoft servodecoders, prima spul !
Let wel je hoeft niet altijd je wissels te polariseren aan het hartstuk,
dat is een beetje afhankelijk van het merk, en of je met heel korte loks
gaat rijden !


Dirk

Citaat van: Snobby Crash op 30 januari 2017, 19:43:38 PM
Ik gebruik ook de Rosoft servodecoders, prima spul !
Let wel je hoeft niet altijd je wissels te polariseren aan het hartstuk,
dat is een beetje afhankelijk van het merk, en of je met heel korte loks
gaat rijden !

wat bedoel je met afhankelijk van het merk? Zijn er merken die niet gevoelig zijn voor kortsluiting?

Dirk
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

Snobby Crash

Dirk, je hebt nog een topic met de titel,
Waarom een wissel polariseren?
Daar staat toch heel goed uitgelegd wanneer je het hartstuk van je
wissel moet polariseren, en wanneer niet...

Ik had je andere topic pas later gelezen, vandaar mijn antwoord,
maar in dat andere topic is dat je toch al uitgelegd ?

Ik hoop dat je het begrijpt, anders moet je toch nog eens goed
alle reacties doorlezen hoor !

Geert

Dirk

Geen probleem, ik dacht dat je bepaalde ervaringen had met bepaald merken, vandaar mijn reactie (vraag).

Dirk
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100