Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Artikels in MSM 166

Gestart door Peter, 29 januari 2017, 18:32:32 PM

Peter

Daarstraks even in MSM 166 zitten lezen. Zag er weeral goed uit, maar...
dat Artitec artikel over de NS Bolle Kop....om jaloers op te zijn dat wij (hier in Belgie) geen model hebben in die kwalteit van een AM75 (viertje) en dan aan die prijzen en direkt verschillende versies. Of VBV zou... ;) ;) ;) want over het door Goovers beloofde model ::) ::)

Waar ik wel van schrikte was een zinnetje in het artikel over de VBV 65/75. Prachtig model, net als hun 62/63 maar 9mm verschil in afstand tussen de draaistellen???
Met vriendelijke groeten
Peter

loebaske


Hebt wel gelijk Peter.

Wel effe men reactie ontrend die 9mm, men kan het idd. wel meteen goed doen, daar zal dan ook een prijskaartje aanhangen, VBV probeer budget vriendelijke
loks op de markt te brengen, mogen ons dan gelukkig prijzen dat VBV de moeite doet om een nieuwe kast te maken...
Zijn we teveel verwent ?? denk maar 20j geleden, toen was het een resin kast die op geen ballen trok en we(sommige) waren tevreden dat het leek op een bestaand
model.
Ieder zijn mening uiteraard maar ben zeer tevreden met het optisch zicht en kijk al uit naar de reeks 75


Peter

Het was ook niet negatief bedoeld, maar ik dacht dat het VBV een verbetering was tegen het oude Roco model.
Was die Roco dan zo slecht? (ik bedoel de 62 en niet de 59 hé)
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

De Roco was/is zeker niet slecht, Peter.
De VB is hier en daar wat verbeterd ten opzichte v het Roco model.
Helaas staan de draaistellen bij een 65/75 wat dichter bij elkaar dan bij de 62.
Die aanpassing was wellicht een te dure ingreep voor VB. Jammer, maar helaas voor de puristen onder ons.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

Ha, nu snap ik het (hoop ik toch-een mens kan niet alles wetetn, hé)
Bij de 62/63 van VBV staan de draaistellen juist en voor de 65/75 niet. Moest het niet in MSM gestaan hebben, dan zou ik het (en met mij waarschijnlijk vele anderen) het niet geweten hebben. Maar eerlijk is eerlijk, en zeker als MSM zowel de + als de - geeft
Met vriendelijke groeten
Peter

loebaske


Dat is het peter, als er geen haan over kraait weet niemand dat er iets fout is, dank zij MSM word alles op een lijn gezet, wel positief.
Maar het stoort me niet helemaal, zoals eerder gemeld, we zijn teveel verwend...

Aan MSM doe zo verder, aan VBV en andere producenten, laat het niet aan uw hart komen, we zijn gelukkig met wat je doet, met of zonder teveel/weinig
klinknagels...




bollen neus

Je hebt dit wel meer met diesellocomotieven hoor dat de wielbasis kleiner of groter is. Is mede de reden dat Roco nooit de MX en/of TMX modellen heeft uitgebracht bij de NOHAB modellen. Heljan en NMJ wel maar de verkoop in het noorden is dan wel hoger dan hier in dit kleine landje te noemen.
Den Eric.