Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

ESU en Pullman 2017 PDF

Gestart door eve, 28 januari 2017, 08:23:07 AM

eve


Ben

ESU 31281: RRF Class 66 561-03. Deze is door Train Service Danckaert aangekondigd als model voor Nederland en België.


Fotobron: Chris van Diesen Groterdam Facebook / Chris Westerduin.

Gr, Ben.

ERVIN

Klopt Ben , ik heb er vandaag ook melding van gekregen en onmiddellijk mijn bestelling geplaatst.  ;)

Ben

Fraaie lok. Lees net dat de oplage beperkt is tot 200 stuks.

Gr, Ben.

ceuleer

Amai, bangelijke loc.  :P
Daar moet ik ook eens over nadenken.
Waarschijnlijk een kleine 400 euro zeker ?
Op de TSD-site vind ik geen info over deze loc, waar hebben jullie er iets over gevonden ?
Dat zou nu eigenlijk voor mij een ideale MSM aktie-loc zijn.  :)

nmbssncb

Destijds heb ik NMBS 8040 besteld van ESU maar de productie is gestopt.  Ik kreeg de volgende verklaring van TSD:

(citaat)

ESU heeft op de Spielwarenmesse 2016 aan haar klanten meegedeeld het model V60 en de afgeleide 8040 niet in productie te nemen. Het project is technisch niet haalbaar.
Ook wij denken: beter geen locomotief dan een slechte locomotief waar u dan ontevreden van bent.


(einde citaat)

Over de eerder geproduceerde Class 66 en ook de V200 (o.a. de 3-rail uitvoering) verneem ik dat ze vooral problemen hebben op klimspiralen.
Over de detaillering is bijna iedereen het eens: voortreffelijk.  Over het rijgedrag is blijkbaar niet...
nmbs < Willy > sncb
===============

ERVIN

Over de 3-rail ESU Class 77 kan ik niets zeggen , ik heb de 2 -rail en deze doet het hier voortreffelijk , op geen enkele helling of wisselstraat heeft mijn loc problemen , qua trekkracht is deze één van de sterkste loc die ik heb. Dus hier geen problemen. ;)

ESU Class 77 ( 6312 ) by Erwin Janssens, on Flickr

stoomlokje

Citaat van: ceuleer op 09 februari 2017, 19:03:57 PM
Amai, bangelijke loc.  :P
Daar moet ik ook eens over nadenken.
Waarschijnlijk een kleine 400 euro zeker ?
Op de TSD-site vind ik geen info over deze loc, waar hebben jullie er iets over gevonden ?
Dat zou nu eigenlijk voor mij een ideale MSM aktie-loc zijn.  :)

op de site van MTE Vlaardingen staat hij aangekondigd

nmbssncb

Citaat van: ERVIN op 10 februari 2017, 13:08:14 PM
Over de 3-rail ESU Class 77 kan ik niets zeggen , ik heb de 2 -rail en deze doet het hier voortreffelijk , op geen enkele helling of wisselstraat heeft mijn loc problemen , qua trekkracht is deze één van de sterkste loc die ik heb. Dus hier geen problemen. ;)

ESU Class 77 ( 6312 ) by Erwin Janssens, on Flickr

Op de ESU website wordt in de FAQ over de Class 66/77 wel het probleem van trekkracht besproken, inclusief (een) oorzaak en (een) oplossing: http://www.esu.eu/support/faq/engineering-edition/class-66-77/.
In principe hoort er weinig of geen verschil te zijn tussen 2- en 3-rail gebruik omdat, behalve de sleper voor 3-rail (met wellicht wat extra frictie), het gaat om een locomotief voor duaal gebruik en met aandrijving op (slechts!) 4 assen via een cardan-koppeling.
nmbs < Willy > sncb
===============

ERVIN

@nmbssncb , bedankt voor de link , er zijn dus collega's die er wel problemen mee hebben , ik gelukkig niet , misschien dat er problemen zijn op klimspiralen , zoals je aanhaalt , daar kan ik geen uitsluitsel over geven want die heb ik niet.

2 of 3 -rail maakt inderdaad niet uit.