reeks 84

Gestart door Peter, 27 januari 2017, 10:54:49 AM

Peter

Heeft er eigenlijk iemand al een afgewerkt model van de 84 met de kap van Shapeways? Hugo had er een maar die foto's zijn verdwenen blijkbaar.
Met vriendelijke groeten
Peter

Thommy

Ook nog steeds aan bezig...
Greetz

Thommy

GDE


erik de noorman

Ik heb er een maar met de oude nummering tp III.

Te zien op mijn photobucket album serie 250

Erik.

GDE

Staat jammer genoeg nog niet in de verf . Enkele details zijn erbij geplaatst en andere een beetje gewijzigd . Aan de achterkant zijn de dubbele koplampen verwijderd en vervangen door enkele die ook op Shapeways te vinden zijn onder dezelfde ontwerper van de 84.





Rochevalien

https://www.flickr.com/photos/10131633@N06/albums/72157677286347013

Ik heb er dus ook één staan  :) Maar ik betwijfel of deze lok ooit echt op de baan gaat ingezet worden .  :-\
Het gebruikte materiaal is namelijk héél breekbaar .Bij mij zijn alle 4  :o :o de opstaptreden afgebroken en heb ik die moeten herstellen met alu plaatjes en nietjes .Je kan dit nog zien op de zesde foto. Er is ook al een bufferplaat gesneuveld, die is nog niet hersteld en de verlichting is ook nog niet gemonteerd.
Dit was echter een leuk project om te doen en ook mijn eerste shape-ways ervaring. 

erik de noorman

Die van mij is onder tussen tegen de grond gegaan. Gelukkig gedeeltelijk kunnen herstellen maar de schade blijft groot. Ga dus een nieuwe bouwen.

Erik.

Thommy

Materiaal is idd extreem fragiel. Vooral de opstaptreden. Heb ik alle 4 ook verstevigd  ;D
Bufferbalken heb ik verstevigd (was ook al 1 zijde gebroken) en nu klemt het roco onderstel er ooi in.

Enkel lakken  >:( motip grondverf erop gezet en om de 1 of andere reden willen tamiya spuitbusssen er niet op houden  >:(
Greetz

Thommy

Chrisrail

#8
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Rochevalien


Enkel lakken  >:( motip grondverf erop gezet en om de 1 of andere reden willen tamiya spuitbusssen er niet op houden  >:(
[/quote]

Ik heb ook Motip grondverf gebruikt (wit uit een spuitbus) en dan spuiten met Tamiya acrylverf .Geeft geen enkel probleem met dekken van de verf.

GDE

Hoewel geen 84 maar deze 92 zou ook wel passen op het roco donor onderstel. Staat al een tijdje op mijn verlanglijst maar moet ik toch maar eerst mijn 84 en al de andere lopende projecten afwerken . Het ontwerp is ook al een tijdje niet meer op Shapeways te zien en wie weet wat piko gaat doen met hun rangeerlocomotieven ? Zowel de 84 als 92 zouden waarschijnlijk wel kunnen op het chassis van de 73 geplaatst worden . Heel veel mogelijkheden voor piko maar gaan ze er maximaal gebruik van maken ?

Peter

#11
Ben er bijna zeker van dat Piko optimaal de mogelijkheden van die onderstellen zal uitbuiten, ook al verschillen de wielbasissen in geringe mate van elkaar.
Hierbij alvast een foto van een 92 in Hemiksem halverwege de jaren 70

Met vriendelijke groeten
Peter

Thommy

Citaat van: Rochevalien op 26 februari 2017, 10:12:14 AM

Enkel lakken  >:( motip grondverf erop gezet en om de 1 of andere reden willen tamiya spuitbusssen er niet op houden  >:(

Ik heb ook Motip grondverf gebruikt (wit uit een spuitbus) en dan spuiten met Tamiya acrylverf .Geeft geen enkel probleem met dekken van de verf.
[/quote]
dekken is perfect. Maar vanaf ik ga afplakken, trek ik ze weer los
Greetz

Thommy

PeterVG

Acrylverf is heel fragiel. Eerst een laag vernis aanbrengen is een optie.

GDE

Citaat van: Peter op 26 februari 2017, 12:18:10 PM
Ben er bijna zeker van dat Piko optimaal de mogelijkheden van die onderstellen zal uitbuiten, ook al verschillen de wielbasissen in geringe mate van elkaar.
Hierbij alvast een foto van een 92 in Hemiksem halverwege de jaren 70


vooral deze versie van de 92 geniet mijn voorkeur  :D Peter , als ik de tekeningen van De Bleser mag geloven dan is de asafstand bij de 73,74,82, 83,84,85,92 gelukkig gelijk . Enkel de totale lengtes variëren . Van de 84 zijn er 3 bouwseries met veel verschillen onderling. Dan soms nog de verschillen tussen tp3&4 .Toch behoorlijk veel modellen die zouden kunnen uitgebracht worden . We kunnen maar hopen dat al deze modellen er zouden komen . Me dunkt dat LS models dat alvast van plan was . Nu zijn er toch wel grote en kleinere merken die ook niet altijd het maximum uit een bepaald model halen zelfs na jarenlang klagen van klanten ... en als klanten kopen we blijkbaar bepaalde tijdperken / uitvoeringen dan minder dan andere waardoor fabrikanten soms ook niet rap geneigd zijn om deze uit te brengen . Nu wie weet wat er in de volgende msm van nieuwigheden kan aangekondigd worden ? Ik blijf alvast hopen en dromen ( sparen ook 😃 )  ;)