Wie kent dit nog

Gestart door Peter, 22 januari 2017, 18:57:46 PM

Peter

Bij het afbreken van mijn baan (bijna gedaan) en het terug opruimen en aan kant zetten van de zolder kon ik terug aan een erfstuk uit de goede oude tijd (eind jaren 60, begin 70)
Een prachtige radio van Elac (komt momenteel geen geluid uit, ik denk dat er ergens een draad gelost is) en een mooie (voor die tijd) bandopnemer van Telefunken. (funktioneerd ook niet meer, waarschijnlijk een riempje gebroken)
Ik zou ze eens willen laten herstellen maar zie een beetje op tegen de (toch wel zeer dure) kosten die ze me al hebben gezegd bij de handelaars waar ik het ooit gevraagd had°
Meest voorkomend: antwoord gooi ze weg >:( >:( >:( >:(
Wat denken jullie? Weggooien NOOIT!!

Met vriendelijke groeten
Peter

vyncky

als het een riempje is , zou ik zeggen openvijzen en proberen te herstellen
met die toestellen moet dat nog wel lukken...

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

PeterC

Citaat van: Peter op 22 januari 2017, 18:57:46 PM
Wat denken jullie? Weggooien NOOIT!!

Peter, met heel veel geduld (en dat heb je) en veel tijd (en die heb je  ;) ) kan je beiden vermoedelijk zelf herstellen.  Het zal nodig zijn om ze te openen.  Eén goede raad: neem tijdens het openen/uiteenhalen heel veel (digitale) foto's.  Tijdens het terug in elkaar steken, zie je aan de hand van je foto's hoe het was.

Laten herstellen gaat je stukken van mensen kosten.  Dus: zelf proberen!
Groetjes, Peter


59erke

Weggooien zou ik zeker niet doen, dergelijke kwalitatieve toestellen maken ze vandaag de dag niet meer.
(Vroeger was er trouwens een zeer goed winkeltje om dergelijke toestellen te laten herstellen (schaliemolenstraat te Wilrijk))

Trouwens die telefunken bandopnemer is ook een pareltje

PS Hifi Corner in Antwerpen (of Deurne) is ook nog een goede winkel om dergelijke toestellen te laten herstellen
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

eddy

Heb op zolder nog een Revox a77,en een lenco l 75 staan.
Mijn versterker is een 32 j oude Sansui AU-D77X,die nog alle dagen van s'morgens tot s'avonds opstaat.
groeten eddy

Metpetergaathetbeter

#5
ik weet niet of dat in het Antwerpse ook het geval is, maar bij sommige buurthuizen (in Gent en in De Pinte in het gemeentehuis schijnt dat toch te zijn) zou men kunnen stellen dat daar work-shops zijn/herstel-shops die van die speciallekes voor een appel en een ei proberen in orde te maken, misschien eens in de geburen gaan informeren ? :-\ ;)

Frits.

Waarom zou je dit willen repareren? Vervolgens verdwijnt het spul de kast in en doet er nooit iemand iets mee. Of ben je echt van plan naar zo'n slepende ruisende bandopname te gaan zitten luisteren?
H0, 2 rail, digitaal, automatisering komt later nog. ??
Tijdperk 1960-1980. Rangeerterrein bij containerfabriek in Noord-Nederland.

Klaas Zondervan

Ik zou er ook niet aan gaan sleutelen. Die bandrecorder zeker niet, daar ga je vandaag de dag toch niks meer mee doen.
De radio kan je eens openmaken om te zien of er iets los zit. Is er niks te vinden, hedendaagse radio's van een paar tientjes zijn net zo goed.

Peter

CiteerOf ben je echt van plan naar zo'n slepende ruisende bandopname te gaan zitten luisteren?

O ja.
Op verschillende van die tapes staat ons trouwfeest (bijna 49 jaar geleden) met muziek gelach en gesprekken, met stemmen van mensen die we nooit meer zullen horen. Ik zou die tapes kunnen laten digitaliseren en op CD zetten, maar net als de schat van mijn vrouw, zou ik die voor geen geld ter wereld willen missen of ruilen voor een moderner versie
Met vriendelijke groeten
Peter

viking

Peter
Ik heb ook nog een Grundig bandopnemer met x oude banden.
Hij is nog operationeel en soms start ik hem eens om nog eens naar de muziek van mijn jeugd te luisteren (mijn oude LP `s  staan deels op die banden)

Nostalgie puur en uren muziek zonder onderbreking zalig.

Grts

Johan

Havoc

Uiteraard ga je die niet wegdoen. Nu ik eraan denk, mijn versterker die hier bijna elke dag opstaat is ook al van 1986, de pick-up enkele jaren ouder. Tape deck zal enkele jaren jonger zijn. Die heeft last van zijn rekker (de riem is versleten). Allemaal jonge dingen vergeleken met de radio die gekocht is met mijn "geboortepremie" :D Heb ik ergens in de jaren '80 de lampen van vervangen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.