nieuw rondje om te rijden

Gestart door jb, 22 januari 2017, 15:41:05 PM

jb

Hoi,

Na een periode van onzekerheid, verzameling behouden of verkopen, ben ik dan toch maar begonnen met het bouwen van een vrij simpele omloop zodat het materiaal weer kan rijden. Eerst na wat tegenslag met de vrouw had ik de oude garage baan volledig gesloopt, wel een met wat pijn in het hart. Maar die baan was eigenlijk de eerste die ik gebouwd had, er zaten dus wel wat beginners fouten in en heel wat plekken voor verbetering.



Na enige tijd heb ik dan maar besloten om iets simpel te bouwen in de woonkamer, de eerste drie modules (180x55) had ik misschien al wel eens ter sprake gebracht in een ander topic. Deze hebben er dan ook bijna een jaar onaangeraakt gestaan, eigenlijk meer voor allerhande rommel op te leggen ipv er effectief iets mee te doen.



Vorige vakantie dan toch de knoop doorgehakt en verder gedaan, want dat alles gewoon in de vitrine kast stond vond ik ook maar niks.
Eerst twee spiralen gemaakt en ik moest zeggen vanaf dat de eerste test meter werd gereden op het spiraal was ik zo blij als een kleinkind in een speelgoed winkel, gelijk weer helemaal verkocht aan de mooie hobby.



Loc's kunnen nu op een dubbel spoor volledige rondjes afleggen, onderaan heb ik naast het doorlopend spoor negen opstelsporen liggen. Bovenaan is er plek voor een dubbel perron en nog een opstelspoor. Misschien dat ik in de toekomst nog een module er aanfiets aan de zijkant voor nog wat extra sporen. Ik kan in ieder geval wel weer even verder met knutselen....alles op zen tijd




Steam.N

Goed dat je terug bezig bent, en dat de treinen terug rondjes kunnen draaien !
Veel plezier met het terug uitbouwen van het landschap  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

OlivierV

Goed dat je weer bezig bent!

Nu zou ik in het zichtbare deel wel de sporen in een flauwe boog leggen (gebruik flexrails om deze bochten/bogen aan te leggen), dat brengt meer dynamiek aan het geheel dan wanneer alles zo evenwijdig met de voorkant van de baan ligt. ;)

Voor de rest heb je zo te zien wel voldoende opstelsporen om je verzameling op kwijt te kunnen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan