Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

MSM 166

Gestart door Michael, 22 januari 2017, 10:54:59 AM

Johnnytrein

Neen jongens wat ik bedoel met blote treinen zijn treinen die in schaal 1/1 niet in een loods staan en bij de miniatuur versie niet in de doos zitten simpel toch. :)
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Durango

Gister in de bus gevonden in Noord brabant.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Metpetergaathetbeter

ook hier in de bus gevallen ;)

ceuleer

Weeral geen MSM in de krantenwinkel.... >:(
Dat is nu al maanden aan een stuk dat MSM pas op zaterdag, of zelfs pas op maandag in de rekken ligt. :-\

755philippe

Hallo,
TIP : Je kunt dat probleem misschien oplossen door een abo op msm te nemen. Hopelijk is de post dan wel op tijd. En neen, ik heb geen aandelen bij msm.
Mvg

755philippe

argilla

Citaat van: Johnnytrein op 25 januari 2017, 10:37:39 AM
@argila, oeps sedert wanneer ben ik nu postbode ik ben 68 jaar en reeds 10 jaar gestopt met vrachtwagen chauffeur te zijn. ::)


zijn zware fiets , zijn tassen vol brieven en reclame, kleine pakjes   en dan nog zijn koffiekoeken die hij krijgt van de andere in een hinderlaag liggende leden   ( van de hinderlaag weet je wel zoals U schreef .....)  ;D  .......
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

tsjoektsjoek




Mooi nummer, vooral de reportage over Hamsart het spoor rond Spa, Stavelot en het spoor naar Franchorchamps. We komen elk jaar in Franchorchamps
dus ik ben benieuwd waar de trein stopte in Franchorchamps. Misschien dit spoor weer in gebruik nemen staan we niet een paar uur in de file.
de sport verloedert
modelspoor verbroedert

PeterVG

Fijn dat je genoten hebt van mijn artikel.
De vele uurtjes tekst schrijven en fotos bewerken hebben dus geloond.
Dank U

GDE

Inderdaad een fantastische reportage van Hamsart. Al vele keren herbekeken en genieten van de prachtige sfeer op deze baan en de mooie foto's .

tsjoektsjoek

Daarom ben je in Leuven ook terecht eerste geworden Peter, een statement vind ik ook de productie die je aankaart van de Brossel welke fabrikant neemt het voortouw.
de sport verloedert
modelspoor verbroedert

Cozzy

Erg inspirerend artikel met mooi foto's!
Dit soort artikels zijn degene die je -ook- eens leest wanneer het wat allemaal minder goed lukt op modelbouwvlak... instant terug energie en 'goesting' om verder te doen!
Thanks Peter!  :)
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

PeterVG

Bedankt mannen
Wat die Brossel betreft, ik blijf vurig hopen dat we die ooit mogen verwelkomen in de modeltreinwinkel.
Helaas een beetje te laat voor publicatie. Een nieuwkomer in Hamsart is de CFL 5603 van Trix. Märklin heeft de moeite genomen om alle CFL appendages op de loc aan te brengen. Daardoor is het een prachtig model geworden voor een redelijke prijs. De reeks 5600 moet zowat de laatste Luxemburgse stoomreeks geweest zijn die planmatig tussen Troisvierges en Gouvy reed. Kortom een model dat meer dan welkom was om eens een keertje in Hamsart te poseren





Herwig

aan PeterVG,

Een prachtige stoommachine op een jaloersmakende, perfecte modelbaan...

Overweeg je van die H0-koppeling vooraan te verwijderen ?  En eventueel te vervangen door mooier schaaltoebehoren ?


PeterVG

Herwig,
De Märklin kortkoppeling moet nog vervangen worden door een Kadee koppeling.
Ik heb het geprobeerd maar dat wilde niet lukken op een snelle manier dus heb ik het voorlopig maar zo gelaten.
Heeft er iemand suggesties om koppelingen makkelijker uit NEM schachten te schuiven?
Meestal lukt het door met een pincet de achterste pinnetjes wat naar mekaar te drukken terwijl je vooraan lichtjes trekt. Deze koppeling zit zo vast dat dat maar niet wil lukken.

loebaske


Peter, soms doe ik aan de achterkant met een tandenstoker een puntje smeerolie op en glijd beter...