Langs de Ourthe

Gestart door Die_bahn, 21 januari 2017, 17:22:19 PM

evan

Ah R3 bovenleiding. 

Later in een ander draadje misschien  ::)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

loebaske


Ok Evan, al bedankt dat je daar een bijdrage wil aan wijden, zou zelfs een goed artikel zijn om in MSM te plubliceren ???
Zowel de oude als nieuwe bovenleiding en alle opmerkingen waar we als modelbouwer kunnen/moeten op letten;
Alvast bedankt Evan

Die_bahn

Dag,

Ik begin de bouwing van de bovenleiding (compound).

Voor alles, een mal maken.



Tweede, draden. Voor de rijdraad, 0,35 mm en 0,5mm voor de anderen. Zoals in de realiteit, dubbel ik de rijdraad:













Bestuurder in Aarlen - Ardennen - Helaas overleden

evan

Beste,

Als ik de afstanden tussen uw grote hangdraden zie ten opzichte van de roosterverdeling op je snijmat, hangen ze veel te dicht op elkaar.  wat is je tussenafstand?  moet in HO tussen de 7 a 8 cm zijn en tussen de kleine hagers 3,5 a 4 cm.  Wel heel proper soldeerwerk!

groeten,
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Die_bahn

Dag Evan,

Je hebt gelijk. Zoals mijn secties zijn kleiner dan in de realiteit, moet ik ook de afstand kleiner maken, voor de esthetisch. Ik heb de halve gedaan (bijvoorbeeld, op de brug, de sectie is 32cm. ) De afstaand tussen de grote hangdraden is van 4cm, en tussen de kleine hagers 2cm..

Groeten,

Pierre
Bestuurder in Aarlen - Ardennen - Helaas overleden

Die_bahn

Dag,

De bouwing van de bovenleiding ga ver. Hier een foto van mijn favoriete loc ;D



Mvg,

Pierre
Bestuurder in Aarlen - Ardennen - Helaas overleden

OlivierV

Dat ziet er geslaagd uit Pierre. Net soldeerwerk ook!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Die_bahn

Bestuurder in Aarlen - Ardennen - Helaas overleden

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

en zo'n ne mooie loc en die bovenleiding mag er best wezen ! ;)

Gerolf

Mooi gesoldeerde compound  :)

Citaat van: Die_bahn op 19 februari 2017, 13:46:26 PM
Je hebt gelijk. Zoals mijn secties zijn kleiner dan in de realiteit, moet ik ook de afstand kleiner maken, voor de esthetisch. Ik heb de halve gedaan (bijvoorbeeld, op de brug, de sectie is 32cm. ) De afstaand tussen de grote hangdraden is van 4cm, en tussen de kleine hagers 2cm..

Ik zou toch de afstand proberen aanhouden, en wat minder verdelingen maken  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

3rail

De bovenleiding ziet er erg strak uit, heel mooi gedaan.

Ik vind het alleen jammer dat je de portalen niet op de daarvoor aangebrachte verbredingen hebt neer gezet bij de pijler
van de brug.

Ben benieuwd naar het vervolg. :)

Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99

Floris

zijn die verbredingen wel voor de portalen dan? Of zijn het vluchthaventjes voor als je op de brug staat en er een trein aan komt?

evan

Citaat van: Floris op 26 februari 2017, 13:27:30 PM
zijn die verbredingen wel voor de portalen dan? Of zijn het vluchthaventjes voor als je op de brug staat en er een trein aan komt?

Klopt
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Die_bahn

Bedankt voor de comentaars :)

@Gerolf, Ik zal je idee proberen, ik zou de foto aanzetten ;)

@3rail en Floris, Evan is waar, dat is de vluchthaventjes :)
Bestuurder in Aarlen - Ardennen - Helaas overleden