Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Langs de Ourthe

Gestart door Die_bahn, 21 januari 2017, 17:22:19 PM

Die_bahn

Dag allemaal,

Eerst, sorry voor mijn niet zo goed Nederlands :-[ Ik zal verbeteren :)

Na meerdere jaren van overdenking heb ik de thema van mijn baan gevonden: Langs de Ourthe. Ik moest de aankoop van mijn huis wachten om mijn project uit te voeren. Ik wou het boven de garage bouwen, helaas er was te weinig plaats... Er was ook de zolder maar het was moeilijk iets mooi te verzinnen ter oorzaak van het laag plafond. Dat zou een uitdaging zijn. De oplossing die ik heb gevonden is de halve van de zolder openen om een mezzanine in de kamer te doen. Dat geef me nog weinig plaats maar iets beter! Ik beschik over 2,5 op 4m. Er is nog sommige werk van inrichting. Ik hoop dat mijn eerste trein binnekort zal rijden.

Over de baan:

Mijn inademingen zijn de lijnen 43 en sommige plaats dat ik gek op ben (Bertrange-Strassen en de 18CFL die beweegt met de kessels, de brug over de Semois in Florenville, ...) De tijdperk is tussen '90 en 2004.

In verwachting de bouwen van de baan, begin ik de realisatie van sommige deco.

Hier een blik over de schema (Ik ben niet goed ook met informatiek, dus het is handtekening.......)







Ik heb al de realisatie van de brug 1 begonnen. Het is een brug van merk Vampisol.











Beetje bij beetje, ga ik meer fotos aanzetten :)

Mvg,

Pierre

Bestuurder in Aarlen - Ardennen - Helaas overleden

Steam.N

Pierre, je Nederlands is méér dan prima.  Maak je dáár geen zorgen over  ;)

Ik kijk uit naar je vorderingen.
Je brug ziet er in elk geval erg goed uit !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

mark7758

Ziet er goed uit.
Incl nmbs tekenwijze voor de seinen.  8)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

dieterke

ik volg...

ziet er heel leuk uit!

mvg

OlivierV

Best een leuk plan, maar ik zie geen schaduwstation gepland, je zou dat kunnen implementeren onder de baan ook in een ronde, zo kan je al je materieel of een groot deel ervan ook op je baan kwijt. :) De implementatie ervan kost je 2 tunnels in scenerywerk. ;)

Voor de rest zeer knappe brug in opbouw. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Die_bahn

Dank je wel voor jullie commentaren :)

Voor de seinen, was ik twee jaaren teckniker bij Infrabel (Signalisatie) daarvoor ik bestuurder word.

Voor een schaduwstation.. Inderdaad, kan het beter zijn maar mijn probleem is nog de plaats onder de baan..

Bestuurder in Aarlen - Ardennen - Helaas overleden

Metpetergaathetbeter

knap(pe) decorstukken en Nederlands ;)

Michiel

Je maakt er geen half werk van!  8) 8) 8) Het plan is eenvoudig maar toch boeiend door de combinatie van de rond-om baan met beide stations. De viaducten beloven prachtig te worden! De huizenrij en kerk in lijn op het plan zou misschien iets speelser kunnen geschikt worden bij de uiteindelijke bouw van de baan?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

SuSke

Machtig mooie brug en inderdaad een eenvoudig plan.

Ik ben benieuwd naar het vervolg.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Pierre

Je Nederlands is meer dan voldoende Pierre. En je brug is een waar pronkstukje. Ga zo door.
Groet Pierre.


Die_bahn

Inderdaad mijn plan is eenvoudig maar dat is wat ik wou omdat ik veel natuur wil. Mijn deco is meer belangrijk dan de baan voor mij.. Voor de stad, ik zal een kerk met een park, 7 huizen, een cafe, drie garage en een trafo hebben. Dat zal 1m50 daarvoor zijn :)

Een beetje voortgang op de brug:



En de volgende step is dit:



Bestuurder in Aarlen - Ardennen - Helaas overleden

Gerolf

Ferm project !
Ik volg met belangstelling, vooral omdat je een voorliefde voor de scenery hebt  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

mahtoska1


Dreha

Mooie brug, ga ik zeker ook volgen.

railrunner

Lijntjes in de Ardennen langs het water: altijd mooie scenery.  Als de bouwer dan nog oog heeft om die mooie scenery om te zetten in modelbouw, kan het niet anders dan een mooi project als gevolg.  Het begin is alvast veel belovend met een eenvoudig plan en een bijzonder mooie brug in wording.  Hier ga ik regelmatig wel eens naar kijken!