Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Roco 2017 Neuheiten PDF

Gestart door eve, 11 januari 2017, 16:38:27 PM

eve


Sicco

Opnieuw ene blauwe reeks 20 tijdperk V-VI, met precies dezelfde foto als 12 maanden geleden.... opvallend.

OlivierV

Citaat van: Sicco op 11 januari 2017, 18:10:35 PM
Opnieuw ene blauwe reeks 20 tijdperk V-VI, met precies dezelfde foto als 12 maanden geleden.... opvallend.
Wie weet een ander nummertje.

De IFB Eaos met MSC container interesseert me wel, net zoals de Franse Res en de Luxemburgse Shimmns, voor de rest valt het wel mee. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Herwig

#3
  Terug verkrijgbaar ?   De oorspronkelijke Roco-Line-met-bedding,   inclusief wissels  ?
( de Roco-Line sporen met aparte bielsen & sporen,  ingedrukt in een soepele aparte bedding )

{ is niet hetzelfde als de nieuwere, eenvoudigere Geo-Line Roco-sporen-met-bedding.  Het bestaan van de twee verschillende soorten
   Roco-spoor-met-bedding zou iets te maken hebben met het Roco-bankroet en de rechten op ...}

doomslu

In elk geval moet de Belgische modelspoorder in 2017 tevreden zijn met de inspanningen die de grote fabrikanten (ik bedoel: Märklin/Trix en Roco/Fleischmann) voor ons doen.
We zijn hen heel dankbaar dat we onze zuurverdiende centjes kunnen sparen.  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Cozzy

Wat mij hoopvol stemt en een beetje laat dromen is dat Roco voor de SNCF uitkomt met een type 140 stoomloc...
...een zusje van 'ons' type 29...
Invoerder leest u mee tussen de regels...?! ;) ::) :)
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

egwinds

In de Startkataloog staat de HLD5403 (geel - zwevende stuurpost) met de zelfde kataloognummers (52623 - DC Analoog) als de HLD53, die in 2015 in de "1970"-schildering werd aangkondigd.
Groeten/Salutations/Grüsse/Greetings/最好的祝福
Egwin/苏德鹰

GDE

Citaat van: doomslu op 11 januari 2017, 19:50:23 PM
In elk geval moet de Belgische modelspoorder in 2017 tevreden zijn met de inspanningen die de grote fabrikanten (ik bedoel: Märklin/Trix en Roco/Fleischmann) voor ons doen.
We zijn hen heel dankbaar dat we onze zuurverdiende centjes kunnen sparen.  ;D
aan deze merken zal mijn centen ook weer niet gaan in 2017 . Het zal eerder uitkijken zijn wat Piko en vanbiervliet ons zal brengen of moest er nog een ander merk of handelaar totaal onverwachts met iets moois komen  :)

Sicco

Märklin moet nog met het totaaloverzicht komen toch, zijn we niet te voorbarig?  :)

OlivierV

Citaat van: egwinds op 12 januari 2017, 07:07:25 AM
In de Startkataloog staat de HLD5403 (geel - zwevende stuurpost) met de zelfde kataloognummers (52623 - DC Analoog) als de HLD53, die in 2015 in de "1970"-schildering werd aangkondigd.
Staat wel een Magelan-sticker op, dat hadden ze niet moeten doen ... Maar goed ...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

railtravelmanager

aha BLS Vectron in wisselstroom  ;)
met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

GDE


Wanneer komt roco eens met deze bakwagen in tp4 ? Deze kwam uit in 2005 (msm nr 40 pag.9 ) in tijdperk 3 . Na al die jaren nog steeds geen model in tp 4 maar wel altijd steeds dezelfde stokoude modellen  opnieuw uitbrengen zonder ook maar het wagonnummer eens te wijzigen . Wat een feeling met de Belgische markt .

PeterVG

#12
Een mogelijke reden Geert:
De deuren van een tijdperk IV model waren platter dan deze in tijdperk III
Vergelijk de foto van Fernand Maes even.



Of is de vorm uit de deuren verdwenen door het vele gebruik van de wagen?
Later kregen de kopdeuren extra balken ter versteviging. Veranderingen die in de mal moeten aangebracht worden.
Verder wil ik niet zeuren over Roco. Een paar hele leuke Belgische tijdperk IV goederenwagens voor een prijs die aangenaam is. Dat het oude modellen zijn neem ik er dan graag bij.

GDE

Bedankt Peter voor deze verduidelijking . Het zou inderdaad wel die reden kunnnen zijn . Al vind ik het jammer dat deze mooie wagon dan weer niet in mijn tijdperk past . Nu vraag ik me wel af hoe de deuren bij al mijn andere bakwagens eruit zien  :D ik heb er van roco , piko , ree ... en eigelijk nooit eerder op de vorm van die deuren gelet .

Herwig

#14
In het MIBA-boek    "GoederenWagens nr.3 van S. Carstens"    is op foto's de oorspronkelijk  in  "prisma"-vorm  uitgeklopte vorm van de deurvlakken nog wel, maar moeilijk, te herkennen.     Dit dan op DR(Ost)-wagens (DDR)    "Wagen der Belgischen Bauarten" .
( ex-NMBS-wagens overgenomen door de Oost-Duitse spoorwegen )