Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Marshland Rail Road

Gestart door mahtoska1, 04 januari 2017, 02:54:55 AM

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mahtoska1

Citaat van: doomslu op 20 januari 2017, 20:37:32 PM
Mooie trein Pieter!  ;D

Wil dit zeggen dat je de foto niet ziet?

doomslu

Citaat van: mahtoska1 op 20 januari 2017, 22:31:53 PM
Citaat van: doomslu op 20 januari 2017, 20:37:32 PM
Mooie trein Pieter!  ;D

Wil dit zeggen dat je de foto niet ziet?
Sorry, het was een grapje. De foto is wel degelijk zichtbaar hoor.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mahtoska1

CiteerSorry, het was een grapje. De foto is wel degelijk zichtbaar hoor.  ;)

OK. Dank je wel. Ik hoop dat ze deze keer zichtbaar blijven.

mdvholland

Om een of andere reden zijn de fotos niet te zien via Mozilla Firefox, wel via Microsoft Explorer.

@beheerder, is daar iets aan te doen?

vr groet
Matthijs

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

mahtoska1

Ik heb de laatse foto's aangepast naar enkel IMG tags. Als dit lukt zal ik alle foto's aanpassen.

Matthijs, kan je de foto nu zien?

mdvholland

Spijtig genoeg niet  ???

Ik zal dan via Explorer moeten gaan volgen, niet mijn browser of choice...

Blijft wel vreemd want tnt was ik dit nog niet tegengekomen.

Ik zet zelf mijn fotos in https://myalbum.com/nl en maak daarnaar een link, gaat geloof ik steeds wel goed.

Afijn, Pieter, ik blijf graag volgen (via welke browser dan ook  ;D  )

mahtoska1

Ik heb nu alle links aangepast naar Flickr. Hopelijk kunnen we nu verder gaan met de het modelbouwen.

mahtoska1

Ik heb eens een tijdelijke opstelling gemaakt van enkele bomen die ik tot nu toe heb. Deze zijn reeds geselecteerd. De andere bomen zijn niet goed genoeg om te tonen. Niet tegenstaande de Southern Live Oak een vrij dikke stam kan krijgen, denk ik toch dat ik de volgende bomen fijner zal maken. De witte boom op de achtergrond is een aanzet van een  "loblolly pine" (een soort naaldboom). Later meer hierover. Het huisje is gemaakt door mijn zoon en dient nog verder afgewerkt te worden. Hij zou graag een Z baantje maken. Ik heb dit even van hem mogen lenen om de foto te maken



Volgende stap is het maken van nog meer bomen en het Spaans mos nabootsen.

mahtoska1

Ik heb een poging gedaan om de bomen fijner te maken. Ik heb er intussen 4. Op de achtergrond van de foto zie je 2 loblolly pines. 1 ervan is nog niet volledig gedraaid.


mahtoska1

Een andere typische boom in South Carolina, waar Marshland railroad is gevestigd, is de loblolly pine. Voor meer informatie over deze boomsoort kan je terecht op https://en.wikipedia.org/wiki/Pinus_taeda

Ter illustratie een foto.Dit is een vrijstaand exemplaar. Deze kunnen zeer wijd uitgroeien. Als ze in het bos staan tesamen, zijn de onderste takken bijna allemaal verdwenen en is er nog enkel groen op het hoogste punt.


Ik heb er intussen 2 gemaakt uit bloembinders draad.


Volgende werkje is om deze bomen, samen met de 4 live oaks, in te strooien met gips en fijn zand.

mahtoska1

Ik heb intussen alle bomen een eerste maal ingestrooid met gips en een eerste kleur gegeven.
Detail opname zijn altijd onverbiddelijk. Ik zie nu dat je de gedraaide draden nog goed ziet. Misschien dat ik er nog een dun laagje gips op leg.
Wat denken jullie?

De voet van de stam zal ik ook nog iets moeten op vinden.

Gerolf

Citaat van: mahtoska1 op 17 februari 2017, 01:39:01 AMMisschien dat ik er nog een dun laagje gips op leg.
Wat denken jullie?

Zou ik ook doen  ;)
Voet en zichtbare wortels: ik draai die meestal ook mee ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

Echt weg ga je die zichtbare torsie niet krijgen, alleen verdoezelen.
Maar dat komt spwieso als je er de vezels en het loof opstrooit, dan zie je alleen de stam nog.
die vraagt wel de nodige aandacht.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.