Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Marshland Rail Road

Gestart door mahtoska1, 04 januari 2017, 02:54:55 AM

mahtoska1

Voor de brug heb ik 3 pijlers gemaakt.
De linkse pijler is gemaakt van architecten karton
De middelste pijler is gemaakt van architecten karton en daarna ingesmeerd met gips om de "gaatjes" te vullen. Het oppervlak is vrij glad gemaakt
De rechtse pijler is gemaakt van architecten karton en daarna ingesmeerd met gips om de "gaatjes" te vullen. Het oppervlak is ruwer dan de middelste pijler.

Laat de opmerkingen maar komen...

eddy

Hoi Pieter,
mijn voorkeur gaat naar de meest rechtse.

groeten Eddy

Kautenbach


59erke

Ik zie eerlijk gezegd niet veel verschil tussen de middelste en rechtse pijler, dus voor mij zit het op een gelijke stand tussen 2 en 3.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

railrunner

Zeer mooie brug Pieter!  Knap verweerd;

Ik zou kiezen voor de rechtse en de middelste.  Er is  wel zeer weinig optisch verschil daartussen, maar beide merkelijk veel beter dan de linkse.

SuSke

Voor Z zou ik voor de middelste gaan.

Bij grotere schalen kan je een beetje meer ruwheid wel hebben, maar in Z moet je (naar mijn bescheiden mening) toch een beetje oppassen of het wordt snel "te veel".

De linkse valt zelfs in grotere schalen af. Je ziet de lagen van het architectenkarton zitten.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

mdvholland

Rechts of midden, mijn 50 cents...

mahtoska1

Bedankt allemaal voor de feedback. Het wordt dus iets tussen de middelste en de rechtse pijler. Opmerkingen blijven steeds welkom.
Hopelijk vindt ik de komende dagen tijd om er aan te beginnen. Ik moet 2 pijlers maken en 2 bruggenhoofden. Als je terug gaat in het draadje naar de foto van de echte brug, zie je ook dat er een stuk beton brug moet gemaakt worden.

mahtoska1

Het is alweer een tijdje geleden. Ik heb rekening gehouden met jullie suggesties en heb de brug afgewerkt, inclusief de betonnen brug.
Laat de opmerkingen maar komen!



mdvholland

Sja Pieter, prachtig weer. Commentaar..? Misschien een achtergrondje  ::)

De glimmende rails vallen rechts wel erg op. Maar dat komt vooral omdat de stalen brug en de betonnen aanbrug er beide zo goed uit zien.

Keep posting!

mahtoska1

Bedankt voor de opmerkingen.
De brug staat er enkel als test opstelling. Uiteraard komt er nog een achtergrond en dienen de sporen nog "verroest" te worden.

We doen rustig verder.

mahtoska1

Eindelijk nog eens tijd gevonden om de achtergrond te maken.
Ik zie wel dat de hoeken niet mooi afgerond zijn.
Laat maar weten wat jullie er van vinden.

Het zal nu ook een tijdje stil zijn rond dit topic. Volgende maand verhuizen we na 6 jaar terug naar België en zal de focus ergens anders liggen dan modelbouw. We zien wel.


Zamateur

Voor de afronding zou het nodig zijn om te kijken met de elementen van decoraties.
Het stoort me niet.
Ik hou echt van wolken.
Zébu-Zamateur

amateur van Z en technische directeur van Saroulmapoul

Kautenbach

Succes met de verhuizing, hopelijk zien we toch af en toe het resultaat van een klein beetje hobby tussendoor, erg mooi, hoe groot is dit tafereel?

Luc

Ik gebruik Forex als achtergrond. Dat geeft aardige ronde hoeken.

https://www.thyssenkrupp-plastics.be/fr/forex/

Ik heb die tweedehands van een vriend van mij, die reklameborden plaatst.
Die is dus geprint, maar dat is geen nadeel, en het is verniet!  :) :) :)
Oufti!